Multiplataforma Anthem (Bioware/EA)

Mas aqui a questão é, já jogáste o The Division 2, Destiny 2, Warframe? Mais do que os primeiros 30 minutos de jogo? Não podes defender um jogo focando-se no jogo em si, há mais jogos no mercado, e muitos deles do mesmo formato que este jogo, embora insistas em dizer que ele é unico...

Eu também tinha que aceitar o jogo que comprei e tinha que procurar o que de bom ele me oferecia... quando tinha 10 anos e andava a comprar jogos da NES e depois da Mega Drive.

Só vou responder porque fui educado a não ignorar as pessoas só o faço em situações estremas se tivesses estado atento às conversas irias perceber que só não joguei The division 2 mas mesmo não jogando tenho amigos que jogam e posso ver e até jogar se quiser apenas não o faço que por razões desconhecidas gosto mais de um certo tipo de gameplay mas não jogo a mais principalmente porque não tenho tempo e nem dinheiro para investir em tudo o que aparece.
Ah e o warframe joguei pouco porque por as tais razões que disse não me posso obrigar a jogar algo que não me dá prazer...mas joguei o suficiente para não os comparar.
Quanto ao Destiny 2 encostei de vez apenas não comprei o ultimo DLC se tivesses lido com atenção tinha percebido isso pois até comentei que comprei a ps4 branca de edição limitada com o Destiny 1 e tinha grandes esperanças para o 2 e não vou dizer que me arrependo mas se soubesse o que sei hoje não tinha gasto dinheiro no 2 porque fizeram copy paste afunilaram o jogo no sentido de strikes e raids e worlds events estáticos mas é um bom jogo.

A sair um dlc para este jogo é melhor que seja grátis.

Segundo se sabe todos os DLCs irão ser grátis mas hoje em dia nada é garantido.

@crazyf

Não é assim tão simples..., para além do loot têm de introduzir mais mecânicas e alternativas aos drops, melhorar o sistema de craft de forma a ser util que de momento não serve para quem já só têm legendarys.
Mas sim deve ser relativamente fácil de resolver.
 
Última edição:
@kaib eu faço uma vénia á tua paciência com este jogo, estou mesmo a falar a sério.

O desânimo e a descrença é quase geral e depois aparece malta como tu que no meio de tanto problema consegues-te divertir e gostar do jogo.


não concordo com a grande parte das comparações que fazes com o division e com o destiny, mas respeito....é a tua opinião. Do destiny 2 não jogaste o melhor do jogo que é o forsaken. Do division, não é muito......até ao dia de hoje é dos melhores lançamentos deste ano (na minha opinião).

Se queres que te diga, warframe e borderlands.....2 jogos muito aclamados, tenho os 2 (o warframe porque é gratuito), mas nunca me prenderam. São gostos.

Eu gostava muito de tb estar aqui a defender o Anthem como faço com outros jogos, ou como tu fazes......mas não dá mesmo. A resposta da bioware esta semana a juntar aquela parte em que disseram estar á espera que fossem os fãs a dizer para onde o jogo devia caminhar.....não me dá confiança nenhuma.
 
Rebolar, esconder, curar e meter turrets... Algum jogo se resume isto? Se alguém acha que os jogos da concorrência se resumem a isto, sem formas de potencializar builds e investir em skills que também variam conforme o gosto de cada um, das duas umas, ou jogou pouco aos outros jogos ou fala sem ter noção.

Sério que eu tento perceber a lógica por trás da argumentação, mas com coisas destas não chego lá.
 
Rebolar, esconder, curar e meter turrets... Algum jogo se resume isto? Se alguém acha que os jogos da concorrência se resumem a isto, sem formas de potencializar builds e investir em skills que também variam conforme o gosto de cada um, das duas umas, ou jogou pouco aos outros jogos ou fala sem ter noção.

Sério que eu tento perceber a lógica por trás da argumentação, mas com coisas destas não chego lá.

