[PS3] ArmA II (Bohemia Interactive)

DonSalo

Banido
21165588bl0.jpg


Nome do jogo: ArmA II
Produtora: Bohemia Interactive
Editora: 505 Games
Género: FPS (First Person Shooter - Shooter na Primeira Pessoa)
Data de lançamento: 2009 (Data ainda algo incerta)
Plataformas de lançamento: PlayStation 3, Xbox 360 e PC
Site oficial: CLICAR AQUI

Algumas informações:

ArmA 2 (formerly known as Game 2) is a military simulation game for the PC and next-generation consoles being worked on by Bohemia Interactive Studio. It is the next game in the Operation Flashpoint-series following the predecessor ArmA: Armed Assault. The game was officially announced on August 22, 2007 at the Games Convention in Leipzig.

Gameplay

ArmA 2 is set in the year 2009, in a fictional post-Soviet country called Chernarus (literally "Black Russia", a play on Belarus (Беларусь) which means "White Russia"). Bohemia Interactive revealed during E3 that the game will have a "roleplaying feel to it"; with in-game events affecting your character as well as the entire campaign. An example would be terrorizing noncombatants and losing their trust, thus encouraging them to give away valuable information to enemy forces. A map the size of 240 square kilometers has been mentioned in a recent interview with a BI representative. ArmA 2 is expected to be released in 2009.

Technology

ArmA 2 will make use of industry standard technology, and will be powered by a much more powerful game engine, unlike its predecessor ArmA 1, which was built on Operation Flashpoint's game engine.

Some of the new Features in ArmA 2 are as follows:
Multicore support
Bump texture mapping
Parallax occlusion mapping
New glass, metal shine and reflections
Micro AI
Built in-dynamic conversation system
Dynamic shadows
New normalized textures
New shaders

"ArmA 2 benefits from a game engine that has been in constant development for 10 years and is used as a basis for training simulators used by armies across the globe." - Maruk, BIS CEO

ArmA 2 will have full DirectX9 support. And is likely to support DirectX10 graphics cards.

ARMA 2 introduces in-depth team-based combat, a comprehensive playbook of military tactics and an enormous battlefield to push your twitch, tactical and strategic skills to the limit.

Main Features

Unrivaled realism
ArmA II models real world ballistics & round deflection, materials penetration, a realtime day/night cycle and dynamic wind, weather and environmental effects.
A player-driven story
Explore multiple paths through a branching campaign. Your actions have consequences!
Seemlessly blends FPS, RTS and RPG elements
Fight first-hand or control multiple squads. Manage resources and watch your units develop.
Dynamic conversation system
Talk to teammates, allies and civilians. Win hearts and minds.
Unique AI
No scripts, no pre defined pathways. AI adapt and use the open environment on the fly.
60 weapons, 120 air, land and sea vehicles
A comprehensive collection of modern military materiel!
The most rewarding multiplayer environment
Fully cooperative campaign, massive PvP battles over air, land and sea. Fight friends online for control of 225sq kilometers of real-world terrain!
Intuituive, powerful mission editor
Design your own mission in minutes or create intricate and unique campaigns.
Imagens:

http://img113.imageshack.us/img113/6670/arma220080729022911873zm0.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/5123/arma220070822043101202rf1.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/3051/arma220070822043102312pe4.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/5365/arma220070822043103562ka3.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/3292/arma220070822043104687hm5.jpg

http://img113.imageshack.us/img113/7532/arma220070822043105843rg4.jpg

Vídeos:

South Zagoria Gameplay (HD AQUI)

Virtual Reality Engine Trailer

USMC Cinematic Trailer (HD AQUI) [TRÁFEGO NACIONAL AQUI]

Infos frescas, reveladas hoje:

Marines
25txhrr.png


-Marines wear MARPAT camouflage and are equipped with state-of-the-art personal weapons: --M16A4 assault rifles, M4 carbines, SAW and M240 machineguns and many other special-purpose weapons.
-Standard part of ground forces are LAV-25 light armored personel carriers, tracked AAV armored personel carriers, and M1A2 Abrams tanks.
-Standard assortment of aircraft contains MV-22 Osprey transport convertoplanes, MH-60S -----Seaknight and UH-1Y Venom transport helicopters. Super Cobra assault choppers and F-35 VTOL fighters fly in attack and CAS roles.
-Force Reconnaisance detachment is assigned to 27th MEU to provide extra support to operation Harvest Red. Men of Force Recon have exquisite training for recon and surveillance missions, direct actions deep in enemy territory as well as dealing with local population.
-Marines in field rely on many advanced weapon platforms: Predator unmanned aerial vehicles, --MLRS rocket artillery and many more.


Special Units
1695jis.png


Force Recon Force Reconnaissance special units

Aircraft
dd0vhe.png


Special Units UH-1Y, AH-1Z, MV-22, F35B...

