[Artigo] Is my hardware Linux-compatible?

esquiso

Power Member
Deciding whether a particular computer is a good candidate for installing GNU/Linux can involve a nightmare of details about hardware compatibility. Nor is assembling a custom computer on which to run GNU/Linux any easier. In both cases, you need to evaluate video cards, sound cards, printers, scanners, digital camera, wireless cards, and mobile devices for compatibility with the operating system. Fortunately, help is available.

True, hardware support for GNU/Linux has improved greatly in the last decade. Today you can pick out any computer system and stand a strong chance of having it work out of the box with your distribution of choice. Yet enough gaps in support remain that doing research before buying remains a sensible idea.

Tem aqui um cheirinho do artigo completo. É uma colectanea de links, conselhos e analise relativos ao suporte de hardware do GNU/Linux.
Ah, qualidade do Linux.com :)

Só queria destacar aqui uma coisa que a meu ver é uma verdade, [teoria da conspiração]mas que tem sido escondida de proposito por muito boa gente [/teoria da conspiração]

True, hardware support for GNU/Linux has improved greatly in the last decade.
 
sinceramente estou cada vez mais tentado a criar uma maquina só para linux... tenho ali um P3 mas tem de ter o Windows visto que dá para jogar em REde o que costumamos jogar..

porém ja decidi.. se o portatil que comprar (e não for o Eee nesse caso ja nem precisava de nada) não for um Mac, então vai levar com Linux para a cabeça :D

ja agora bom achado :D
 
Back
Topo