Xbox Bayonetta (Climax Action, Platinum Games)

EagleEye delivers!! :victory:

Para começarem a revelar cenas na Famitsu então podemos partir do principio que o jogo será mostrado à porta aberta no TGS.

Um dos jogos mais esperados de 2009.
 
Bem, cá vai então o 1º video de gameplay mais decente, embora falte ver ainda muita coisa do que foi referido mais atrás neste tópico :)


Bayonetta 1st Gameplay Movie - De facto, o criador já é maluco, depois a gaja ainda é mais maluca, e por acabar em beleza, os gajos que escolhem as perspectivas são mesmo uns tarados. Já estou a ver que este jogo vai ser muito falado por causa doutra coisa :P

E para adicionar, uns screenshots bem comprimidos infelizmente :/ No video está melhor (mesmo que seja off-screen)

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Atenção, não olhem demasiado para a ultima imagem :D É mais uma sessaõ de striptease que outra coisa... :P
 
De facto, o criador já é maluco, depois a gaja ainda é mais maluca, e por acabar em beleza, os gajos que escolhem as perspectivas são mesmo uns tarados. Já estou a ver que este jogo vai ser muito falado por causa doutra coisa :P

LOL :x2:

O trailer está brutal mesmo. Agora é esperar por uma versão HD para podermos apreciar melhores as partes onde mostraram gameplay. A gaja fica quase despida :002:
 
Acabei de vencer o Ninja Gaiden 2 e ao que parece que o Bayonetta parece brutal por muitas e determinadas razões...acho que o criador quer separar este jogo do Devil May Cry e começa pelo facto de lutarmos contra pseudo anjos e o protagonista ser uma gaja...agora estas sessões de striptease é...diferente.
 
LOL :x2:

O trailer está brutal mesmo. Agora é esperar por uma versão HD para podermos apreciar melhores as partes onde mostraram gameplay. A gaja fica quase despida :002:

Bem, agora temos versão HD - Recomendo verem mais uma vez.

Anyway, a minha opinião sobre o mesmo subiu com este novo trailer com jogabilidade, já deu para ter uma amostra de que será uma experiência diferente do DMC e parece que vamos ter mais oportunidades de aglomerar inimigos e dar-lhes uns ataques espeiciais :) Os cenários espero que sejam mais diversificados que os ultimos DMC, que têm saído um pouco pobres nesse aspecto :/
 
Muito bom mesmo, mais uma vez o Kamiya não desaponta. Em termos de jogabilidade parece ser ainda mais fast paced que o DMC, e também houve alguns pormenores que me fizeram lembrar o Hellsing. Os cenários e inimigos parecem estar porreiros, havendo uma grande variedade e seguindo um pouco a via do "ridículo". A direcção artística é que deixa muito a desejar, principalmente a protagonista que continuo a achar foleira, mas acompanha o estilo over the top do jogo.
 
Última edição:
Até ao momento esta foi a melhor versão do trailer que encontrei (saquem a partir daí, o formato é flv).

O jogo está realmente espectacular. As únicas coisas de que não gostei foi da voz dela (pirosa :p), e do design daquele gajo que aparece... é que não se enquadra de maneira alguma com o cenário. Apenas detalhes :)
 
Uma mão gigante "demoniaca"? Uma estatua gigante a causar o caos? Onde já vi isto...

Pelo menos aqui sempre temos mais uns extras. :D

Fikem bem!
 
Até ao momento esta foi a melhor versão do trailer que encontrei (saquem a partir daí, o formato é flv).

O jogo está realmente espectacular. As únicas coisas de que não gostei foi da voz dela (pirosa :p), e do design daquele gajo que aparece... é que não se enquadra de maneira alguma com o cenário. Apenas detalhes :)

Não és o único, também na gostei daquela personagem ali (já a que aparece no fim, será do género Dante-Vergil? :D )

E ainda falta o cheirinho destas coisas:

• Enemies drop weapons, which Bayonetta can pick up and use for a limited time.

• Similar to how Devil May Cry used red orbs, Bayonetta features angel halos as currency, wich you use to power up your weapons, unlock skills, or buy items.