Armor
wj6ypg.png


Special Units M1A1 Tusk, AAV, LAV25, MLRS...

_________________________________________________________________________________


Parece ser um bom jogo, bastante realista, não só pelos gráficos, mas também por diversos factores que podemos ver da jogabilidade em vídeos.
Fico à espera de mais.
 
Última edição pelo moderador:
ninguem jogou operation flashpoint ou armed assault pelos graficos

Na boa ;) adorei a noticia.. Este vou comprar mal saia o pre-order ;)

Era tudo o que eu estava a espera da ps3 ;)

Nem que o jogo fosse trinta vezes pior do que aquilo que é, eu iría gostar na mesma de saber :)

Esta confirmação de que vai sair um jogo mais pró sério em relação aos tantos jogos de consola está demais :)

Já lí no forum do operation flashpoint 2, que este era improvável sair para a nossa consola.

Mas com este lançamento, já me dá um bocado de esperança em relação ao OPF2:)

Cumps
 
Tanto quanto sei jogos como este e o America's Army (um dos meus shooters preferidos no PC) sempre foram jogados não pelos gráficos, mas por terem um gameplay mais realista que o resto, algo estilo os GTR's e afins para o PC, não são jogados pelos gráficos mas sim pelo gameplay, é um publico completamente diferente.
 
Resumindo, é tal como uma simulação...

Não é normal have um genero de simulação numa consola...
Já agora era sair o flight simulator, xD

Cumps
 
Tanto quanto sei jogos como este e o America's Army (um dos meus shooters preferidos no PC) sempre foram jogados não pelos gráficos, mas por terem um gameplay mais realista que o resto, algo estilo os GTR's e afins para o PC, não são jogados pelos gráficos mas sim pelo gameplay, é um publico completamente diferente.

Exacto, ArmA II deverá ser, tal como o jogo original, muito mais realista que, por exemplo, Call of Duty 4 (estou a comparar estes dois, uma vez que a nível de cenário/objectivo da estória são bastante semelhantes).
Logo, pode não agradar à maioria que está habituada a aspectos mais "arcades" ou simplesmente menos realistas. Se saísse uma demo é que era...
 
Exacto, ArmA II deverá ser, tal como o jogo original, muito mais realista que, por exemplo, Call of Duty 4 (estou a comparar estes dois, uma vez que a nível de cenário/objectivo da estória são bastante semelhantes).
Logo, pode não agradar à maioria que está habituada a aspectos mais "arcades" ou simplesmente menos realistas. Se saísse uma demo é que era...

não tem nada a ver

os cenarios de cod são fechados, quase que se anda em carris com cenarios scriptados. É sempre a andar a fazer os objectivos

em jogos como arma e flashpoint tens um mapa com dezenas de km^2 e aponta um objectivo. geralmente es deixado perto do objectivo, mas tens que te deslocar em direcção ao mesmo e decidir o tipo de abordagem (ainda me lembro de no flashpoint original havia uma missão onde tinha que tomar uma aldeia com forças especiais, as maneiras era quase infintas de atacar, seja por ataque a um flanco da aldeia, ou deslocar de veiculo até ao centro e atacar casa a casa). As missões são variadas, ha ataque, defesa, retirar, etc

alem disso não sei como vão fazer com o sistema de mira, isto é ultra hardcore, ha que compensar vento, inercia, posição, etc, ja pra não falar que uma bala de raspão na perna geralmente obriga a reiniciar o mapa
 
Não há qualquer confirmação oficial por enquanto, esse tópico é apenas de especulação pela comunidade. A Bohemia disse que estava a ponderar uma versão para consolas (X360, PS3 ou até ambas), mas sem quaisquer planos para o futuro recente.

Ya, é uma pena...

Mas ainda assim, como já foi referido em cima e acrescentando, questiono como serão distribuidos os controlos do jogo pelo comando da ps3 que apenas tem aí uns 12 botões, visto que o arma tem muitos controlos...

Ou a versão do arma ser diferente na plataforma ps3...

É esperar...

Um jogo que está confirmado para a ps3 é o battlefield 1943... não sei se já há tópico disso, mas é uma pena o jogo ter o mesmo sistema do bad company que não me fascina muito...
 
Ya, é uma pena...

Mas ainda assim, como já foi referido em cima e acrescentando, questiono como serão distribuidos os controlos do jogo pelo comando da ps3 que apenas tem aí uns 12 botões, visto que o arma tem muitos controlos...

Ou a versão do arma ser diferente na plataforma ps3...

É esperar...

Um jogo que está confirmado para a ps3 é o battlefield 1943... não sei se já há tópico disso, mas é uma pena o jogo ter o mesmo sistema do bad company que não me fascina muito...

Combinação de teclas. :D
 
Back
Topo