Periférico Logitech G502 Proteus Core - Gaming Mouse

black_edition

Power Member
Logitech G502 Proteus Core - Gaming Mouse

Logitech, a leading inovador of gaming peripherals, today introduced its newest Logitech G mouse, the Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse. This extremely customizable mouse combines the world’s first 12,000 DPI sensor with advanced surface and weight tuning to help you maximize your victory potential.

"I've been super excited to use this mouse in public, I got to test it and it felt great! Was super comfortable and just fit perfectly to my hand,” said Hai Lam, team captain for Cloud 9. “Adjusting the DPI is super easy and very flexible. This is probably my favorite mouse to date!"

As with every product in the Logitech G lineup, Proteus Core reflects Logitech’s commitment to putting science to work to help you win.

"With the world's best sensor technology, complete surface, weight and balance tuning and mechanical switches, we have made a mouse that dominates,” said Ehtisham Rabbani, general manager of the Logitech gaming business. “The Logitech G team believes that when hype fades, Science Wins!"

Superior Tracking

Proteus Core features the Logitech G exclusive Delta Zero™ technology in the world’s most powerful and accurate sensor. Combining a huge DPI range of 200 all the way up to 12,000 with zero sensor acceleration, zero smoothing or filtering, and zero pixel rounding, the mouse is designed to deliver unparalleled tracking performance and responsiveness, and can track movement at 300 inches per second.

Superior Tuning

Proteus Core allows you to calibrate the sensor against a gaming surface’s unique physical and reflective characteristics, reconfiguring itself for optimal performance. This means you can achieve peak tracking speed and minimal lift-off distance on whatever gaming surface you use. So whether you prefer your mouse pads hard or soft, light or dark, you can get the best-possible tracking response.

To maximize physical feel and performance, Proteus Core lets you adjust its weight and center of balance through the placement of up to five 3.6g weights in the mouse. For complete control over your game you can use Logitech Gaming Software to reassign any command or macro to one of the 11 programmable buttons thanks to the 32-bit ARM processor controlling Proteus Core’s onboard memory.

Superior Controls

While most gaming mice feature a monolithic key-plate that can flex and warp, Proteus Core has individual left and right keys that provide a rigid and stable platform, resulting in more precise, durable, and satisfying clicks. To further enhance feel, speed, and accuracy, we use mechanical micro-switches under every key. And our exclusive dual-mode hyper-fast scroll wheel has been improved to offer enhanced click-to-click precision and lightning-fast scrolling for the Web.

Pricing and Availability

The Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse is expected to be available in the U.S. and Europe beginning in April 2014, for a suggested retail price of $79.99.

Logitech_g502_0000_Custom_format_G502_TOP.jpg


Technical Specifications

Tracking
Resolution: 200 – 12,000 dpi
Max. acceleration: >40G*
Max. speed: >300 ips*

* Tested on Logitech G240 Gaming Mouse Pad

Responsiveness
USB data format: 16 bits/axis
USB report rate: 1000 Hz (1ms)
Microprocessor: 32-bit

Glide
Dynamic coefficient of friction - Mu (k): .10*
Static coefficient of friction - Mu (s): .15*

*Tested on wood-veneer desktop.

Durability
Buttons (Left / Right): 20 million clicks
Feet: 250 kilometers

Physical specifications
Weight: 168 grams (mouse plus cable)
Weight: 121 grams (mouse only)
Length: 132mm
Width: 75mm
Height: 40mm

Por muito interessante que me pareça o rato com aquele peso não dá para mim.
 
Última edição pelo moderador:
Prós

Costumização
Melhor sensor óptico do mercado (dizem eles e um ou outro gato pingado em forums)
Qualidade de construção

Contras:

Botão sniper é facilmente pressionado.
É bastante pesado mesmo sem pesos.
Custa 80 euros.


Isto foi o que consegui captar do que li.

Cumps
 
Última edição:
Há quem diga que tem aceleração positiva outros dizem que não tem nenhuma, ainda não percebi ao certo.

Mas parece-me interessante.
 
Provavelmente vai ser o substituto do meu Logitech G9 que já tem um botao que nao funciona e já tem 5 anos de uso :) Bom mouse...


O design deste G502 é na minha opiniao absolutamente brutal embora seja muito maior que o meu G9 espero que me habitue.

Um dos Pros que nao referiram é que os botões 1/2 parece que estao num teclado MX blue, muito satisfatorio o "clicky clicky clicky" para quem gosta dessas coisas lol. Quem gosta de silencio se calhar nao é a melhor escolha :)


Uma outra opção que estava a equacionar era o Corsair M95, mas o scroll da logitech é taooooo bom para trabalhar em excel em casa que acho que nao vou desperdiçar esse beneficio com o G502, junta-se o jogo ao trabalho num unico mouse...
 
pelo que percebi esses botões devem funcionar como os do Razer Naga 2014 (o numpad)

Não, ele referiu-se penso eu ao feeling dos clicks, basicamente têm um feedback bastante satisfatório e um click pronunciado.

Pode ser que tenha um quando sair, depois coloco aqui a tipica posta de pescada :D
 
Não, ele referiu-se penso eu ao feeling dos clicks, basicamente têm um feedback bastante satisfatório e um click pronunciado.

Pode ser que tenha um quando sair, depois coloco aqui a tipica posta de pescada :D

É disso mesmo que falei.
Os botões do "numpad" do Naga 2014 são assim, a razer diz que são "mecânicos".
 
Exato é isso mesmo InvicT e Xrofa. Daí ter referido os MX Blue como comparaçao para conseguir articular uma explicaçao, se calhar nao me expliquei bem.

É um click forte, pronunciado, mais audivel do que a maioria dos mouses. Embora nao ofereça muita resistencia ao premir do botão, quando acciona é audivel e forte.

Eu não o tive na mão mas pelo menos foi o que me explicaram de quem já tem (pessoal do US com quem falo).


Eu pessoalmente tenho 99,9% certeza que irei comprar um, até nem o acho excessivamente caro.
 
Estou a precisar de um rato novo e este é um sério candidato. Alguém sabe se já saiu no mercado português ? Tenho andado a pesquisar mas não o encontro.
 
Back
Topo