• When Bayonetta fires her guns, the bullets ricochet off walls, causing additional damage to nearby enemies.


• Sometimes, an onscreens button prompt appears during combats, wich means it's time to mash buttons in order to inflict extra damage on an enemy.Tapping the button fast enough results in over-the-top supermoves - such as guillotinedropping from the sky on your enemy (with predictable results) - called Torture Attacks


• More weapons will be added and revealed closer to the game's release.Each weapon has a monster spirit, which makes it stronger, and the context of the combat situation dictates which hairy summon appears. - Venham elas!


Portanto, ainda há bastantes coisas para ver. Eu não ia com o design da mulher ao inicio mas agora visto em acção, acho que serve que nem uma luva. Este jogo vai ownar bastante :004:
 
O jogo está realmente espectacular. As únicas coisas de que não gostei foi da voz dela (pirosa :p), e do design daquele gajo que aparece... é que não se enquadra de maneira alguma com o cenário. Apenas detalhes :)

Pirosa?

Com aquele sotaque, aposto que metade dos monstros se vão meter á frente das balas dela só para lhe fazerem feliz.


Mas a sério, o que este jogo precisa obrigatóriamente para ser *mesmo* bom é uma lista grande de ataques e de combos, várias armas (O que parece estar liago directamente com o cabelo) e muitos bosses (Com o minimo de repetição possivel).

É esta fórmula que faz o Devil May Cry 3 ser o melhor "hack and slash" das 3 grandes séries do género ( God of War, Devil May Cry e Ninja Gaiden).

Um plot interessante também era bem vindo mas o forte do mikami é mesmo só gameplay, hehe.
 
Pirosa?

Com aquele sotaque, aposto que metade dos monstros se vão meter á frente das balas dela só para lhe fazerem feliz.


Mas a sério, o que este jogo precisa obrigatóriamente para ser *mesmo* bom é uma lista grande de ataques e de combos, várias armas (O que parece estar liago directamente com o cabelo) e muitos bosses (Com o minimo de repetição possivel).

É esta fórmula que faz o Devil May Cry 3 ser o melhor "hack and slash" das 3 grandes séries do género ( God of War, Devil May Cry e Ninja Gaiden).

Um plot interessante também era bem vindo mas o forte do mikami é mesmo só gameplay, hehe.

Gostos...pelo facto de faltar um bom plot em dmc é que considero god of war o melhor, pois combina tudo, direcçao artistica, musica, personagem principal com carisma, bosses, etc, so falha pois a jogabilidade é pouco profunda, muito bottom masher.

Anyway concordo com o facto de Bayonette para ser mesmo bom precisa de variedade de ataques, bosses, ambientes, etc.
 
Última edição:
Pirosa?

Com aquele sotaque, aposto que metade dos monstros se vão meter á frente das balas dela só para lhe fazerem feliz.

Mas a sério, o que este jogo precisa obrigatóriamente para ser *mesmo* bom é uma lista grande de ataques e de combos, várias armas (O que parece estar liago directamente com o cabelo) e muitos bosses (Com o minimo de repetição possivel).

Concordo, e acredito plenamente que vá ter isso tudo :D

É esta fórmula que faz o Devil May Cry 3 ser o melhor "hack and slash" das 3 grandes séries do género ( God of War, Devil May Cry e Ninja Gaiden).

Aqui não concordo :p
Pelas razões que o Sephiroth_zer0 apresentou.

Ao DMC falta um bom enredo, porque de resto tem tudo. O 1º e 3º foram algo de fenomenal mesmo.

Um plot interessante também era bem vindo mas o forte do mikami é mesmo só gameplay, hehe.

Vai jogar Okami já!! :grumpy:

^^
 
Nova informação:

If demos with Japanese developers seem a little terse, ‬don’t just blame the translator. ‬When it comes to games like Bayonetta, ‬the answer tends to stare you in the face so much that, ‬if you ask the question anyway, ‬you’ll be slapped with it.

So when one of our European colleagues asks why the game’s Dante-in-heels heroine is – ‬gasp! – ‬a lady, ‬the reply from director Hideki Kamiya comes and goes like a cracked whip. “‬Characters created to date have always been male, ‬which brings with it a certain persona. ‬I thought it would be interesting and challenging to implement a unique persona for female characters as well. ‬Bayonetta’s very sexy, ‬very smooth.”

