MMO Star Wars: The Old Republic (BioWare)

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LUCASARTS AND BIOWARE REVEAL STAR WARS: THE OLD REPUBLIC

OCTOBER 21, SAN FRANCISCO – LucasArts and BioWare™, a division of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), today announced the development of Star Wars®: The Old Republic™, a story-driven massively multiplayer online PC game set in the timeframe of the Star Wars®: Knights of the Old Republic™ franchise. Star Wars: The Old Republic, being developed and published by BioWare and LucasArts, represents an innovative approach to interactive entertainment, featuring immersive storytelling, dynamic combat and intelligent companion characters.

In Star Wars: The Old Republic, players will explore an age thousands of years before the rise of Darth Vader when war between the Old Republic and the Sith Empire divides the galaxy. Players can choose to play as Jedi, Sith, or a variety of other classic Star Wars roles, defining their personal story and determining their path down the light or dark side of the Force. Along the way, players will befriend courageous companions who will fight at their side or possibly betray them, based on the players’ actions. Players can also choose to team up with friends to battle enemies and overcome incredible challenges using dynamic Star Wars combat.

"Star Wars: Knights of the Old Republic is the most critically acclaimed Star Wars game in LucasArts history and a preeminent example of our company’s interactive storytelling heritage," said Darrell Rodriguez, President of LucasArts. "For a long time, we’ve long wanted to return to the franchise in a grand way, and we felt that the best setting for it was an online world that would allow millions of people to participate in the experience together. We knew that the developer capable of working with us to deliver an engrossing story with a fully-realized online world was BioWare."

"Traditionally, massively multiplayer online games have been about three basic gameplay pillars - combat, exploration and character progression," said Dr. Ray Muzyka, Co-Founder and General Manager/CEO of BioWare and General Manager/Vice President of Electronic Arts Inc., "In Star Wars: The Old Republic, we’re fusing BioWare’s heritage of critically-acclaimed storytelling with the amazing pedigree of Lucasfilm and LucasArts, and adding a brand-new fourth pillar to the equation – story. At the same time, we will still deliver all the fun features and activities that fans have come to expect in a AAA massively multiplayer online game. To top it all off, Star Wars: The Old Republic is set in a very exciting, dynamic period in the Star Wars universe."

Added Dr. Greg Zeschuk, Co-Founder and Vice President Development Operations, BioWare and Vice President, Electronic Arts Inc., "Star Wars: The Old Republic is set roughly 300 years after the events of Knights of the Old Republic, a timeframe that is completely unexplored in the lore. BioWare has been able to add to the Star Wars history in developing the game’s story and has created an overarching narrative that players can enjoy, regardless of their play style. Our goal is to offer players an emotionally rewarding experience that combines the traditional elements of MMO gameplay with innovations in story and character development."

Additional details on Star Wars: The Old Republic features, gameplay and release date will be announced at a later time. For more information about Star Wars: The Old Republic and to sign up for future product updates, please visit www.StarWarsTheOldRepublic.com.

Sítio Oficial

Data de Lançamento:
20/12/2011


Sendo este o MMO sem nome em que a BioWare estava a trabalhar.

É o regresso da BioWare ao KOTOR, o que só pode querer dizer que vem lá GRANDE jogo :D
 
Não sei, preferia outro jogo MMO baseado no SW, e que saísse um RPG KOTOR III.

Mas como grand fã do universo SW, sempre fico satisfeito.

Espero para ver.
 
Infelizmente, não gostei do KOTOR. Mas eu queria mesmo ter gostado! Adoro SW e acho q ahistoria deve ser linda no KOTOR..mas aquele sistema de combate...bah
 
Isto já eu estava a espera :P, agora para ser mesmo bom era fazerem 1 bom MMO SandBox .... não mais 1 WoW clone, para isso já temos o SWG NGE
 
Isto já eu estava a espera :P, agora para ser mesmo bom era fazerem 1 bom MMO SandBox .... não mais 1 WoW clone, para isso já temos o SWG NGE

Por muito que eu gostasse que isso acontecesse, não estou a ver como adaptar o universo KOTOR a um sandbox... =/

No KOTOR tudo é baseado nos Jedis... Não te admires de veres toda a gente com uma luzinha na mão... =p
 
Por muito que eu gostasse que isso acontecesse, não estou a ver como adaptar o universo KOTOR a um sandbox... =/

No KOTOR tudo é baseado nos Jedis... Não te admires de veres toda a gente com uma luzinha na mão... =p

Sim no KOTOR ( o jogo em sim como Single Player ) é sobre Jedi, mas o mundo de KOTOR a parte jedi é a volta de 10% do que têm para oferecer, vendo a historia do jogo temos Trade, Craft, medicos, dancer's, musicos, bom uma porrada de coisas e tudo isto faz lembrar o old SWG Pre-CU, não sei se sabes muitos dev do SWG original estão a trabalhar no projecto do MMO da BioWare.

