1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.
  2. Informação: Pela 0:30 desta Sexta-feira (9 de Dezembro, 23:30 de Quinta-feira nos Açores) o Fórum e restantes sites da ZWAME vão estar offline para manutenção durante cerca de 1h30.
    Se necessário faremos actualizações via Twitter e Facebook.
    Remover anúncio

And We Have A Winner????

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por VoRtAn_MaDgE, 6 de Setembro de 2003. (Respostas: 22; Visualizações: 1452)

1. VoRtAn_MaDgE

VoRtAn_MaDgE A.S.Team performed

Será k a Abit finalmente deu 1a talhada na Asus...
    Lá k a board é linda é...
    A julgar pela conclusao....

What can I say, I have a new favorite board. I was impressed with this board from the first time I laid eyes on it. The layout was well thought through, with no problem areas encountered at all. Not to mention the cool looking OTES cooling system. Some manufacturers put heatsinks on the MOSFETS to cool the power circuitry, but ABIT has taken it to a whole new level with OTES. I was even more impressed upon seeing the results of the benchmarks and subsystem testing. The ABIT IC7-MAX3 is definitely the reigning mainboard speed champ.

link completo:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTA5LDE=

2. VoRtAn_MaDgE

Já tinha visto nemesis mas como lá n estavam opiniões foi para reacender o interesse em as dar....:D
    Btw thks pela bios da outra x, passado 1s tempos assim como k por magia k a 9800 da hercules ressuscitou foi c o dx9.0b...8o

3. Nemesis11

Nemesis11 Power Member

Ok , sorry. Pensei que não tinhas visto.

Em relação à Max3, parece que a Abit tem ali uma boa board. Acho que deviam fazer uma versão sem o 2º controlador sata para o pessoal do OC. Ficava bem mais barata.
    Também era porreiro se nesta houvesse hipotese de Raid 5, mas já é pedir demais.
    Quanto ao suporte Prescott, é bom, mas é impressão minha ou o Prescott socket 478 só vai até 3.6?

P.S. - Ainda bem que resolveste o problema da 9800. :)

4. Raptor

Raptor OC Legend

Hardocp = Abit + Vapochill...

Já deveriam saber isto à anos...

Lembram-se quando o Petrus passou dos 25k marks que saiu em noticia principal no site? Como usava uma ASUS P4C800 dlx e uma Prometeia eles nem fizeram referencia ao material dele, apenas que "um user" do forum tinha passado dos 25k marks com uma ATI...

5. Nemesis11

Nemesis11 Power Member

Mais uma review:
    http://www.e04hardware.com/intel/ic7max3/ic7max3e1.htm

OC speed: 3.6ghz, DDR482(5:4) com um 2.4 +WC

----------------------------------------

O Hardocp tem uns "pequenos" problemas de parcialidade ( abit, nVidia + Visiontk e agora Bfg, etc ), mas como foi a 1ª review.........tem sempre o seu interesse.

6. VoRtAn_MaDgE

Sou como o outro diz....
    Podem me dizer maravilhas de material XPTO...a mim só me convence kd vir com os meus proprios olhos:004: !

7. Raptor

Raptor OC Legend

Esta é a unica review que me interessa ler...

8. Nemesis11

Nemesis11 Power Member

Ele devia ter experimentado com a 1.2........

9. VoRtAn_MaDgE

Link disso Raptor...
    btw tou apaixonado é pela dfi lan party s tivesse amd... **** d board:D

10. Nemesis11

Nemesis11 Power Member

"When the IC7 was launched in May 2003 DDR 400 was the fastest memory available. DDR 400 modules can rarely exceed a frequency of 250 to 260 MHz. With the introduction of DDR 500 in summer 2003, which can be in extreme cases overclocked to 300 MHz and more, some users suddenly realized that their IC7 would not allow them to exceed 255 MHz whatever latency or voltage setting they applied. We experienced the same phenomenon when we tested A-DATA DDR 500 memory on an IC7-G as shown in our test report here. Modules with 256 MB were running at 283 MHz on the P4C800-E, but the IC7 did not allow for more than 255 MHz. Whatever voltage or latency setting we tried: the IC7 did not boot above 255 MHz. The same happened initially with our test Max 3 using BIOS version 11. It took ABIT some time to fix this issue with new BIOS releases. However, we can confirm that ABIT did even more than just fixing the 255 MHz limitation issue.

