PC Anthem (Bioware/EA)

Loads gigantescos (incluindo a meio de missões) e vários bugs (objectos demoram a carregar, som desaparece ....)

Espero que entretanto saia algum update pois o jogo está muito mal optimizado.

Tirando os pontos acima estou a gostar do jogo. Vou a nível 16...acabei a missão referida uns posts acima.
 
Engracado e por exemplo uma missao que fiz a pouco em que tenho de entrar numa caverna(faz loading)ir la nao fazer nada:facepalm: (checkpoint)ter de voltar a sair(outro loading)e depois nas cutscenes nao dar sequer a animacao ate ao fim ja nao sei se e de ter o jogo no Ssd que fica rapido demais ou nao,e isto aconteceu me no final do jogo da cutscene,ou seja nao vi quase nada,surreal.
Agora e fazer os 2 strongholds e contractos e afins.
 
Última edição:
Ontem fiz a primeira missão do Stronghold. Como já a conhecia, devido à beta, irritou-me profundamente ter gente incompetente na equipa. Por várias vezes tive que fazer alt+f4 para simplesmente sair do grupo e tentar outro. Que irritação.

Mas pensando bem, a culpa nem é dos players mas sim da ENORME falta de opções para ajudar as pessoas. Pings, text chat, voice, sei lá.. tanta coisa. Mas não. Tenho de ficar completamente parado num death screen à espera da mão de deus vir à terra. Péssimo!

Este jogo precisa urgentemente de vários QoL patches.

Continuo a gostar do jogo mas tenho receio que estes pequenos problemas se tornem chatos visto que este jogo trata-se de repetir as mesmas missões over and over again.

EDIT:

Já agora, deixo aqui um chart MUITO importante para a malta perceber uma das mecânicas mais importantes deste jogo. O sistema de combos. Vejo imensa gente a jogar isto como se fosse um Division, apenas com armas, o que está completamente errado. Este jogo gira à volta da meânica Prime e Detonator.

M0G4gY3.jpg


Vejam isto para entenderem melhor.
 
Última edição:
Ora estou a "testar" isto com o basic premier ou lá como se chama.

Os loadings matam-me e acho uma piada do caraças quando lanço uma missão, depois do loading fico logo com o aviso que estou fora da zona ou algo assim e espeta-me outro loading. Chego a ter vários loadings destes dassss.
Depois... quando vou para a forge a maior parte das vezes não me aparece o meu javelin e tenho de andar ali ás voltas até aparecer... do que me parece é geral no resto do jogo, parece que não carrega logo tudo.
Ainda ando muito perdido nisto mas tem a sua piada.
 
Day 1 Patch notes:

High-level fixes


  • Improved loading times
  • Fixed many infinite loading screens
  • Fixed multiple challenges not tracking properly
  • A number of issues have been fixed that were causing players to disconnect or crash
  • Weapons and gear now have numbers present for modifiers
General Fixes and Improvements

  • Loot Reveal and Expedition Summary now correctly play during the end of expedition screen.
  • The gather party mechanic has been made more lenient in a number of situations
  • At the end of expedition screen players will no longer get stuck on "Recording Victories" or "Skipping All".
  • Game no longer hangs in Javelin menu when unlocking the second, third or fourth javelin
  • During the mission “What Freelancers Do” dying after killing Junkmaw & freeing Arcanists leaves you unable to progress, this has been fixed
  • Challenges now unlock for players at the correct levels
  • Fixed some camera issues during cutscenes
  • Legendary Contracts can now be accepted from the Social Hub contract board
  • Some enemies have had their shield values decreased
  • Loot now properly drops for players who are downed
  • The texture quality on the NPC Prospero has been improved
  • Final boss of strongholds now drop loot instead of only being shown on the end of expedition screen
  • Fixed the time outs on echoes and relics to prevent griefing and to handle disconnections properly
  • Players can no longer fall through the floor during the 3rd trial in the Fortress of Dawn
  • Completing the tutorial expedition will now show the correct Ranger appearance
  • After disconnecting, rejoining an expedition will now place you back into a squad if you were in one previously
  • Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  • Corrected an issue during the Mission "Bad Deal" where outlaws won't spawn, blocking progress
  • The start of expedition screen has been improved
  • Addressed a variety of situations where killing enemies does not properly progress world events
  • Opening a chest now increments Tomb of the Legionnaire progress for all squad members present
  • Scar snipers can no longer shoot through Storm Shield
  • Corrected an issue where players would get stuck on the end of expedition screen in some situations
  • Players will no longer get disconnected if joining the "Finding Old Friends" mission while the cinematic is playing
  • Addressed a number of situations where players can get stuck on the environment in the launch bay
  • Increased the damage of the electric status effect
  • Corrected an issue where the Shield of Dawn could be crafted with less materials then intended in some situations
  • The Platinum Mission feat now grants completion as intended
  • Status effects can more reliably be applied to Titans
Strongholds