Given the DMC creator’s own rock star persona, ‬the answer might have been even more abrupt in the absence of Sega PR, ‬and perhaps unprintable. ‬Also, ‬this on-message version is a bit misleading: ‬Bayonetta isn’t the first game of this generation to marry bullets and a witch; ‬nor was the masterfully titled Bullet Witch a game to be so casually ignored. ‬Kamiya hasn’t played it and seems never to have thought that necessary, ‬but his producer, ‬Yusuke Hashimoto, ‬has. “‬It wasn’t something you could get lost in and have hours of fun,” ‬he believes.

Kamiya hasn’t played Devil May Cry ‬4, ‬either, ‬and gives the distinct impression of someone with deliberately little time for those other games. ‬His latest has been gestating for years, ‬he explains, ‬ever since the prototype Resident Evil ‬4 ‬became DMC.

‘Climax action’ ‬is its concept yet – ‬faster than our fastest Kenneth Williams impression – ‬Kamiya downplays the innuendo. ‬In this case, ‬the climax has nothing to do with the character’s orgasmic approach to everything from dialogue to basic movement, ‬or indeed a cutscene camera that likes nothing more than to dolly around her groin. ‬It’s about action at its most intense, ‬all of the time: ‬arena battles, ‬ornate set-pieces, ‬combo chains, ‬style-switches, ‬end-level bosses, ‬mid-level bosses and any other bosses that’ll fit.

Nothing we’re shown suggests even a wisp of backtracking, ‬lever-pulling or problem solving. ‬There might be some, ‬Kamiya sighs, ‬but only near the end of the project if there’s an opportunity.

Time, ‬specifically the lack of it, ‬is a recurring theme here, ‬especially during The Vestibule, ‬a level that literally revolves around a rapidly disintegrating earthbound clock tower. ‬In this arena, ‬enemies swarm about the stratosphere before swooping in to fight, ‬the tower itself changing constantly as it crumbles. ‬Before long, ‬the sky is replaced by mountains that shear off whole chunks off masonry, ‬the actual climax being a fight with a demon angel – ‬what else? – ‬armed with two giant serpents.

It’s so frenetic that taking notes requires our own style-switch, ‬first to shorthand and then to memory. ‬Between the notable and the remarkable, ‬there simply isn’t time to take your eyes off the screen.
 
Última edição:
Very nice indeed!! É bom ouvir aqueles comentários finais, principalmente estas parte:

It’s about action at its most intense, ‬all of the time: ‬arena battles, ‬ornate set-pieces, ‬combo chains, ‬style-switches, ‬end-level bosses, ‬mid-level bosses and any other bosses that’ll fit.

(...) The Vestibule, ‬a level that literally revolves around a rapidly disintegrating earthbound clock tower. ‬In this arena, ‬enemies swarm about the stratosphere before swooping in to fight, ‬the tower itself changing constantly as it crumbles. ‬Before long, ‬the sky is replaced by mountains that shear off whole chunks off masonry, ‬the actual climax being a fight with a demon angel – ‬what else? – ‬armed with two giant serpents.

It’s so frenetic that taking notes requires our own style-switch, ‬first to shorthand and then to memory. ‬Between the notable and the remarkable, ‬there simply isn’t time to take your eyes off the screen.

Venha ela! Só queria era saber umas informações do sistema de upgrades e controlos da armas e tudo o que envolvesse a jogabilidade, já que ainda há muita coisa para mostrar se virmos o que foi dito anteriormente.
 
Bayonetta: Not As Gratuitous As You Think

Nah, I’m playing. Bayonetta is totally as gratuitous as you think. Sega came to NYC today and they brought Platinum Games’ Xbox 360/PS3 debut with them. I wasn’t allowed to get my hands on the controller, only a guided playthrough of the game’s first stage, but that was enough to say that Bayonetta’s every bit as over the top as its initial trailer made it out to be. It also looks like a hell of a good time.