Pois assim não..., eu disse isso mas não foi no sentido critico é um exemplo apenas da gameplay já disse que prefiro o ritmo do Anthem e é uma das razões porque não gosto de comparar acho que todos os jogos têm os seus trunfos e aprecio o The Division está muito bem trabalhado, no que toca a builds pois claro tanto o The Division como o Anthem têm essa vertente mas no fundo são diferentes e o The Division arruma em termos de conteudo sem duvida mas nem é preciso jogar um e outro para ver as diferenças basta ver videos, basta andar 1 ou 2 páginas atrás e se não jogou vá ver o que postei da build do ranger e ou da minha build do Colossus e tente comparar com o Division.

O Anthem ainda está verde saiu com o básico todas as criticas no fundo são fruto disso e da forma como foi lançado pareceu desleixo completo.
 
O Anthem ainda está verde saiu com o básico todas as criticas no fundo são fruto disso e da forma como foi lançado pareceu desleixo completo.

Problemas dos dias de hoje e não é só com o Anthem.

As editoras lançam os jogos incompletos e cheios de problemas a full price.
Depois andam meses/anos a corrigir a porcaria que fizeram. Pior que no Anthem são aqueles que lançam correcções em formato de dlc´s pagos.
 
@darthvences se for Destiny não se pode comparar, Destiny 2 estava mau no lançamento mas mesmo assim dava 10-0 ao Anthem (imo para que fique claro), Destiny falhou em muita coisa mas Anthem em muito mais.

No caso do Destiny, Forsaken veio corrigir muita coisa mas na realidade é quase um jogo novo, novos locais, novos strikes, novas armas, novo fatos, raids, gambit, etc... Não foi uma simples correção... Claro que preferia que fosse grátis mas, no meu caso, valeu cada € que dei pelo jogo+expansões.
 
@darthvences se for Destiny não se pode comparar, Destiny 2 estava mau no lançamento mas mesmo assim dava 10-0 ao Anthem (imo para que fique claro), Destiny falhou em muita coisa mas Anthem em muito mais.

No caso do Destiny, Forsaken veio corrigir muita coisa mas na realidade é quase um jogo novo, novos locais, novos strikes, novas armas, novo fatos, raids, gambit, etc... Não foi uma simples correção... Claro que preferia que fosse grátis mas, no meu caso, valeu cada € que dei pelo jogo+expansões.

As editoras misturam as correcções nos DLC´s para justificar o que se paga.

Não me referia a nenhum jogo em particular, mas no geral para as editoras que só lançam correcções ao mesmo tempo dos DLC´s...
 
@Lord_MerlliN Eu respondo às prestações, não fui eu que comecei com as comparações o pessoal é que usou termos de comparação devido ao termo looter shooter eu prefiro não comparar até porque já tentei explicar onde é que a gameplay e universo do Anthem parece enquadrar melhor.

Consigo me divertir porque primeiro vou fazendo as coisas nas calmas e no que toca a farm se é para o fazer que o faça me divertindo e a gameplay do anthem é divertida, ultimamente até tenho jogado menos porque nos próximos 2 meses vão mudar algumas coisas que devem ir facilitar a vida ao pessoal.
Já joguei coisas bem piores no que toca a drop rate...não quero mentir mas provavelmente 100 vezes pior que o anthem mas era mmorpg e todo o jogo oferecia uma liberdade que deve existir poucos jogos iguais e um sistema de clans muito desenvolvido com vários niveis..academia, buffs e passivos a monte para os membros ranks dentro do próprio clan etc.
 
@Lord_MerlliN não tenho nada essa ideia.

Se me falares no conteúdo da vanilla ser fraco e depois só ser complementado com DLC's pagos ainda aceito, agora correções tenha na ideia que quase todos os jogos lançam se for necessário e sem pedir qualquer €.

Olha, amanhã vai sair um update para o Division e na próxima 3ª feira também para o Destiny, ambos grátis...
 
Hoje fui dar uma volta ao jogo. Já não ia lá há 2 ou 3 semanas e não tinha testado o último update. Tecnicamente tudo sem problemas, finalmente o forge acessível e tudo fluído.
Fiz os contratos diários e a missão lendária. Num dos contratos saíram 2 mw sem ser os garantidos. Na missão só roxos, azuis e cinzentos... Tal como aconteceu na última semana que joguei diariamente nenhum upgrade à build :(
É uma pena. Adoro lá andar mas desmotiva mesmo não ganhar nada útil... fazer missões lendárias que se dizem endgame mas as rewards não passarem de roxos não pode ser na minha opinião. No mínimo devia dar mw e com probabilidade de lendários.
 
