PC Overwatch (Blizzard Entertainment)

@bazarouco se calhar deves ter tido uma performance baixa (sem ofensa). Já não jogo comps por falta de pessoal da friends list à um mês, mas ganhava entre 40-60, nesta season, na anterior estava também a ganhar aos 20 de cada vez.
 
Sim, é na boa, mas acho que não é muito por aí. Como já disse, eu tanto recebo 20-24, com tank, healer ou defense. Mesmo que tenha por exemplo 4 golds, nunca recebo mais 30. Só no início da temporada é que andei a receber 40's. Mas comecei a perder jogos ou a receber apenas os 20s nunca mais saí daí. Ando sempre no rank 2300-2400.
 
Bem se calhar pode ser uma espécie de ponto morto onde estás a jogar com jogadores com rank tão próximo que a vitória dá-te uma pequena subida, só pensei nisso agora. Eu estou em bronze, perto dos 1100, tinha 1090 e fiz um comp hoje e ganhei e fui para os 1119, subi 29 apenas, empate o comp seguinte e perdi o outro é voltei para os 1089.
 
Comprei este jogo o mês passado e já não jogo mais nada. Autêntico vicio. Finalmente um jogo que me agarrou tipo Dota 2.

Sou level 31, mas tou com receio de ir pra competitivo e fazer figura de urso. Tenho de convencer o pessoal que jogo a irmos, o problema é que dois deles jogam sempre com os mesmos characters, e não sei até que ponto isso será prejudicial!
 
A minha principal dor de cabeça é o Genji... Isto obriga a um jogo de equipa extremo...

Bons genjis rebentam com uma equipa toda. Os counters disponiveis são todos muito condicionados:

* Roadhog hook - é preciso acertar
* Zenyatta discord - acertar é facil, mas é preciso alguém que vá lá dar o "golpe final". O ultimate anula o ultimate do genji
* Symmetra - o raio acerta sempre mas é preciso que ele cometa o erro de ficar no alcance dela ou das turrets.
* Winston - este para mim é o mais eficaz. Mesma velocidade, é sempre preciso estar em cima dele
* Lucio - o ultimate anula o ultimate do genji
* McCree - é preciso acertar a granada e depois disso é fácil.
* Reinhardt - o machado destroi o genji, mas ele tem que estar parado, preso, stunned, pinned á frente dele e tem que abdicar do escudo para lidar com ele

Convencer membros da equipa a jogar com outras classes é dificil. Mesmo eu mudando para um destes, não é suficiente para parar um bom Genji.
 
Bom genji, uma boa tracer.... Até já vi alguns óptimos jogadores de sombra! Dão cabo da tua equipa 24/7.

Nunca apanhaste um mcree de headshoots? Até dói!
 
eu nao percebo porque é que os gajos nao postam oficialmente a coisa no site, pelo menos 24h antes, mas nao... é sempre em cima da hora :\

thanks pelo link
 
Última edição:
Também acho estranho como é que não há nada oficial a menos de 24h do lançamento do evento...

fora isso, as skins parecem estar bem loucas, o modo de jogo é que só experimentando, porque a ideia de um capture the flag no ow....meh =/
 
Quando é que podemos começar a jogar a isso? CTF sempre foi dos meus modos favoritos. Desde o velhinho UT99. Basta colocar as mesmas regras do competitivo.

Eu cá acho isto muito interessante, precisamente pelo diferente número de personagens. E por exemplo a Tracer ao fazer aquela skill, perderia a flag. Isto é, quem tem a flag só pode andar normalmente para não perdê-la.


EDIT: Afinal o evento Azeito Galo já está disponível :D

Battle Tag: BaZa#2264
 
Última edição:
Overwatch Patch Notes
Hero Balance Updates
Ana

  • Biotic Grenade – Effect duration has been reduced from 5 seconds to 4 seconds
  • Healing boost on allies has been decreased by 50%
Developer Comments: The healing boost from Ana’s Biotic Grenade was providing too much healing, especially when used on targets with large health pools.

D.Va

  • Health increased from 200 to 400
  • Armor decreased from 400 to 200
  • Fusion Cannons – Bullet damage decreased from 3 to 2; Number of bullets per shot has been increased from 8 to 11
Developer Comments: D.Va’s armor often made her feel like she had no weaknesses, even against heroes that are typically effective against bigger targets (like Reaper). The changes to her primary fire will result in a small overall decrease in damage, but her Fusion Cannons should feel more consistent now.

