PlayStation [PS3] Enslaved: Odyssey To The West (Ninja Theory/Namco Bandai)

mac___mac

Power Member
ENSLAVED

Published by: Namco Bandai
Developed by: Ninja Theory
Genre: Action
Release Date:
US:TBA 2010
Europe:TBA

enslaved-keyconceptart-388x550.jpg


Epic New Action-Adventure from Ninja Theory Combines Cinematic Visuals and Combat, Rich Character and Story Development, and Top-Notch Entertainment Talent

It's been a while since we last heard about Enslaved, the brand new IP coming from Heavenly Sword developer Ninja Theory and partner Namco Bandai, but IGN has broken the silence with a preview. The game sounds intriguing: Players control an Andy Serkis-modeled brawler named Monkey, who's neurologically tied to a techno-chick named Trip as they roam from a New York 150 years from now and out into a post-apocalyptic America.

The game is actually based on an old Chinese tale named Journey to the West, in which a sage and a powerful monkey go on a quest to find Buddhist wisdom, with the sage getting in all sorts of dangerous traps that the monkey (controlled via headband, just like the game) has to help him out with.

Likewise, the game offers up a set of challenges that will require Monkey to work with and defend Trip, who offers tools and advice all along. The third-person combat (against various robots and post-human bad guys) is supposed to be tough at first, but much easier with a little strategy and help from Trip. We'll keep an eye out for it at E3 -- the saga of Monkey and Trip could turn out to be one of 2010's more original endeavors.
fonte

enslaved-srcbest_040.jpg


enslaved-20100325105307795_640w.jpg


enslaved-trip_image.jpg


enslaved-trip_monkey_action_scene.jpg


enslaved-monkey_attacks_berserker.jpg



scans:


 
Última edição:
Sim, parece a Nariko. Aliás, eu até estava à espera que a Ninja Theory optasse por uma possível sequela do Heavenly Sword mas assim, com o lançamento deste Enslaved, essa hipótese fica já de lado.

Quanto a este jogo, pode ser uma agradável surpresa. Ainda está tudo muito no início mas gostei do que li e, até ver, o conceito gráfico parece-me muito bom, apresentando um jogo com um traço único e bastante colorido.
 
Já o Heavenly Sword tinha cutscenes muito convincentes e o Andy Serkis dominava tudo. Para mim, no HS, a história e as cutscenes serviam para o ver a actuar, mais nada. O personagem mais impressionante do jogo.

Já neste, parece ter um papel bem diferente, o que me deixa ainda mais curioso de ver como está, ainda por cima depois de ler esse artigo. Pena que o orçamento seja limitado e já tenha outros jogos em mente... Este terá de ficar para mais tarde.
 
já alguém experimentou o Demo? estou de momento a instalar, este é um dos jogos em que me colei, praticamente, desde que anunciado... a ver o que sai daqui :)
 
faz lembrar muito o Uncharted, não só no grafismo mas tambem nalgumas partes de "climbing".

só tenho 2 queixas:
- o grafismo esta porreiro, mas o "aliasing" as vezes estraga um pouco a imagem, se tivermos em conta q o Heavenly Sword usava "AA" é um pouco despontante ver q este não usa.
- cenas/videos comprimidos, se não podem usar video com taxa de bitrate alta, usem o motor de jogo, acho melhor usar um ecrã de "loading" do q apresentar uma cena cheia de artefactos de compressão.
 
Back
Topo