Esse streamer também têm um video onde mostra o desagrado com o jogo e o que pensa que basicamente vai de encontro aquilo que se têm falado, ou a Bioware leva uma revolução interna e conseguem introduzir conteudo de jeito e surpreende o pessoal ou condena o jogo.

 
Última edição:
Novo update hoje para quem interessar. Meh! Pelos vistos o facto de não existir ou desaparecer titans e Ursix em freeplay afinal era "bug" lol

Não é desta que volto pro jogo, decidi a semana passada de vez deixar jogo até que a bioware acorde de vez se é que vai acordar.



Fixed an issue that was causing loot to drop for javelins other than the one being used.

Addressed a number of issues that could occasionally cause Nvidia highlights to crash.

Fixed an issue that was causing Elysian Cache items to not appear until completing another activity or restarting the game.

The newsfeed will now properly show content again upon launching into the game.

Fixed an issue that was causing Ursix and Titans to not spawn as frequently in Freeplay.

Fixed an issue that would cause the screen to shake when enabling DLSS and turning off motion blur.

Fixed an issue that would sometimes cause players not to be able to interact with Owen, or hear his audio at the end of the Legendary version of the mission “Finding Old Friends”.

Titans, Ursix, Luminaries and Fury enemies should no longer disappear when another player starts an Event in Freeplay
 
Origin Vault de certeza que não é, pois já não existe desde que foi substituído pelo Origin Access Premier.
Que, diga-se, já tem este jogo disponível desde que foi lançado.
 
