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A Saturn lê jogos Mega Drive?

Discussão em 'Jogos - Discussão Geral' iniciada por jackslater, 31 de Agosto de 2006. (Respostas: 3; Visualizações: 1511)

  1. A pergunta parece um bocado estupida mas alguem sabe se a consola sega saturn lê os cartucho da mega drive?

    Muito Obrigado
     
  2. Korben_Dallas

    Korben_Dallas Zwame Advisor

    A Sega Saturn só lê jogos da Saturn. A entrada de cartucho é para Memory card e afins.
     
  3. lol.. não...

    o slot para o cartucho é de facto usado para cartão de memoria (backup memory como a sega lhes chamou :P) mas tambem para jogos que usam cartucho e CD (aka KOF 95) e para expansão de RAM (que é usada em jogos como Marvel Super Heroes e Street Fighter Alpha 3).

    A Saturn usa um (alias 2) CPU Hitachi SH2 @28MHz que não é "compativel" com a familia Motorola 68K (CPU da Megadrive)... portanto jogos MD so mxm com emulação :P ... a menos que usassem o CPU de som que é um Motorola 68000... mas ja tou a sonhar aqui looool...


    ------------------------
    SEGA SATURN TECHNICAL SPECIFICATIONS
    ------------------------

    EIGHT PROCESSORS
    * 2 Hitachi 28.6MHz, 50-MIPS SH2 32-bit
    RISC processors
    * Hitachi SH1 32-bit RISC processor
    * VDP 1 32-bit video display processor
    * VDP 2 32-bit video display processor
    * Saturn Control Unit (SCU)
    * Motorola 68EC000 sound processor
    * Yamaha FH1 DSP sound processor

    MEMORY
    * 2MB (16 Megabits) RAM
    * 1.54MB (12 Megabits) video RAM
    * 540KB (4 Megabits) audio RAM
    * 540KB (4 Megabits) CD-ROM cache
    * 32KB nonvolatile RAM (battery backup)

    AUDIO
    * 22.6MHz Yamaha FH1 24-bit digital
    signal processor
    * 11.3MHz Motorola 68EC000 sound processor
    * 32 PCM (pulse-code modulation) channels
    * 8 FM channels
    * 44.1KHz sampling rate

    VIDEO
    * VDP 1 32-bit video display processor
    * Sprite, polygon, and geometry engine
    * Dual 256KB frame buffers for rotation
    and scaling effects
    * Texture Mapping
    * Goraud shading
    * 512KB cache for textures
    * VDP 2 32-bit background and scroll plane
    video display processor
    * Background engine
    * Five simultaneous scrolling backgrounds
    * Two simultaneous rotating playfields
    * 200,000 texture-mapped polygons per second
    * 500,000 flat-shaded polygons per second
    * 60 frames of animation per second
    * 24-bit true-color graphics
    * 16.7 million colors
    * 352 x 240, 640 x 240, and 704 x 480 resolution

    STORAGE
    * Double-Speed CD-ROM
    * 320KB per second transfer speed
    * Audio CD compatible
    * CD+G compatible
    * CD+EG compatible
    * CD single (8cm CD) compatible
    * Video CD, Photo CD, Electronic Books, digital
    karaoke (optional)
    * 512KB memory cartridges for game save (optional)

    INPUT/OUTPUT
    * High-speed serial communications port
    * Internal 32-bit expansion port
    * Internal multi-AV port for video CD
    (MPEG) adapter
    * Composite video/stereo (standard)
    * NTSC RF (optional)
    * S-Video compatible (optional)
    * RGB compatible (optional)
    * HDTV compatible (optional)
    * Analog control pad

    POWER SOURCE
    * AC120 volts; 60Hz (US)
    * AC240 volts; 50Hz (UK)
    * AC100 volts; 60Hz (JP)

    POWER CONSUMPTION
    * 25W

    OPERATING CONDITIONS
    * Temperature: 41 F to 95 F
    * Humidity: 10% to 80% RH

    DIMENSIONS (US/European models)
    * Width: 260 mm (10.2 in)
    * Length: 230 mm (9.0 in)
    * Height: 83 mm (3.2 in)
     

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