The pair of 512 MB A-DATA DDR modules we used in this test were good for a maximum of 273 MHz on the P4C800-E. The same pair of modules made it to 280 MHz in 3-4-4-5 and a voltage of 2.65 on the Max 3. That is an outstanding result. We found that the Max 3 became unstable above 275 MHz and would not boot at 280 MHz when the memory timings were set to “SPD”. When “SPD“ is selected the memory is automatically set to its programmed default timings, being CAS 3-4-4-8 on our A-DATA DDR 500. These are the most conservative timings possible on 875P boards. The strange thing is that only when we selected “Manual” and set these timings manually the Max 3 would boot at 280 MHz. That’s odd, because in both cases the memory timings are supposed to be identical, the difference only being that in the first case they are set automatically and in the second case manually. Maybe this phenomenon is only related to the 12.0 beta BIOS or the specific RAM we used. We recommend users to try this out when they run into problems overclocking their RAM above 275 MHz on the Max 3.

We could run the 2600 “C” (13 x 200 MHz) on all 4 test boards at 13 x 250 MHz = 3250 MHz at CPU default voltage of 1.525 volt. The CPU was running 100% stable at this speed. It seems that 600~700 MHz overclocking headroom are almost guaranteed for the current “C” Pentium 4. Looking at that increasing yield we observed with Pentium 4 “B” over their production lifecycle we can expect that the “C’ might be even get better than this. We then tried to find the maximum frequency for our Pentium 4 2.6 GHz on the Max 3. Some IC7 users are reporting that DISABLING “Read Delay Adjust” and “Command per Clock” in the BIOS section “Advanced Chipset Features” does improve system stability when overclocking. We tried this but did not observe any difference. It might be related to the RAM we were using, and we recommend that IC7 users check it out nonetheless when overclocking their boards. Our 2 x 512 MB DDR 500 modules were apparently maxing out 280 MHz. Assuming and hoping that the CPU would go higher than 13 x 280 MHz = 3650 MHz we scaled back the memory frequency by choosing the 5:4 CPU to RAM divider. But to our dismay we found that the Max 3 simply would not boot above 270 MHz in 5:4. This is surprising, because at 5:4 the memory would run at a much lower frequency than the already achieved 280 MHz in 1:1. This problem could be overcome in the same way as above described: Setting the memory in “Advance Chipset Features” to “Manual” and selecting manually CAS 2.5-4-4-8 allowed us to run the system in 5:4 above 270 MHz. We passed 280 MHz this way and by increasing the CPU voltage to 1.68 volt we finally reached 13 x 285 = 3705 MHz, which is 1100 MHz faster than the default CPU frequency. We regard this result achieved with an air-cooled system as quite satisfactory. Running 2 x 512 MB modules at 280 MHz at 2.65 volt and an 1100 MHz overclocking headroom for the CPU are convincing evidence that the Max 3 has great overclocking potential. Nonetheless we have the feeling that the Max 3 is currently held back by the BIOS. Our “SPD” observations show that the BIOS version 12.0 needs further development."

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=205384&P=5

11. Raptor

Raptor OC Legend

Não sei qual é a "Big Deal..." +300 de fsb faz a minha já velha P4C800 DLX...

12. wavee

wavee Power Member

Velha??? OK:rolleyes: Gostos são gostos Raptor tu e o Macci preferem as Asus tudo bem quanto a isso mas agora não digas que a Abit Max 3 não presta tens que admitir que é uma bomba e é bem capaz de dar no pelo às Asus.

13. Raptor

Raptor OC Legend

Se fosse melhor não achas que eu já teriamos trocado de board, eu, o Ricky, Petrus, o Macci, o DJ, o OPPainter, e outros?

Até o Pedro Rocha decidiu seguir o caminho da P4C800-E Deluxe...

Agora não vais dizer que nós é que estamos errados e os tipos das reviews é que têm razão!

14. pnabais

pnabais Power Member

Raptor,

"Se fosse melhor não achas que eu já teriamos trocado de board, eu, o Ricky, Petrus, o Macci, o DJ, o OPPainter, e outros?"

Mas tirando o Macci, voces já experimentaram a board ou ainda não? ;)

15. Raptor

Raptor OC Legend

Eu, Ricky e talvez o Petrus não, mas o resto se não estiverem estão doentes... ou passados com o A64!

Assim como eu! :D

16. Madril

Madril 1st Folding then Sex

Este gajo passa do lightside pro darkside e viceversa com uma facilidade impressionante :P

17. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

Sabes que as **tahs daqui só olham para os marks. :P

;)

18. Raptor

Raptor OC Legend

Não é a questão dos marks, os jogos notam-se um bom aumento, e isso interessa-me! Para além de não gostar de estar "parado"... sempre a experimentar coisas novas, e depois as pessoas com quem falei que ja experimentaram disseram-me coisas interessantes deles...

19. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

Está curado! Aleluia! :D

Sabes que estava a brincar contigo Rap. :)
    Mas também sabes que os jogos de agora, ou mesmo os que estão quase aí a chegar correm a 60 fps com qualidade máxima na boa desde que tenhas uma gráfica de topo (leia-se: Radeon 9800 Pro), e um processador razoável.

Partilhar esta Página