1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.
  2. Está disponível o Comparador ZWAME em versão beta.
    Mais informações.
    Remover anúncio

ATI fights Nvidia’s NV30 with new R350 chip in Q4

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por Zealot, 30 de Setembro de 2002. (Respostas: 2; Visualizações: 795)

1. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

ATI Technologies recently revealed that it will launch a new R350 chip and later a more simplified RV350 to brace for the competition from Nvidia’s NV30 in the fourth quarter.

Following their usual production policies, Nvidia will adopt the latest 0.13-micron process for its NV30 chip line, while ATI will continue using the more mature 0.15-micron process to ensure yield rates.

Besides the manufacturing process, ATI did not give any more details about product specifications for the new R350 and RV350 chips.

Though the unit cost for 0.15-micron processing is generally higher than for 0.13-micron processing, ATI noted that the better yield rate that the 0.15-micron process delivers will be able to cover the overall cost gap. Still, it is believed that the competitiveness offered by the different processes will become clearer when Nvidia’s 0.13-micron NV30 chips hit the market in volume after November.

In addition to the R350 and RV350 chips, ATI disclosed that it may also introduce a RV280 chip, based on the Radeon 9000 core, by the end of this year to support the rising demand for AGP 8x technology. However, with the roll-out, ATI will no doubt experience a fast-expanding product portfolio, as the company has scheduled to launch the four-pipeline Radeon 9500 series in October as well.

Fonte: http://www.digitimes.com/NewsShow/Article3.asp?datePublish=2002/09/30&pages=02&seq=3

2. Rudzer

Rudzer Power Member

Pra tar com isto tudo quando ai pouco ou nada se sabe do NV30...a ATI deve saber algo que nos ñ sabemos não é ;) ?

3. OddZ

OddZ Power Member

Os servisos de inteligencia e espionagem destas marcas, estao sempre a trabalhar, dentro de territorio inimigo! :-D :003: :004:

ehehehe ... vai ser giro. Ninguem esperava aki ah 1 ano que a ATI estivesse como está agora!!!!!!!! go go ATI go! nao sei pq eu sou dakelas pessoas ke gosta de ir contra o " senso comum " . todos gostam da nvidia, eu gosto da ati! gosto de ser diferente. mas se a nvidia lançar algo mesmo surpreendente ... tenho ke me render a evidencias, até lá ... a ati ainda vai ter mtas cartas para dar, e já tá com mto jogo em cima da mesa.

Partilhar esta Página