PS3 Devil's Third (Itagaki, Valhalla Games, THQ)

DragonspiritPT

Power Member
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Resumo:

Género: TPS
Engine: Darksiders 2 modificada mais algum Middleware
Modos de jogo: Singleplayer/Multiplayer
Lançamento: Early 2013
Director: Itagaki, criador do Ninja Gaiden e Dead or Alive

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Artigo/Reveal

Interview


"We at Valhalla Games are martial arts, fighting and melee combat professionals," Itagaki boasted. "We're partnering with THQ who has substantial experience in shooters.

"For people who are fans of Ninja Gaiden, this is going to be a different type of game. Quite different. Even though the genre is new, it's the same core group making it. Think of the main elements—animation, maneuverability, speed, violence, beautiful women—all the core game elements, it's all the same group of guys."

I think it's more a matter of art -- getting the realism there, as opposed to really simulating the military look and feel.TI: Right. There's one thing I want to be sure that you and the readers don't get the wrong idea about. I'm not intending to insult any game here; I'm just stating facts. In Call of Duty: Modern Warfare 3, there's a Russian Typhoon-class submarine that shows up; have you seen that scene?
There's a mission that shows you getting into the submarine after approaching it. There are two propellers, on the submarine, and they're rotating in the same direction. That's impossible, though, because it wouldn't work to propel the craft; that can't exist in real life. That's the truth, and I speak as a major fan of Modern Warfare who really respects what they've done.


That's why I don't think everyone who makes war games like that has a full knowledge of war technology, or the physics and weapons involved. Maybe it's all little details, but it's a big surprise to me that that incorrect detail went unnoticed by anyone -- as they put it in their E3 trailer. It's like "What is that?" Don't you think?

In Battlefield 3, for example, you have a scene with a MBT firing away with its cannon while running along in the middle of the desert. The speed of sound is about 340 meters per second, but it fires really quickly, so the fire can reach targets several kilometers away very quickly. Battlefield runs at 30 frames per second on consoles, so it's not possible to actually show it at that frame rate.
If something explodes from two kilometers away, you'll hear the sound of it six or so seconds afterward. That's reality, but in the world of entertainment, there's more of an emphasis on making things easier to understand. It's like how you can hear the explosions in outer space during Star Wars. So, when something explodes, you just hear the sound, and when a 120mm gun fires, you can see it in action.

60fps confirmado?
 
Última edição:

São gostos...

Pode-se dizer muito sobre o Darksiders, mas pouco ou nada tenho a apontar à direcção de arte.

O Joe Madureira é dos artistas mais criativos dos últimos 15 anos, e embora se tenha começado a meter nos jogos recentemente, as suas raízes estão na BD.
Pessoalmente sou fã do seu trabalho, e não me estou a referir necessariamente à arte dos jogos.
Nos tempos em que coleccionava BD (já lá vão bem mais de 10 anos), calcorreava as poucas lojas da especialidade que havia em Lisboa em busca dos seus trabalhos.

Alguns exemplos de sketches e full artwork de vários projectos em que o Joe Mad participou (quem gosta de BD, e mesmo a maioria dos que não, vão reconhecer quase todas as referências, até porque algumas são mesmo de conhecimento público):

Este é um sketch de uma das minhas BDs preferidas (Battle Chasers, infelizmente nunca terminada), uma criação original do Joe Madureira, e uma espécie de consagração do seu trabalho, em que o Joe Mad conseguiu fazer algo extremamente difícil que até lá e desde então, poucos conseguiram alcançar, que era fazer uma ligação credível entre o estilo de arte Japonês e Ocidental.

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Todo o género de franchises conhecidos já lhe passaram pelas mãos, fosse por trabalho regular, pin-ups ou colaborações.

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http://www.gamerdna.com/uimage/full/joe-madureira-superman.jpg

http://cdn.comicartfans.com/Images/Category_44225/subcat_91169/09CA.Batman.JoeMad.jpg

http://christofurr.files.wordpress.com/2010/05/turtles-joe-mad.jpg

http://media.comicvine.com/uploads/0/68/77718-176042-joe-madureira.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/4371/resizeof136rogue0ai.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-p5GYHSUt5yA/TcPbBV4mp5I/AAAAAAAALlc/fb5C6l6-TrI/s1600/Joe+Madureira-1.jpg

http://www.popcultureshock.com/papes/wp-content/uploads/2008/10/ultimates-3-hc-variant_1024.jpg


E depois há a questão de que a arte original pode não ser interpretada de forma igual por diferentes elementos da direcção de arte.

Esta primeira imagem é o traço original do Joe Madureira, a segunda é a tinta aplicada também pelo Joe, mas as seguintes são colorings finalizados por três fãs, cada um usando técnicas diferentes:

http://2.bp.blogspot.com/-IH6isw1y-H0/TpycNHM_MVI/AAAAAAAAAlg/9RpxYcwBqGo/s1600/BCA_Monika_03.jpg

http://www.joemadfan.com/plugins/p17_image_gallery/images/479.jpg

http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2010/256/c/e/joe_mad__s_red_monika_by_zatransis-d2ynh2t.jpg

http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2010/262/9/b/red_monika_by_mad_by_ross_a_campbell-d2z2b1y.jpg

http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2010/254/0/d/red_monika_2010_colors_by_splashcolors-d2yhrvy.jpg

Mete as coisas em perspectiva, certo?
São muito diferentes, e pode-se gostar mais de um do que de outro, ainda que a arte original seja a mesma.

O gosto é algo subjectivo, porque tal como alguém disse no passado, que não me recordo do nome para citar, mas cuja frase se tornou num meme à portuguesa:

- "Não percebo nada de arte, mas sei do que gosto".


Bem, anyways, estou muito curioso para ver o quê que o Itagaki nos vais entregar desta vez.
Não parece estar a enveredar pelos guias do Ninja Gaiden. Isso para mim é positivo.
 
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