1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

AMD Has An Ace Up Its Sleeve

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por Boobaloo, 6 de Junho de 2008. (Respostas: 4; Visualizações: 1568)

1. Boobaloo

Boobaloo Power Member

http://www.tomshardware.co.uk/AMD-Phenom,news-28409.html

Taipei (Taiwan) - AMD has pulled a rabbit out of its hat to increase the performance of its existing Phenom triple-core (8000-series) and quad-core (9000-series) processors. Six "hidden pins" on the processors and chipsets are the secret, which, our sources told us, will enable simple overclocking through the southbridge - and accelerate the current processors on demand.
    The name of the game is called "unlocking the multiplier", which will be played with the SB700 and SB750 southbridge chips. If you are running an upcoming 2.8 GHz Black Edition CPU, a motherboard with the old SB600 model (RD690) will keep the processor cores operating at 2.8 GHz. However, if you have a motherboard with the SB700 chipset, you will receive a free upgrade to 3.0 GHz. And if you get a motherboard with a SB750 chip, your processor will run at 3.2 GHz, which matches the clock speed of the Athlon X2 6400+ - the highest clocked processor AMD ever offerred.
    We have seen motherboards with 780G, 790FX and 790GX chipsets in ATX and mATX form factors, which all support this feature. Now it is up to AMD to execute and deliver a compelling user processor.
    The actual overclocking is done either through the BIOS, a utility, or simply by pressing a physical button on certain motherboards. The release date of this technology is unknown, but we know that it will be available in time for the 790GX launch.
    There you have it: An overclocking feature for AMD CPUs. It just does not get any more better than this. Now we just need to know how this overclocking feature will compare to Intel’s processors, how power consumption and heat dissipation will be affected and what that all means for AMD’s balanced platform marketing pitch.

2. luckystrike

luckystrike Power Member

Eu espero do fundo da minha condição de pobre consumidor estar redondamente enganado, mas o que me parece é que esse ace da AMD está a ir contra um deck inteiro de fullhouses da Intel...

3. compositor20

compositor20 Power Member

penso que será possível nas novas amd 790gx, eu estou à espera que chegam ao país ... uma gigabyte ou ASRock com esse chipset pode ser que este overdrive sirva também nos daneb 45nm que vão sair... (por enquanto vou comprar um 1thlon 5000+ deve remediar até lá.

4. desculpem a minha ignorancia ..mas a amd em termos de performance nao esta a anos luz do intel...e isto e maximo que eles tem para oferecer tendo em conta que a intel anunciou que as boards fabricadas por eles viram optimizadas para overclock...ou a amd tira um trunfo bem melhor da cartola ou entao nunca mais conseguira fazer frente a intel pelo menos no que toca no mercado de cpus

5. possessed

possessed Full Throttle BOINC Roller

pois, isso revela mesmo alguma ignorancia.

A amd não está a anos luz da intel está apenas um pouco atrás e ainda há pouco mais de 2 anos estava à frente em performance.
    As motherboards da intel não virão optimizadas para oc, antes pelo contrário. Apenas quem comprar um cpu dos mais caros conseguirá fazer oc. A AMD está a dizer que se tiver uma motherboard com o seu SB mais recente a velocidade de relógio cpu aumentará pouco mais que automaticamente
    Se não será um bom trunfo não sei, mas fiquei bastante ansioso ao ler a noticia e espero em breve dar uma olhadela no novo cpu que aí vem que será capaz disso.

Partilhar esta Página