F2P Brink (Splash Damage)

Pure Anarchy

Moderador
Staff
PUBLISHER: Bethesda Softworks
DEVELOPER: Splash Damage
RELEASE DATE: Spring 2010
PLATFORM: Games for Windows / Xbox 360 / PLAYSTATION®3 system
GENRE: First Person Shooter

DESCRIPTION: Brink is an immersive shooter that blends single-player, co-op, and multiplayer gameplay into one seamless experience, allowing you to develop your character across all modes of play. You decide the role you want to assume in the world of Brink as you fight to save yourself and mankind’s last refuge for humanity. Brink offers a compelling mix of dynamic battlefields, extensive customization options, and an innovative control system that will keep you coming back for more.

STORY: A man-made floating city called the Ark, made up of hundreds of separate floating islands, is on the brink of all-out civil war. Originally built as an experimental self-sufficient and 100% “green” habitat, the reported rapid rise of the Earth’s oceans has forced the Ark to become a refuge for humanity. Crammed with the original Ark founders, their descendants, as well as tens of thousands of refugees, the Ark exists in total isolation from the rest of the world. With 25 years of social unrest, the inhabitants of the Ark have reached their breaking point. It’s up to you to decide the future of the Ark and the human race.

KEY FEATURES:
• Blurring the Lines Between Offline and Online - Advance your character’s development across every gameplay mode: single player, co-op, and multiplayer. Gain experience points that you can spend on customizing and upgrading your skills and abilities, designing an entirely unique look and feel for your character.
• Groundbreaking Kinesthetics - Brink uses the familiar shooter controls that you’re used to, without frustrating, artificial constraints and takes advantage of a new feature: the SMART button. When you press the SMART button, the game dynamically evaluates where you’re trying to get to, and makes it happen. No need to perfectly time a jump or vault, the game knows what you want to do.
• Context-Sensitive Goals and Rewards - Objectives, communications, mission generation, and inventory selection are all dynamically generated based on your role, your status, your location, your squad-mates, and the status of the battle in all gameplay modes. You’ll always know exactly where to go, what to do when you get there, and what your reward will be for success.
• Virtual Texturing – Brink’s proprietary technology, Virtual Texturing, breaks new ground on current-gen consoles and PCs with an even greater focus on highly detailed characters, realistic environments, lighting, effects, and atmospherics. This competitive lead on the squad-combat genre helps thrust players into the gritty reality of the Ark's epic secluded arcology.
Screenshots:

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Última edição:
É mesmo assim. O jogo oferece uma grande variedade de opções para criares as tuas personagens, nesse caso optaram por uma build mais desproporcional.

That's why the game has extensive character customisation, so you can pick what you look like. There will be millions of combinations by release (already up to a few hundred thousand), he's a 'heavy' hence the slightly over the top body compared to his head, there are other body types.
 
boa! parece bem porreiro! so vi o primeiro video, não percebi bem foi o conceito de online/offline é do género do borderlands a esse nível?
cumps
 
Curto mesmo muito a art direction deste jogo, uma estética cartoon, mas não muito extrema. Mas em termos de jogabilidade ainda é incognita, vamos ver o que tem que o faça demarcar dos N fps no mercado.
 
Depois do Rogue Warrior, que teve a participação da Bethesda fico com um pé atrás em todos os FPS's da mesma.

Já o fallout 3 foi considerado um Bom RPG mas a parte de FPS foi altamente criticada.

Will Wait to see
 
A Bethesda foi apenas publisher do Rogue Warrior, tal como neste, mas o RW teve practicamente o tempo todo em development hell, passou por 3 devs, e o resultado final é obvio. Neste, acredito na capacidade da Splash Damage, tanto ET como ETQW são bons jogos.
 
É impressão minha ou o jogo é um pouco linear? Pareceu-me haver sempre aquele "caminho a tomar", apesar de teres o atalho (nesse caso apenas 2 caminhos diferentes), não me pareceu que desse para resolver as missões à nossa maneira. O único factor que poderia alterar a forma como jogamos é a classe, mas o caminho a percorrer é sempre o mesmo "túnel".
Foi essa a ideia que tive.
 
Aparentemente sim. É uma questão de filosofia - podes ter um mapa grande e livre, e o jogador fazer o que quiser, ou podes concentrar a acção em pontos de maneira a teres todos os jogadores nessa area. O ET e o ETQW eram assim, parece-me pelos videos que este tambem o será.
 
Não me surpreendeu muito. Pareceu uma mistura de Quake IV e HL2. Mas com o motor gráfico mais reles. Ache-o mesmo muito á quem..

Mas deve dar para se jogar bem...
 
Estive a ver alguns gameplay's deste jogo e sinceramente merecia uma 'third person view', ainda por cima com parkour seria brutal...
 
joguei este jogo na 360, mas será para PC que compro.
brink lembra-me muito a Team Fortress 2 com um pouco de enemy territory pelo meio, pelo menos o nivel que joguei era assim.
demorei um pouco a entender como funcionavam os controlos, mas mal entendi subi como medic (decidi nunca mudar de classe, apesar de ser possivel mesmo estando vivo) para o topo do ranking.
os inimigos andavam a empurrar um robô, género payload na nossa direcção. as variadas classes deles tinham papeis diferentes no percurso, mas não os demos oportunidade de as tentar. o mapa começou com um intro para explicar a motivação atrás dos objectivos.
como medic começava logo a dar boost de vida a mim e todos que passavam à minha frente. tambem levava com uns boosts de armas de colegas. andei a brincar um pouco com o smart, a correr para todo o lado possivel a explorar as possibilidades (muitas, isto pode mudar o map design por completo). avançava, disparava, matava. colegas morriam, eu atirava-lhes um revive pack (excelente ideia deixar os outros decidir quando fazem revive), fazia heal a mim proprio e mais a quem necessitasse. e quando morria simplesmente fazia revive a mim proprio (algo que tem cooldown, por isso não é para gastar o tempo todo, mas o cooldown tambem não é assim tão grande).
achei o jogo muito divertido e a unica coisa que gostei menos, foi que apesar dos highlights azuis e vermelhos é às vezes dificil de distinguir quem é de qual team.
 
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