Apple special event amanhã

You can take 4k files, plug it directly into a MacBook Pro, and see and edit them right there. The industry is going to change. You will be able to work with this whole new breed of moviemaking."

cheira-me a novos macbooks

4K ? E Cams baratas a 4K? Bahh afinal o Full-HD já está ultrapassado. Esperemos pelos TFT 4K. :joker:
 
Final Cut Pro is version 6, and we're introducing ProRes 422." Can compress full raster HD quality video from 1TB to 170GB.

ahhaha, 170GB, "poucaxinho".
 
Beautifusso.
dsc_3196.jpg

dsc_3194.jpg
 
11:34am - Auto upscaling of lower-res clips, resolution and bitstream independent -- showing 960 x 720 5Mbps video upscaled right next to 1080p at 125MBps. Oohs and aahs.

5Mbps???? Snifff.. cheira-me a IP pseudo-HDTV.
 
Sony present? We've got Blu-rays and HD cams.

Bingo!

- Bandwidth efficient, portable, color space headroom, and next gen device support. Including Sony's new HDCAM SR 1080p60 storage system introduced here at NAB... that explains those Sony peeps!


Só faltam os discos azuis (não, não é a loja dos crack chips)
 
dsc_3192.jpg


"Not only are we working with the leaders, we're working with.... "[Applause, RED slide comes up.] Showing a RED 4k demo.

Para quem não sabe o que é veja isto.
 
11:39am - We introduced effects plugs -- they've added dozens of them. GPU-accelerated realtime playback of filters and effects. Switching over to ProRes -- comparing ProRes and uncompressed video, 127MBps vs 19MBps."Visually indistinguishable." The screen is split between the two formats, looks pretty freaking amazing.

AKA AMD/ATi R600.
 
12:00pm - Fade selector tool, built-in waveform editor -- including a frequency spectrum view. Draw a box around the problem frequency -- delete a portion of sound. He just perfectly removed a bump in a mic from an audio track during dialogue! Daaaamn. Perhaps we should get this for the Engadget Podcast.

LOL
 
Já vi que este Apple Event está completamente out of my league. É mesmo só para os Pro... Tinha alguma esperança que aparecesse um MacBook Pro novo, pois li já nem me lembro onde que o ano passado neste evento apresentaram exactamente um MBP... Vamos lá ver se até ao fim disto ainda aparece uma surpresa.
 
De acordo com o expectável... ofertas para os profissionais da Imagem.

Bad move a passagem para windows world de uma ferramenta PRO da Apple... Menos um motivo para o switch.
 
Já que falas em switch:

Nestes últimos dias em que tentei usar o macbook na minha área, a desilusão tem sido uma constante: é quase impensável haver uma relação entre telemóveis (e vários programas de produtividade) e o osx....Mais, nem em terminal server estou a conseguir obter bons resultados (comparando terminal server em Windows, claro)...

Por esta razão, tenho confinado o macbook a uma utilização caseira/pessoal, logo, só o tenho ligado muito ocasionalmente:\

É pena......ainda para mais quando o osx tem tudo para ser uma bomba na minha área....
 
Nalguns casos como o SO dos Sony Ericsson (não windows mobile) até funciona bem. Sem drivers nem complicações nem nada. Pelo menos era assim com o meu T610.
 
Back
Topo