PC Assassin's Creed Valhalla (Ubisoft)

Eu acho que ferrei meu menu da ordem. Tava com preguiça de procurar todas as pistas e achei um vídeo com a localização dos cultistas e fui direto neles. Foi tudo bem, até chegar ao chefe geral. Não liberou e fica faltando uma pista com a mensagem que tenho que avançar mais na história. Só que não tem mais missão de história.
Não sei se é bug ou se é o jogo se vingando por eu ter ido nos cultistas direto. Sei que acho que só vou conseguir o menu completo da ordem quando iniciar novo jogo.
 
Estive a testar várias framerates neste jogo para ter o feel, e por acaso 45fps deu-me um feel bastante suave, próximo dos 60fps que jogo.

Já os 30fps, notei logo o arrastamento de imagem.

Não consegues fazer lock a 45fps?
Se fizeres lock a 45FPS c\ Vsync num monitor de 60HZ ficas com frametimes as variar entre os 33.3ms e os 16.6ms ou se for em triple buffer tens anda mais input lag, a não ser que tenhas Gsync/Freesync, dai a teres de escolher entre 30FPS ou 60FPS quiseres ter consistência nos frametimes em monitores não VRR

Alternativamente o meu monitor tambem suporta 50HZ que se desse o caso de ele se aguentar a 50FPS, conseguia dar Vsync lock a 50FPS de forma perfeita e a realidade é que o framerate não anda longe disso, mas precisava mesmo do performance que a 5500XT da AMD tem neste jogo.

30FPS depois de habituar resulta, porque o jogo é relativamente calmo e mesmo a cavalo, o mundo passa devagar.

Eu vim de uma HD 7850 que tive durante 8 anos, passei vários jogos a 30FPS, não me é novidade de todo.
Só não estava à espera de ter já 2 jogos da ubisoft que vou ter que passar assim, o flight simulator também é um deles, mas esse não jogo :D

Vamos lá ver o Cyberpunk, estou ligeiramente abaixo dos recomendados.
 
Enfim, há placas que deveriam ter melhor performance nomeadamente da nvidia como referiste.

Já joguei jogos mais bonitos (Mafia: Definitive Edition), na minha opinião, e facilmente tinha mais que 70fps no High a 1080p. Claro que a scale dos jogos são diferentes, mas mesmo assim acho que não se justifica.

A engine já precisava de um overhaul...

Se tivesse opção de rodar o jogo com Dx11 aposto que ganhava pelo menos 10-15fps em média.
 
Hoje vai sair um update que deverá melhorar a performance, esperemos:
PATCH SIZES AND DEPLOYMENT TIMING:

· PC: ~4.3 GB @ 1pm CET | 7am EDT | 4am PDT | 11pm AEDT

Please note that these timings are estimates and subject to change.

Check out the most notable changes with 1.0.4 below.




MISCELLANEOUS

· Added a new background image to the title screen.

· Added various VFX to enhance visuals.

· Added an option that will automatically assign all nodes on the path when acquiring a central skill.

· Added rune categories to the rune menu. All runes are now categorized in Weapon & Armor runes.

· Added a warning when switching from a language that supports TTS to one that doesn't.

· Sliders can now be moved with left/right arrows on M&K and controllers.

· Increased fabric limit to 82.

· Added fabric to traders once the settlement has reached Level 6.

· Added offering altar requirements to the world map.




BALANCING


· Updated gear quality and gear to their correct values.

· Added Assassination damage stats on the character stats page.

· Removed duplicate gear from inventory.

· Heavy and light attack stats will now adjust correctly based on acquired skill nodes.

· Heavy attack modifiers will no longer be applied to range attacks.




GAME IMPROVEMENTS




PERFORMANCE AND STABILITY


· Improved stability and performance.

· (PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.




SAVE GAMES


· Corrected some instances where Load Game would not display save games correctly.

