Q Emulator (QEMU)

Sox

Power Member
Q Emulator (QEMU)

http://*****.com/3c5nap

Q emulator is a free feature packed Cocoa port of QEMU, that allows you to run Linux, Windows and other operating systems on your Mac. With the release of Intel based Macs, there have been several applications developed for running Windows on our Macs. Parallel Desktop and Boot Camp are the most popular, Q emulator is a free alternative.

Switch fast between guest PCs. Save and restart guest PCs at any stage. Easily exchange files between host and guest computers. Q emulator makes use of OS X most advanced technologies like openGL and CoreAudio to accelerate your experience with your guest PC.

Freeware
Site

Não sou utilizador deste tipo de software, simplesmente limito-me a usar o OS X (felizmente tenho essa possibilidade), mas esta aplicação parece-me interessante pelo facto de ser freeware. Para quem quer utilizar outro OS que não o OS X/Windows (linux por exemplo) não necessita de estar a pagar por uma aplicação se o objectivo é utilizar um OS gratuito.

Quando tiver mais tempo gostaria de instalar uma distro de linux utilizando esta aplicação. Se alguém quiser dar algum feedback será bem vindo :)
 
Back
Topo