New Features
  • The Sunken Cell stronghold is now available to all players who have completed the main story (critical path).
  • Added the ability to select contracts from the start of expedition screen rather than going to the individual contract boards in Fort Tarsis or in the Launch Bay.
  • Added the ability to launch a new mission from the end of expedition screen without having to return to Fort Tarsis or the Launch Bay.
  • Added the ability to access the Forge during Missions, Strongholds and Freeplay. You can now change your gear without having to return to Fort Tarsis or the Launch Bay!
General Notes
  • Added additional cortex entries to explain combo, detonator, and primer abilities.
  • Added new Universal Masterwork Components
    • Extended Sniper Magazine: Adds specialized storage for enhanced sniper rifle ammunition. Increases damage by 30% of base damage. Increases maximum magazine size of sniper rifles by a large amount.
    • Rapid Hollow Points: Adds specialized ammo storage for machine pistols and autocannons. Increases damage by 30%. Increases weak point damage of machine pistols and autocannons.
    • Extended Special Arms Magazine: Adds specialized ammo storage for heavy pistols and grenade launchers. Increases damage by 30%. Increases maximum magazine size of heavy pistols and grenade launchers by a large amount.
  • Added primer/detonator icons in the cortex next to gear entries.
  • Fixed a bug where “Legendary Freelancer” Javelin challenge objectives weren’t completing correctly in the challenge journal.
  • Resolved an issue where players were being kicked back to Fort Tarsis when loading into quickplay missions.
  • Fixed a problem where the “Arcanist Loyalty 3" trophy could not granted on Playstation 4.
  • Fixed an issue where notifications for challenges were not appearing correctly.
  • Resolved an issue where after respawning, you could be downed again prior to re-loading back in fully.
  • Added STT (Speech-to-Text) and TTS (Text-to-Speech) on all platforms.
GAMEPLAY BALANCE ADJUSTMENTS
Masterwork Weapons
  • Retaliation of Garretus - Trajector Machine Pistol
    • Increased bonus from 200% to 400%
  • Rolling Carnage - Vengeance Shotgun
    • Increased bonus from 50% stacking 3 times, to 83.33% stacking 3 times.
  • The Last Stand - Mauler Autocannon
    • Increased bonus from 200% to 225%
  • Fist of Stral - Cloudburst Autocannon
    • Increased bonus from 10% stacking 10 times, to 16% stacking 10 times.
  • Unending Battle - Fulcrum Machine Pistol
    • Increased bonus from 110% to 135%
  • Death From Above - Guardian Marksman Rifle
    • Increased bonus from 65% to 235%
  • Wyvern Blitz - Deadeye Sniper Rifle
    • Increased bonus from 40% to 185%
Masterwork Gear
  • Colossus:
    • Final Judgment - HE Mortar
      • Increased bonus from 35% to 55%
    • Fist of the Crucible - Flamethrower
      • Increased bonus from 12% *10 to 24% *10
  • Interceptor
    • Serpent’s Veil - Venom Bomb
      • Increased bonus from 100% to 202.5%
    • Ruthless Stalker - Searching Glaive
      • Increased bonus from 60% to 110%
    • Bitter Harvest - Cluster Mine
      • Increased bonus from 60% to 110%
  • Ranger
    • Cold Blooded - Frost Grenade
      • Increased bonus from 235% to 270%
    • Avenger’s Boon - Pulse Blast
      • Increased bonus from 210 % to 220%
  • Storm
    • Ponder Infinity - Lightning Strike
      • Increased bonus from 60% to 165%
    • Chaotic Rime - Frost Shards
      • Increased bonus from 125% to 250%
Gear
  • Friendly player projectiles should now be able to pass through Javelins in your squad.
  • Colossus’ Firewall Mortar should now more reliably spawn the Firewall effect when directly hitting enemies, sloped surfaces, or next to walls.
Status Effects / Combos
  • Delay between when players and creatures are frozen and when the visual effect is applied has been reduced to improve readability of the status effect.
  • If a player applies a status effect that already exists on a target, but the new status effect has a higher damage than the existing one, the damage will now scale to that higher value.
  • Players who prime targets for combos will now also see the “Combo” text when detonated by another player.
  • Increased the damage of the Electric status effect when applied to creatures.
BUG FIXES
Creatures
  • Fixed additional issues where the Titan fireball projectile attack was hitting players when they successfully dodged/evaded.
  • Fixed an issue where the Titan would not always use all of its available attacks.
Javelins
  • Adjusted environmental lightning strikes to not target javelins directly as frequently.
  • Fixed an issue where the predicted gear score was inaccurate if you were selecting to equip a higher tier component than was currently equipped.
  • Fixed a bug where the Colossus shield wouldn’t appear when deployed to other players in the squad.
  • Resolved several issues where status effects remained on the player far longer than the actual effect (e.g. the Frozen status effect appearing on the javelin after the effect has ended).
  • Fixed a bug where the Storm’s shield did not get the intended 20% damage resistance increase while hovering.
  • Fixed a bug where the Interceptor Ultimate attack would not chain when holding the fire button instead of holding the melee button.
Gear
  • Bulwark Point now properly gets duration increases from utility duration bonus inscriptions.
  • Fixed a bug where Interceptor melee gear was not going on cooldown when used in air.
  • Fixed an issue where explosive projectiles were not affecting destructible combat objects (e.g. scar bunkers).
  • Fixed a problem where the Storm’s Seal of the Open Mind Masterwork would incorrectly allow a player to fire 3 charges when the UI only showed 2 available.