· Renamed Cloud saves to make them more distinguishable from regular saves.(Previously the cloud save was only highlighted with a Cloud icon. Now they’ll be called, for example, “Manual Save Cloud”)

· Removed Cloud saves from the Save menu. This will ensure that it cannot be overwritten unintentionally.

· Added a notification when a cloud save retrieval has failed.




GRAPHICS, AUDIO, ANIMATION


· Addressed various graphical issues across the board.

· Addressed various FX issues.

· Addressed various instances of clipping issues.

· Addressed various visual issues with Eivor's cloak.

· Addressed various instances of player or NPC animation issues.

· Addressed various audio issues.

· Addressed various lighting issues.

· Shadow resolution on High will now use correct values.




WORLD


· Addressed various texture or object placement issues.

· Addressed some instances where the player could become stuck in specific locations.

· Fish in Norway will now spawn in bad weather. Yeah, we had to read this one twice too.

· Crows will no longer randomly fall from the sky in Asgard. Bad omens, huh?




GAMEPLAY, COMBAT, AI


· Addressed various bow-aiming issues.

· Improved NPC and Boss behavior across the board.

· NPCs will now react to the player stealing...so think twice before stealing!

· Addressed an issue where dogs would start levitating when Eivor starts to pet them.

· Blocking Springald projectiles will now consume stamina, as intended.

· Zealots that were hit with a sleep dart can now be stun attacked. Sleep tight.

· Zealots will no longer heal themselves while in player vicinity.

· Guards who clearly saw Eivor shoot their ally will now turn hostile. presses emergency button

· Guards will now hear the impact of dead bodies dropping to the ground.

· Improved guard reactions to whistling.

· Improved disguise behavior in distrust zones.

· Shooting bows from the Longship now consumes arrows.

· Players will now be able to air-assassinate sleeping NPCs. Savage...

· Improved fish-reeling behavior.

· Addressed an issue where the horse wouldn't use the gallop animation in combat.

· The crowd will now cheer during drinking games. You better.

· Reworked sliding mechanic.




QUESTS, WORLD EVENTS, SIDE ACTIVITIES


· Addressed an issue where the assassination sequence wouldn't play for some targets.

· Addressed various texture issues during cutscenes.

· Addressed various issues with quests or world events that prevented players from completing them.

· Players can no longer use the fishing tool or the horn during the drunk walk with Tewdr - you're drunk, go home.

· Sub quests will now display the correct "Part of" parent quest.

· The memory stream can now be chosen when starting a New Game if Hold Alternative option is set to ON.

· Increased frequency of experienced travelers.




USER INTERFACE / HUD


· Addressed various issues with the User Interface/HUD.

· Addressed various localization issues.

· Addressed various Mouse- and Keyboard-related input issues

· Secrets will now be discovered when synchronizing a Viewpoint. (This does not apply to Pathfinder difficulty)

· Experienced travelers are now highlighted on the world map and on the compass when in proximity.

· Addressed an issue where the map wouldn't update once players got intel from an experienced traveler.

· Increased Odin's Sight radius and enemies will now be highlighted for longer. ️️

· Improved radius in which Synin reveals keys.

· Reduced Synin's view distance of materials.

· Improved the objective beam behavior.

· Settlement building beams can now be seen using Odin's Sight.

· Improved enemy target-lock mechanic.

· "Sell all trinkets" will now be greyed out after all trinkets were sold. Cha-ching!

· Bosses’ power levels will now be displayed on their health gauge. This does not apply to regular enemies.

· Regular brightness settings will no longer apply to HDR exposure settings.

· The Codex will no longer foreshadow or spoil some events.

· (A11y) Desktop entries and content on Layla's laptop are now narrated when Menu Narration is ON.

· (A11y) Colorblind filters are now applied correctly to mini-quest log and raid tutorial.




ABILITIES AND SKILLS


· Addressed an issue where players couldn't use any abilities anymore when the Dive of the Valkyries ability was interrupted.

· Ally NPCs or horses can no longer trigger body traps. Some people just want to see the world burn, huh?

· Addressed a display issue where the poisonous powder trap could become invisible after using Synin.