Games are more than their graphics, I know, but it’s impossible to discuss Bayonetta without mentioning its presentation first. Without question, it is one of the most visually impressive games of the last five years. The game periodically goes into brief, playable flashbacks showcasing a war that left the titular character comatose for decades. One of these sequences is frames around a boss fight against a towering, obese dragon with two heads and a human face protruding from its swollen belly. The scene is a riot of color. Every inch of the crumbling environment is a meticulously detailed and animated. Even though the game’s months away from its fall 2009 release, Platinum Games’ new engine runs all the action without a hitch and the camera, a notorious trouble-maker in 3D action games like Devil May Cry and Ninja Gaiden, follows the action without obscuring it.

The best part of the demo was that it was all play, no cutscenes, and the best way to describe the action is Devil May Cry-on-speed. It looks like Kamiya’s spent all his time since the original DMC trying to come up with new ways to make combo-driven melee-and-gun combat even more of a spectacle. In addition to the kicks, punches, and four-limbed-rapid-fire shooting, Bayonetta can pick up any weapon dropped by an enemy, and use unique attacks. It sounds pedestrian when you put it that way. It’s a different story when you pick up a trumpet and start blowing up angels with music or picking up staffs and pole dancing bad guys to death. Like I said, Bayonetta is as gratuitous as it seems. As reported, the titular character's chief weapon is her hair, and since her attire is also happens to be her hair, progressive attacks reveal more and more skin. The fighting and special one-hit kills — fill a combo meter, press a button, kick an enemy into a spectral iron maiden — are so fast, though, that you barely notice that she’s de-robed. (Let me stress: the combat is fast, faster than any other 3D action game I've seen.) The same can’t be said for the finishing moves in boss fights, since Bayonetta turns her entire outfit into an enormous hair-dragon while the camera busies itself with her body.

So it looks great and the play seems tight, but the jury’s still out on whether or not Bayonetta is a good game. Without actually playing the game, it’s impossible to say whether or not the combat is as satisfying and nuanced as Devil May Cry 3’s. (It’s even harder to make any judgments since the demo had infinite life and combo meter turned on.) I also glimpsed a stray non-action part of the level that had Bayonetta running around a city populated with ghostly NPCs. Apparently the game takes place on a dimension overlaying reality and these ghosts are how regular old people appear from there. Unfortunately I wasn’t clued in on whether or not these adventure portions had any significant presence in the game. Looks like I’m just going to have to wait ten months to find out if Bayonetta’s a great game or merely a pretty one.


61FPS
Até estou para ver quando é que isto vai sair :)
 
Muito bom mesmo, até agora nínguem se queixou no que toca aos gráficos e à acção. No entanto já deixavam o pessoal jogar, nem que fosse 5 minutos porque para serem chamados e depois nem jogam... :p

Estava era à espera que saísse um novo vídeo, já que foi colocado no NeoGAF que o mesmo estava para sair. Veremos...
 
Músicas das cutscenes produzidas pela GEM Impact, Inc.

GEM Impact, Inc. announced today that the studio’s four composers will be contributing to the highly anticipated action title from PlatinumGames, Bayonetta. Set to be released in September of this year on the Microsoft Xbox 360 and the PlayStation 3 consoles, the title will be an important project for the team in 2009.

GEM Impact will be responsible for the game’s cutscene music, and will work alongside PlatinumGames sound directior Masami Ueda (Devil May Cry, Resident Evil) and composer Hiroshi Yamaguchi (Okami). The jazzy nature of the title’s music has been a perfect fit for the GEM Impact team, who have been exploring new territory since their success with Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots and Ninja Blade.

“PlatinumGames is a studio that needs no introduction,” states Hibino, “We’re excited to be working with the many renowned game creators at PlatinumGames, and look forward to contributing music to Bayonetta.”

While details regarding Bayonetta are scarce, the music is shaping up to be as unique and energetic as the gameplay trailers and images that have been released. Watch for more details regarding the music of Bayonetta as the release date approaches.

Source: VideoGameMedia

Não deverá desapontar neste capitulo, embora me interesse mais música quando estou a lutar. Será que também vão ser os mesmos? Anyway, ainda falta muito tempo para este sair :(
Acredito que quando a febre de novidades do Madworld acabar, será a vez deste :D
 
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