Lucio: New Hero Option: Allow Backwards Wall Ride – When enabled, allows Lucio to start wall riding while moving backwards.

Roadhog (Chain Hook)

  • Targets are now pulled directly in front of Roadhog (rather than straight to him), except in cases where Roadhog drastically rotates
  • Hooked targets are now released if they leave Roadhog’s line of sight before being pulled
  • Line of sight checks (which determines if targets are hit by the hook) are now done from Roadhog’s position, rather than the hook’s position
Developer Comments: The hook should now feel more consistent for Roadhog players, but it should also feel more reasonable to his enemies, as they cannot be hooked or pulled around corners anymore.

Sombra (Hack):

  • Cooldown has been reduced from 12 seconds to 8 seconds
  • Time it takes to hack a target has been decreased from 1 second to 0.8 seconds
Developer Comments: Sombra often had difficulty hacking enemies, even when she surprised the target. This change should help her execute hacks more easily.

General

  • The “Stay as Team” button now lights up when anyone on your team clicks it
  • Players can now join Team Chat from the Hero Select screen (Push “RB” on the Xbox One controller and push “R1” on the PlayStation 4 controller)
Communication Wheel

  • Players can now equip up to 4 emotes, sprays, and voice lines from within the hero gallery
  • Voice line and emote submenus can be accessed from within the Communication wheel
  • Players can now bind individual sprays, emotes, and voice lines to mouse buttons, unique keys, or controller buttons
Kill Feed

  • Hero ability icons are now displayed in the Kill Feed
  • Headshot eliminations are now indicated with a red icon
  • Crouch now has a very small cooldown between uses
Bug Fixes
General

  • Fixed a bug allowing spectators to utilize the “Stay as Team” button during the end of a game
  • Fixed a bug that caused the “Stay as Team” button to overlap with the Back button on the Social menu
  • Fixed a bug preventing the Social menu from not correctly displaying World of Warcraft zones that have an apostrophe in the name
  • Fixed a bug causing heroes to display a T-pose on the victory screen after a Mystery Heroes brawl
  • Fixed a bug preventing Simple Checkout from being navigated by a controller on PC
  • Fixed a bug preventing Alt+Tab from properly minimizing the game client while in fullscreen mode
  • Fixed a bug preventing the Kill Feed from displaying the destruction of Teleporters, Shield Generators, and Turrets
AI

  • Fixed a bug that prevented the Roadhog bot from being able to hook players through Reinhardt’s shield
  • Fixed a bug that allowed the Sombra bot to hack through barriers
  • Fixed a bug that made the Torbjörn bot unresponsive after placing a turret
Competitive Play: Fixed a bug preventing players from receiving XP for playing offseason games

Heroes

  • Fixed a visual bug with Ana’s “Toast” victory pose, causing her cup to appear blurry on the right side of the screen
  • Fixed a bug causing a graphics issue with McCree’s “Hat Trick” emote
  • Fixed a bug preventing the countdown timer from appearing on Mei’s Cryo-Freeze ability
  • Fixed a bug with the placement of Mercy’s wings on her Valkyrie and Sigrún skins
  • Fixed a bug preventing Symmetra’s Photon Barrier from playing its destruction sound effect when it is destroyed
  • Fixed a bug causing Tracer’s “You Got It” voice line to play an incorrect line
  • Fixed a bug preventing Widowmaker’s Venom Mine from attaching to walls
  • Fixed a bug preventing Zenyatta’s Nutcracker skin from receiving a golden glow while using his Transcendence ultimate ability
Maps

  • Fixed a bug preventing Pharah from being able to refuel while standing in some planters in Oasis
  • Fixed a bug that caused Sombra to get stuck under the bridge in Eichenwalde
  • Fixed a bug that caused Sombra to get stuck behind rocks in Route 66
  • Fixed a bug that allowed Symmetra to place her Shield Generator in unintended locations in Watchpoint: Gibraltar
  • Fixed a bug that allowed Widowmaker to perch on an unintended location in Eichenwalde
  • Fixed a bug that allowed Widowmaker to reach unintended locations in Ecopoint: Antarctica
  • Fixed several visual artifacts on the Practice Range
  • Fixed a bug preventing some projectiles from destroying the piñatas in Dorado
  • Fixed a bug with the size of the capture point on the garden tier in Oasis
  • Fixed an issue preventing the glass railings in Oasis from being easily broken by a melee attack
 
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