ATi is cheating in Filtering!

the percentage ratio of areas in which ATI and NVIDIA use only bilinear filtering during "optimisation" is practically the same; both in standard and optimised trilinear filtering, ATI images will sometimes be sharper than those of NVIDIA, but in the case of a moving camera, ATI images are more likely to feature moire and dithering that result from under-filtering.

Era bom que alguem fizesse uma review com as duas placas com as optimizações ligadas ou as duas desligadas(no caso de ser possivel desligar na Ati).
Neste momento as reviews estão todas com opt on na Ati e off na nVidia.
 
Pois, realmente seria uma review mais justa, com ambas nas mesmas condições. Mudará concerteza o aspecto dos valores.

No entanto a ATI continua com uma grande vantagem, o Advanced HD. É aqui que está o grande trunfo. A superioridade com AA e AF ligados deve-se ao excelente trabalho que esta feature desempenha ao livrar o VPU de processar coisas desnecessárias. Tem vindo a evoluir desde as gerações anteriores (Hyper Z) e realmente faz mossa.

Neste campo o vencedor está encontrado, sendo muito dificil à nVidia encurtar este fosso com melhorias nos drivers ou mesmo com a utilização generalizada dos PS3.0.

Resta saber se os motores que se avizinham, muito mais exigentes, ainda permitirão a esta nova geração a utilização de AA e AF a altas resoluções com performances decentes.
 
Nemesis11: Os reviewers fazem o que podem, assinam papéis etc...

Wasson goes on to point out that ATI recommended image-quality tools that use colored mip maps to reviewers and also advised users to disable Nvidia's trilinear optimizations while benchmarking to "ensure a fair comparison." ATI has not yet responded to GameSpot inquires about the subject, but it appears that such a comparison isn't fair when ATI fails to disclose that its drivers are also running filtering optimizations that increase performance by "the order of a few percent" and are undetectable in colored mip map image-quality tests.

Reviewers have asked for ATI to include the option to disable the feature since filtering optimizations require subjective image-quality tests to gauge overall effectiveness, while classical trilinear testing is still useful as a raw performance benchmark. Nvidia encountered similar demands when it first introduced its trilinear optimizations and responded by adding the option to disable the feature within the driver menu settings.

By James Yu -- GameSpot


Se pedem isto, torna-se difícil.
 
Esse 1º paragrafo não é novo. Veio no "manual de conselhos" para benchar a X800. Andavam aí umas pics com isso.

Se os numeros são correctos, no UT ele chegava a perder 20% sem as optimizações.
Mas se a Ati não incluir um "disable", 95% das reviews nem vão falar do assunto. Talvez o melhor mesmo era activar as opt. na 6800. Se não acharem problemas de IQ, acho muito justo.

Depois há os sites que pendem para um dos lados..........mas isso já é outro assunto.
 
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