· Adjusted chain-assassination behavior. Players will no longer be able to assassinate a target who was tackled to the ground.

· The Secondary hand slot will no longer be available when a two-handed weapon is equipped (pre-heavy dual-wield skill).

· Flaming powder traps will now explode when walking over the arrow.




RAIDS


· "Force Open" will now be displayed correctly even if nearby allies are in combat.

· Addressed an issue where allies would not help Eivor to open a door during Raids.

· Allies will now return to the longship once a raid is complete.

· Added a timer until players can restart a raid that was just completed.




PHOTO MODE


· Effect values can now be adjusted with arrow keys or WASD.

· The no-filter option will now work correctly.

· The Territory panel is no longer displayed in Photo Mode.

· Changing filters will now work as intended.

· Addressed an issue where an Online Service Error could occur temporarily when looking at photos on the world map.

· Snow FX will now center to the camera instead of the player in Photo Mode.




SYSTEM


· (PC) Updated readme files to show correct PC specifications.

· Added additional checkpoints to some boss fights.

· Addressed an issue that led controllers to vibrate constantly.

· Addressed an issue where players could become stuck in a black screen after closing the menu with start.

· (PC) Updated the autodetect config for Nvidia Geforce 1650 S.
 
Parece me um patch muito bom e que vem acrescentar QOL ao jogo.

Já agora, desculpem a noobalhice mas como posso livrar me da gear que não quero? Não sei como vender ou desfazer me dela e tenho neste momento o inventário tão cheio...
 
Tenho a dizer que com o update ganhei uns 10-15 fps, muito mais estável acima dos 60fps, tenho andado pelos 70-80 agora com exceção nas fights que desce para os 50s.
 
Fechei o jogo com exatas 100 horas jogadas! Toda a main story + toda a Ordem morta + Asgard e Jotunheim, e boa parte das side missions espalhadas pelos mapas.
O jogo é bom, mas curti mais o Odyssey e o Origins... Achei que a história do Valhalla ficou muito "picotada" entre as diferentes regiões que você domina na Inglaterra. Tanto que lá pro final do jogo começa a aparecer alguns personagens que você fica perdido e nem lembra direito quem são/qual a história deles, pelo fato de cada região ter sua própria backstory.
 
Fechei o jogo com exatas 100 horas jogadas! Toda a main story + toda a Ordem morta + Asgard e Jotunheim, e boa parte das side missions espalhadas pelos mapas.
O jogo é bom, mas curti mais o Odyssey e o Origins... Achei que a história do Valhalla ficou muito "picotada" entre as diferentes regiões que você domina na Inglaterra. Tanto que lá pro final do jogo começa a aparecer alguns personagens que você fica perdido e nem lembra direito quem são/qual a história deles, pelo fato de cada região ter sua própria backstory.

O mapa é parecido com o odyssey? Ou anda lá perto?
 
Fechei o jogo com exatas 100 horas jogadas! Toda a main story + toda a Ordem morta + Asgard e Jotunheim, e boa parte das side missions espalhadas pelos mapas.

Levo 63 horas de jogo. Já fiz Asgard e Jotunheim, na Ordem dos Acientes, falta-se Fulken e o Father apenas. Bo mapa da aliança estou a fazer a ultima região, no meu caso é Suthsexe, que deixei para o fim.

Sabes-me dizer se ainda me falta muito para acabar o jogo? Tenho de terminar até a próxima Terça Feira(hoje a 7 dias) que é quando me acaba a subscrição do Ubisoft+.
 
Levo 63 horas de jogo. Já fiz Asgard e Jotunheim, na Ordem dos Acientes, falta-se Fulken e o Father apenas. Bo mapa da aliança estou a fazer a ultima região, no meu caso é Suthsexe, que deixei para o fim.

Sabes-me dizer se ainda me falta muito para acabar o jogo? Tenho de terminar até a próxima Terça Feira(hoje a 7 dias) que é quando me acaba a subscrição do Ubisoft+.
Muito próximo do fim.
 
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