Xbox Halo Infinite (343 Industries)

@lpmacedo e @Auchh vou reportar os vossos posts à administração :D

@lpmacedo sem conheceres a saga é normal que aquilo que te foi mostrado não tenha apelado muito, mas halo é mesmo aquilo.
Eu joguei o primeiro jogo na Xbox OG, faz agora 20 anos, e desde aí não falhei um da linha principal. É o jogo que mais aguardo este ano e provavelmente o único que vou jogar day one sem esperar por patches e resolução de problemas.
 
Numa altura em que FPS em consolas é uma coisa tão banal, é normal que não se sinta entusiasmo pela série. No entanto, o Halo foi revolucionário nos FPS para consolas, introduzindo várias mecânicas que hoje são o "B A BA" do género (mesmo no PC) e vários avanços gráficos para uma consola. E depois há a questão do multiplayer. Foi com ele que o género despoletou nas consolas. Quanto ao Lore, já vai do gosto de cada um.
 
Inside Infinite - February 2021 | Halo Infinite | Halo - Official Site (halowaypoint.com)
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Ciclo dia-noite
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Última edição:
Está com um pouco de melhor aspeto na minha opinião.

Embora tenha sido capturado no PC, acredito que seja perto daquilo que vai ser na Xbox.
 
Venha ele!
Não se pede que seja o supra sumo dos gráficos ultra Next gen wonderworld over the top
Desde que tenha um multiplayer ao nível de ...Halo.
E que tenha aquela campanha a 4 que é uma desbunda fazer com 4 amigos.
 
Novidades fresquinhas
#Ask343 | Halo Infinite – Zeta Halo Highlights

Alguns pontos que achei mais interessantes:
CONFIRMED: In order to help make the ring feel alive, so in addition to day and night, they have weather systems. This includes a wind system. However, there are not rain storms or snow storms at launch, though they are "excited about the future."

CONFIRMED: The game is not open world. It is inspired by missions like Silent Cartographer, as an example. Paraphrasing a bit here, but an example they gave was what if you could keep a Scorpion you had at the end of one mission and take it to the next? What if you could take that scorpion, and instead of driving it up to a gate, you took it up a hill and destroyed a wraith before it even knew you were there? The world has many paths to get to the objectives you need to reach. Like Silent Cartographer on steroids.

CONFIRMED: Nothing is stopping you from, for instance, grabbing a banshee is jumping to some objectives farther out in the story. You can do that. The story is structured with a general path, but there are multiple places you can go outside of the primary story beat that is present in the game, allowing you to stray from the path, rescue marines, fight Banished, explore structures, regardless of if that is what the game demands at this moment. The core story serves as an ever-present anchor that will often drop you off, so you can't jump ahead and experience primary story content, but side areas and invisible walls are not what limit you. He story is crafted to flow you through the areas in a natural way. So...

CONFIRMED: There is a linear thread still, and the story will progress in a linear fashion. Some areas will unlock and be visitable based on your progress in the story, or you may be able to find things because of what vehicles you now have access to, you can take Marines with you that you've rescued. You can't cut ahead in the story, but it's up to you how you tackle it.

Para quem preferir em vídeo
 
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