PC Mass Effect 2 (WRPG, BioWare)

Pure Anarchy

Moderador
Staff
The Mass Effect trilogy is a masterful science-fiction adventure set in a vast universe filled with dangerous alien life forms and mysterious uncharted planets. In this dark second chapter, Saren’s evil army of Geth soldiers has just been defeated, and humans, still struggling to make their mark on the galactic stage, are now faced with an even greater peril…

“We’re going to surpass the extraordinary gaming experience we brought our fans in Mass Effect by delivering intensified combat and expanded weapon options as well as increased depth of planet exploration, all while delivering a powerful, emotionally engaging story,” said Dr. Ray Muzyka, General Manager and CEO, BioWare and General Manager and Vice President, EA. “Mass Effect 2 is shaping up to be an unforgettable RPG-shooter experience, taking players on a non-stop roller-coaster ride filled with stunning plot twists and no-holds-barred action.”

Mass Effect 2 is coming to PC and the Xbox 360 video game system in Early 2010.
Artwork:

masseffect2wallpaper011.jpg


masseffect2wallpaper04h.jpg


masseffect2wallpaper08h.jpg


Previews:
1UP
IGN

Vídeos:
Debut Teaser
Prelude to E3
Mass Effect 2 Interview
 
Estou a jogar outra vez o Mass Effect, agora com a personagem feminina.
Em relação ao 2º adoro o facto de virem a possibilitar a transferência do nosso Shepard do 1º jogo juntamente com todas as decisões que tomámos.
 
adorei jogar o primeiro, fez me recordar os tempos dos dois Star Wars KotoR, grande grande vicio.
vou esperar ansiosamente por este segundo jogo :D
 
Eu gostei bastante da história do primeiro. Houve alguns promenores que apreciei menos, mas estou ancioso por esta sequela.

EDIT: parece que corrigiram os promenores que não gostei no 1º. Resta saber como vão ser as explorações aos planetas.
 
Última edição:
Sem duvidas que o 1º foi viciante , pena ser um pouco limitado na sua exploraçaõ.
espero que corrijam esse pequeno detalhe na proxima versão
 
Como disse ando a jogar de novo o ME e há uma coisa que gostaria de ver no 2º jogo. Comédia. É tudo muito sério e sisudo então o Shepard... Por exemplo o KOTOR também era sério mas tinha vários momentos/diálogos/personagens bem divertidos, é algo que a meu ver fez falta no 1º jogo.
 
Como disse ando a jogar de novo o ME e há uma coisa que gostaria de ver no 2º jogo. Comédia. É tudo muito sério e sisudo então o Shepard... Por exemplo o KOTOR também era sério mas tinha vários momentos/diálogos/personagens bem divertidos, é algo que a meu ver fez falta no 1º jogo.
tens razão, eles tem de incluir um comic relief ... que tal um extraterrestre amphibico todo desastrado? e vamos chama-lo ... mh jar jar binks!

um humor dark/sarcastico ou subtil é ficava bem, mas mais do que isso acho que não
 
tens razão, eles tem de incluir um comic relief ... que tal um extraterrestre amphibico todo desastrado? e vamos chama-lo ... mh jar jar binks!

um humor dark/sarcastico ou subtil é ficava bem, mas mais do que isso acho que não
Não peço mais que um HK-47, ou missões tipo a mulher que procurava o seu robô em Dantooine... não é necessário cair em extremos.
 
Comprei e joguei na X360, completei-o e agora já não o posso jogar mais, pois a minha X360 foi à vida.
Estou a pensar comprar a versão PC (tá a 8 euros na *****, se não me engano) para o completar, de forma a poder depois importar a minha personagem para o 2. :)
 
Mass Effect 2 PC System Requirements & DRM Revealed

We know we have a lot of fans who are ready to pre-order Mass Effect 2, but are still waiting for information on whether their PC will run the game and what Digital Rights Management (DRM) Mass Effect 2 will use. Hopefully with the information below, you will now be able to pre-order your copy of Mass Effect 2 from your favorite retailer.

Minimum System Requirements
Operating System: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
Processor: 1.8GHz Intel Core 2 Duo or equivalent AMD CPU
Memory: 1 GB RAM for Windows XP / 2 GB RAM for Windows Vista and Windows 7
Hard Drive Space: 15 GB
DVD ROM: 1x Speed
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
DirectX: DirectX 9.0c August 2008 (included)
Input: Keyboard / Mouse
Video Card: 256 MB (with Pixel Shader 3.0 support). Supported Chipsets - NVIDIA GeForce 6800 or greater; ATI Radeon X1600 Pro or greater.
Please note that NVIDIA GeForce 7300, 8100, 8200, 8300, 8400, and 9300; ATI Radeon HD3200, and HD4350 are below minimum system requirements. Updates to your video and sound card drivers may be required. Intel and S3 video cards are not officially supported in Mass Effect 2.



Recommended System Requirements
Operating System: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
Processor: 2.6+ GHz Cure 2 Duo Intel or equivalent AMD CPU
Memory: 2 GB RAM
Sound Card: 100% DirectX compatible sound card and drivers
DirectX: DirectX August 2008
Video Card: ATI Radeon HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 8800 GT, or better recommended
For the best results, make sure you have the latest drivers for your video and audio cards. Laptop or mobile versions of the above supported video cards have not had extensive testing and may have driver or other performance issues. As such, they are not officially supported in Mass Effect 2. Intel and S3 video cards are not officially supported in Mass Effect 2.



Digital Rights Management (DRM)
The boxed/retail PC version of Mass Effect 2 will use only a basic disk check and it will not require online authentication. This is the same method as Dragon Age: Origins. Digital versions will use the retailers protection system.
 
Back
Topo