A meu ver para ficar mesmo bem era não ser possivel ser jedi no jogo, isso sim era excelente, mas duvido
 
Sim no KOTOR ( o jogo em sim como Single Player ) é sobre Jedi, mas o mundo de KOTOR a parte jedi é a volta de 10% do que têm para oferecer, vendo a historia do jogo temos Trade, Craft, medicos, dancer's, musicos, bom uma porrada de coisas e tudo isto faz lembrar o old SWG Pre-CU, não sei se sabes muitos dev do SWG original estão a trabalhar no projecto do MMO da BioWare.

A meu ver para ficar mesmo bem era não ser possivel ser jedi no jogo, isso sim era excelente, mas duvido

Pensando bem, concordo contigo.
Embora nós jogasse-mos sempre como Jedis, a verdade é que conhecia-mos médicos, 'traders', etc.

Não sabia que antigos devs do SWG pre-CU estavam a trabalhar na Bioware. Isso pode ser um sinal muito bom. =)

Mas qual será o interesse da LA ter 2 MMORPGs sobre a sua saga? A NGE já não lhes rende? =p
 
NGE não rende, só "rendeu" numa coisa, ficou conhecido como o pior patch de sempre alguma vez feito para 1 MMO.

Mas vamos é falar sobre a noticia e deixar o offtopic :P
 
Boas... Alguem me pudia dar uma dica sobre passar um nivel?
E aquele em que temos que resgatar a miuda, a Misson e temos que entrar para a base do inimigo. O problema e que antes temos aquele monstro gigante. Já estou aqui a umas horas e nao consigo passar... Já consegui passar por ele mas perdi 2 membros e quando entro morro logo... Em relaçao ao monstro ja o consegui por com metade da vida, com granadas mas morri de seguida... Alguem me podia dizer como e que passou esta parte?
E que eu nao vejo mais nenhum caminho sem ser aquele...
 
não sei o que achar. Depois do falhado galaxies... (que tinha tanto potencial)

mas além de ser da bioware, o que mais me faz interessar no jogos são estes detalhes:
How does Star Wars: The Old Republic differ from other MMO titles?
Star Wars: The Old Republic will be similar to other MMOs but with several key innovations. Traditionally MMOs are built on three pillars; Exploration, Combat, and Progression. We at BioWare and LucasArts believe there is a fourth pillar: Story. Our mission is to create the best story-driven games in the world. We believe that the compelling, interactive storylines in Star Wars: The Old Republic are a significant innovation to MMOs and will offer an entertainment experience unlike any other.
isto é algo em que o Lord of the rings (e de certa forma o meu adorado mas varias vezes falhado Uru) tem o seu forte e é o que me faz adorar esse jogo.

Will I be able to play on the Light or Dark side of the Force?
Yes, during character selection you will align with the Republic or the Sith Empire. In addition, throughout the game you will also be faced with many decisions which can change your path down the Light or Dark side of the Force.
outro elemento que sinto falta em MMORPGs (mas honestamente não faria sentido num Lotro, onde o lado bom vai ganhar sem minima duvida). só espero que dá para mudar sem ter de fazer quests ou assim, ou seja simplesmente a fazer coisas más torna-te mau (*****-wise com emotes, ou em gameplay matando NPC e PCs bons entre outras coisas), com certos eventos que te pode fazer redimir.

e espero que conte bem o que aconteceu ao nosso exile e revan

tambem espero que acabem a historia fora do MMORPG... não acho bem que se tenha de pagar mensalmente para ver o fim da historia
 
Por acaso fiquei deveras contente com isto, agora só espero que traga a velha gloria do SWG Pre-CU :D nada de mais outro WoW clone, para isso já existe o actual SWG NGE
 
Alguem daqui esta a conseguir fazer login no forum ? Sinceramente não tou a conseguir não sei porque :(

P.S. Espero que não seja possivel escolher Jedi logo ao inicio, se não ira estragar o jogo, ira só ser jedi's lol
 
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