  • Fixed an issue that would cause a Stronghold server crash after defeating the last boss
  • Temple of Scar - Players can no longer get stuck in the mined tunnel in the explosives room
  • Temple of Scar - Players can no longer be blocked from entering the explosives room due to fog wall
  • Fixed Tyrant Mine so people that join the stronghold in-progress do not end up locked away from their team
  • Adjusted lighting in Tyrant Mine underwater section to make it easier to navigate to the exit
  • The Swarm Tyrant will no longer get stuck in the side cave entrances in some situations
  • Corrected an issue where players would spawn into different areas of the Tyrant Mine in certain situations
Gear and Weapons

  • After having 1st pilot unlock suit after tutorials, creating a new pilot and going to forge no longer causes load screen hang
  • Ice damage bonuses are now correctly applied on ice gear
  • Suit-wide bonuses from inscription are now functioning properly
  • Players can no longer salvage equipped items
  • Javelin specific gear and/or weapons are no longer able to be used on javelins they aren't intended for
  • Corrected an issue where in some circumstances Masterwork Components do not have any inscriptions
  • The Endless Siege Masterwork Autocannon no longer displays a damage increase of 0% in its tooltip
Javelins

  • The Colossus javelin is now able to activate its shield more quickly after using an ability or firing a weapon
  • The Storm javelin now reacts to getting hit when its shields are up
  • Fixed an exploit that allowed the Storm's ultimate attack to be used more times than intended
  • The Colossus javelin can now shield and revive at the same time
  • Interceptor Combo Aura has been increased in power and now has a damage over time component
Crafting

  • Non-Masterwork materials purchased from the crafting store now show as their proper rarity instead of incorrectly showing as Masterwork
Controls

  • Additional Mouse and Keyboard control improvements have been made
UI

  • Some conversations were not popping up the reputation points post conversation completion, this has been fixed
  • The squad screen now displays the correct information for each player
  • Fixed a number of issues where subtitles will no longer get stuck on the screen after dialogue has finished as often
  • Settings should no longer reset upon exiting and restarting the game on Xbox One
  • Motion blur can now correctly be turned off
  • The Electric Status Effect now shows scaled damage properly
  • An option has been added to hide the Squad Member HUD
  • The edge of the compass will now pulse to indicate enemy locations
  • A notification has been added in Fort Tarsis if a player's vault is at the cap of 250 items
  • On the "Repair the Strider" step of "A Cry for Help" the search radar has been adjusted to correctly lead the player to all 4 tools
  • Primer and Detonator icons have been added to all Interceptor gear
  • Corrected a user interface issue where a player's ultimate would show as available when it isn't
 
Alguns bons fixes mas ainda têm muito a fazer.

Estou a fazer a tal missão que muita gente reclama mas eu até nem acho tão má. Permite-me farmar mats e acima de tudo já tive a sorte de me cair Epic Items.
 
entao, se calhar so volto a pegar no jogo depois desse day one patch sair... todos os fixes sao bons mas uma melhoria nos loadings realmente era muito bem vinda
 
Até agora nenhum dos problemas técnicos tem me afectado, pelo que tenho gostado do jogo e continuado a apostar nele.

Já estou a 259ilvl, nível 22 com 14h e ainda nem acabei a história principal. Muita gente diz que acaba a história em 10h mas das duas uma, ou fazem skip a tudo e mais alguma coisa ou apenas fazem a main quest.

Devo estar a 70% do jogo. Tenho jogado sempre em Hard sem dificuldade alguma. Aliás, derreto praticamente tudo com o meu Storm.

Supostamente a nível 30 e 300ilvl desbloqueio o Grand Master 1 e existe um pico enorme de dificuldade. A ver vamos.

Tenho jogado com um amigo todas as noites mas se alguém se quiser juntar, esteja à vontade para dar add.
 
Embora tenha acesso à trial e já fiz a primeira missão, quero jogar isto com o meu irmão (que não tem acesso). Eu estou à espera de dia 22 para começar a jogar.
 
A nível 24 tive dois drops de duas armas masterwork, de um cofre numa missão "comum" da história. É normal? Pensei que este tipo de raridade só saísse em níveis mais elevados e em missões tipo stronghold.
Quanto ao jogo a não ser um load mais longo de vez enquando, os outros bugs pouco ou nada me tem incomodado.
 
Devo estar a 70% do jogo. Tenho jogado sempre em Hard sem dificuldade alguma. Aliás, derreto praticamente tudo com o meu Storm.

Também dizia isso até chegar aos dois novos strongholds em hard. Num deles tem um boss extremamente chato e noutro é simplesmente todo difícil se não tiveres uma equipa minimamente organizada e coordenada.
 
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