  • Fixed a bug where gear recharge progress could be lost if you used a charge while additional charges were being restored.
Components
  • Fixed an error where the Masterwork Colossus Stock Augment had a lower base % increase than its non-Masterwork counterparts. (Increased from 5% to 35%).
  • Fixed the Ranger Grenadier Component text to properly display the stat value %.
  • Fixed a problem with the Special Arms Ammo component not properly increasing grenade launcher damage.
Status Effects / Combos
  • Fixed some instances where multiple players contributing to a single status effect would see incorrect floating values
  • Fixed an issue where you could receive a status effect from a creature attack while invulnerable.
Weapons
  • Fixed a problem where the Legion of Dawn rifle disappears from the forge while in the Launch Bay
  • Fixed a bug where ammo pick-ups weren’t restoring any ammo in the current magazine for the Devastator Sniper Rifle.
  • Fixed the Striker’s Balance weapon so that the weapon accuracy and projectile trajectory should be corrected when the bonus is applied.
  • Corrected Torrent Autocannon description text to match current functionality.
  • Fixed a bug where Avenging Herald was incorrectly applying its bonus damage to secondary weapons while holstered. This bonus is now only active when Avenging Herald is the active weapon.
  • All Devastator Sniper Rifle weakpoint hit multipliers have been corrected to a 1.75 multiplier.
Text Descriptions
  • Updated “Critical Damage” to “Weakpoint Damage” in any text descriptions.
  • Updated “Impact Dmg” to “Kinetic Dmg” in any text descriptions.
  • Updated “Impact Resist” to “Kinetic Resist” in any text descriptions.
  • Corrected formatting on the inscription values for Overheat Delay Recovery, Thruster Delay Recovery, and Weap Reload Speed so they no longer have multiple +/- values.
  • Removed text from the Masterwork Flamethrower which indicated that it was a detonator when it is not.
Fort Tarsis
  • Removed the duplicate second pistol from Argentum Tran's Sidearm case after completing the Freelancer Reputation Rewards - Level 3.
  • Elysian Key marker over daily challenges no longer disappears on returning to Fort Tarsis.
  • Fixed an issue where Yarrow’s final conversation could play too early in some scenarios.
  • Removed Dax from the background of a conversation where you are told she went out to get some tea.
  • Fixed an issue where Commander Vule left the frame during a conversation with Brin and the player.
  • Fixed an issue where Jarek Arnel’s arm clipped badly into the wall.
  • Resolved an issue where you were told that your squad was waiting on you to ready up, when it wasn’t true.
  • Resolved an issue where Faye wasn’t shown in a cinematic scene that she is speaking in with Haluk.
  • Fixed various spelling and grammatical errors in the journal and library entries.
Freeplay
  • Fixed an issue where targeted creatures in freeplay would lose their target icon if you flew too far away from the arena and returned.
  • Fixed an issue where sentinels disappeared from the Sentinel Support World Event, making it impossible to complete the event.
  • Fixed an issue where you couldn’t progress in the Tombs of the Legionnaires quest if one member of your squad had not unlocked that quest yet.
  • Fixed an issue where you couldn’t interact with and enter the Tomb of Artinia when you had completed the requirements to unlock it.
  • Picking up some collectible archives were limited to the player that interacted with them. Now all players within 100m of the player collecting the archive will automatically collect the archive as well.
  • Fixed an issue where turrets could spawn too far away from the world event location.
  • Fixed an issue where being downed in the Arcanist Korox Study world event would not reset properly when you came back.
Strongholds
  • Downed players are now automatically revived when the stronghold boss is defeated.
  • Temple of the Scar: Fixed an issue where the fog wall visual effect remained, even though it didn’t actually prevent the player from progressing.
  • Temple of the Scar: Fixed an issue where the player could escape the world near the waterfall.
  • Tyrant Mine: Prevented turrets from spawning in the second area before players were led there and the rest of the enemies had spawned in to fix an exploit.
  • Heart of Rage: Fixed an issue where enemies could be trapped behind a fog wall, preventing the player from progressing.
Critical Path and Legendary Missions
  • Heart of Rage: Fixed an issue where killing the titan without entering the arena would cause you to respawn backwards, making it impossible to advance and complete the mission.
  • Legendary Incursion: Fixed an issue where the plot wouldn’t advance after listening to the recording.
  • Legendary Missions: Fixed an issue where the final chest would never appear at the end of the mission if you were too far away from the chest.
  • Legendary Fortress of Dawn: Fixed an issue for the second trial where the plot would break if one player was slow to load in and the other player ran ahead.
  • Legendary Freelancer Down: Fixed an issue where the plot wouldn’t progress until all members of the squad had reached the specified point.
  • Legendary Finding Old Friends: Fixed an issue where enemies could be stuck behind a fog wall, preventing the plot from progressing.
  • Fixed an issue where the notification of Legendary Missions being unlocked after completing the critical path was not displaying.
  • Legendary Lost Arcanist: Fixed an issue where the Escari was teleporting around too frequently.
  • Legendary Freelancer Down: Fixed a respawn point that was very far away from the objective.
  • Contract - Freelancer Work: Fixed an issue where the step to protect the Arcanists wasn’t working correctly when joining through Quick Play.
 
Back
Topo