Nintendo Animal Crossing: New Leaf (14 de Junho 2013)

I_Eat_All

Plasma Beam!
Animal Crossing 3DS é a nova itineração de Animal Crossing para a Nintendo 3DS. O jogo foi anunciado na E3 2010 mas poucos detalhes foram avançados além de que a personagem é o presidente da câmara (mayor) onde o jogo toma lugar.

Inovações parecem incluir tag, swimming, benches, hedges, wall furnishings, tents e lamp posts.


Trailer E3 2011:

-> http://youtu.be/Ya0qaY5iZZw

Análise Trailer:

At 11 seconds, you can see the character leaving a tent-like house, with a mailbox in front. This may be a new type of livable home, or an even more lowly initial housing situation that the infamous Tom Nook has forced upon you, since you’re his employee. Another possibility is for it to be an event related building, though this is difficult to tell based on the trailer. At 23 seconds, you can see the character sitting on a bench outside of a house, which is something entirely new to the series, along with an animal already seated on the same bench.

Moving to the 25 second mark you can see a hive-like building surrounded by flowers, which has an unknown function. At 38 seconds, mushrooms are shown which confirms they are back from Animal Crossing: City Folks. The 41 second mark shows lamps going alongside the pathway. Whether these are there by default or appear in your city through special means is also not known. Onward to 48 seconds, you have a conversation that includes a suggested meeting time that involves two animals, which is also an expansion of socialization in comparison to past Animal Crossing games.

The one minute mark shows you can obtain a Link-like outfit, along with a (pullable?) Master Sword item as a bit of a teaser at the new item and clothing content. At 1 minute 9 seconds, the character is seen putting up a wall clock, which is a new item category for the series. The biggest new gameplay mechanic is found at 1 minute 16 seconds, which shows the character can now swim in the water, though what tasks this allows for are still a mystery. The last new feature shown is at 1 minute 24 seconds, which shows an animal following the character around.
Fonte: http://videogamewriters.com/animal-crossing-3ds-trailer-suggests-series-innovation-12719
 
nintendo_3ds_xl_animal_crossing1.png


Que tal?
 
Não percebo esta ansiedade que existe em mim para passar o dia a pescar e apanhar insectos :) e pelo que eu li, felizmente não seremos explorados pelo Tom Nook!

Quanto à consola, não é muito do meu agrado pois não gosto muito de branco para consolas portáteis... Contudo parece-me bem melhor que a edição especial do Pikachu!
 
Alguém me pode explicar, num simples resumo, em que consiste este jogo?

Parece um jogo engraçado para relaxar mas não consigo perceber ao certo sobre o que é.
 
Alguém me pode explicar, num simples resumo, em que consiste este jogo?

Parece um jogo engraçado para relaxar mas não consigo perceber ao certo sobre o que é.

That's kinda the thing. É um jogo sobre "nada".

Talvez a melhor comparação seria a seguinte: imagina os The Sims num estilo à lá Harvest Moon só que imensamente mais relaxado.
 
That's kinda the thing. É um jogo sobre "nada".

Talvez a melhor comparação seria a seguinte: imagina os The Sims num estilo à lá Harvest Moon só que imensamente mais relaxado.
:-D

Então parece ser algo engraçado! Pena que não tenho uma 3DS.
Isto deve vender que nem pão quente no Japão!

Obrigado ;)
 
Nunca pensei que tivesse tão boas reviews :) porque apesar de tudo parece ser mais do mesmo. Mas também, quando o mesmo é muito bom (para quem gosta) não é preciso mudar muito.

O meu já está pago e vem acompanhado com o guide, só espero que chegue rápido. :rolleyes:
 
Fui viciado no "Wild World" para a DS durante um ano, até me fartar dos "efeitos secundários" dos npc's da saga, quando se começa a fazer pausas de pelo menos um dia :lol:

Este aqui parece-me ter os cenários mais polidos, para além de ter as suas novidades e incrementos.
Não possuo nenhuma 3DS mas do que vi, este "New Leaf" está a abrir-me o apetite...
 
Back
Topo