1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.
  2. Está disponível o Comparador ZWAME em versão beta.
    Mais informações.
    Remover anúncio

ATI to launch Radeon 9500 and 9700 on the 18th

Discussão em 'Novidades Hardware PC' iniciada por [siLciR], 12 de Outubro de 2002. (Respostas: 23; Visualizações: 1615)

1. [siLciR]

[siLciR] Power Member

ATI's upcoming offerings are still scheduled to appear on 18th -- next Friday -- if all remains on target.
    The Radeon 9500 and 9700 cards where announced back in July when ATI presented the Radeon 9700 PRO, its fastest offering. But now we have a few details that might be interesting to you.

Both cards will run at 275MHz, while the memory will run at 550MHz the same clock speed as seen on last year's ATI's fastest 8500s. The number of pipelines will be 8 for the Radeon 9700 and only four for the 9500, contrary to many reports. There will be a faster version of the 9500 called PRO that should have 8 pipelines but this card will not be introduced with this bunch of non-pros, at least not for some time.

The main difference between the cards will be the memory interface. The Radeon 9700 will use a 256-Bit interface and is planned to compete with Nvidia's Geforce 4 TI 4600. The card will feature 128MB of DDR memory working at 550MHz, an AGP 8X interface, Dual 400MHz Ramdac and all the things that you already saw with Radeon 9700 PRO. But you can expect that this card will be a bit slower than the fastest 9700 PRO. Of course, the card will have full support for DirectX 9.0

ATI is planning to introduce this card at 299USD a price that is sure put some extra pressure on rival Nvidia.

The second card, the Radeon 9500 will cut down the pipeline number from 8 to 4 which will dramatically affect the pricing of these cards. These cards will work at 275MHz for the VPU and 550MHz for memory and will have 64MB or Ram on board, except in some special cards for "special" customers who will be able to get these cards with 128MB of memory. You may assume that some big OEMs will go for these cards.

The Radeon 9500 will use a 128-bit memory interface and synchronous memory and the GPU speed is something that ATI prefers when it clocks its cards. These cards will have full DirectX 9 compatibility with Dual 400MHz Ramdac, Smartshader 2.0, Smoothvision 2.0, Videoshader, Fullstream, Truform 2.0, HyperZ III -- meaning it will feature all the features of 9700 and 9700 Pro cards.

The amazing part is the price, since ATI aims at 179 USD for this card, placing it up against the very successful TI 4200. ATI's 9500 will be first affordable sub-200 USD card with full DirectX 9 support. That might be attractive to many people.

The memory used on this cards will come from Infenion or Hynix depending on qualification.

Our guess is that next week will be very interesting and we would like to see these babies running in our test beds. µ

:-D

2. Rudzer

Rudzer Power Member

Deixem primeiro virem as reviews e depois logo se ve ;)

3. Korben_Dallas

Korben_Dallas Zwame Advisor

Ah pois se essas 9500 valerem a pena lá se vai esta Ti4200... :D

Acho mal é não virem com os 128MB :(

4. [siLciR]

[siLciR] Power Member

pode ser que façam uma versão de 128mb posteriormente

quanto a mim esta placa vai ser a nova ti4200 ,mas com um desempenho superior.

5. SKATAN

SKATAN Suspenso

um a parte : 64 vs 128 no ut2k3

no ut2k3 com tudo no maximo da me impressão que a grafica não bomba mais por causa da transferencia de texturas AGP extra

sempre me deu impressão desde a build 927 que 64mbs de grafica nao seriam suficientes para o jogo

tenho uma ti4200 de 64mbs

pode ser só impressão minha

6. SilveRRIng

SilveRRIng Power Member

Não sei Skatan

Na minha 4400 noto algumas percas em momentos de mais stress, mas como é online nem sei se será tb ping ou só gráficos.

Curtia de ver isto noutros sistemas pra ver se percebo qual o prob.

7. [siLciR]

[siLciR] Power Member

8. joaozinho M

joaozinho M Power Member

Posso estar enganado,
    mas parece que li algures q o UT poderia "trabalhar" com "blocos" de texturas com 80mb, por exemplo :o , logo placa com 64mb teria desvantagem...

serÁ?!

9. vEgA

vEgA Power Member

Ja passou dia 18, onde e que essas belezas estão???? :mad:

Nem benchmarks como deve ser nem nada !!!!

10. Rudzer

Rudzer Power Member

Pois a nvidia é criticado devido a boatos não oficiais!

E ATI promete uma placa gráfica (tipo parece moda - ex: AMD) para x data e puff nada...

paper lauches rule :)

11. vEgA

vEgA Power Member

GIGA-BYTE® Announces GV-R9500 3D Graphics Accelerator

A Gigabyte já anuncou uma placa baseada no chip Radeon 9500,:

GIGA-BYTE® Announces GV-R9500 3D Graphics Accelerator
    With ATi Radeon 9500 Graphic Chip
    http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=17470&t=pn

Agora so falta os benchmarks a serio e elas estarem aki no unreal com desconto para membros do forum :-D :-D

12. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

13. Zealot

Zealot I quit My Job for Folding

Eu mandei um mail ao senhor Fuad, escritor do referido artigo.
    A minha mensagem:

Hello there Mr. Fuad. Having read your article about the release of the ATI's Radeon 9500 and the 9700 in an article written by you (http://www.theinquirer.net/?article=5779) I ask when could we know the official specs of the 9500/9500 Pro/9700 and their performance. We can positively know it wasn't on the 18th October, right? That, or the whole hardware journalists in the world fell asleep in their working hour.

Wich I find hard to believe anyway. :)

Best regards,

Filipe Alves

A resposta dele, 2 horas mais tarde:

When ATI decide to show them of

F

Dúvidas? :001:

14. vEgA

vEgA Power Member

Nenhuma é só esperar que a ATI se decida rapidamente :D

15. [siLciR]

[siLciR] Power Member

De preferência antes do Christmas

16. [siLciR]

[siLciR] Power Member

Se uma radeon 9500 Maxx (que supostamente são duas juntas) da 27000 Marks
    Pode ser que uma radeon 9500 dê 13500 sem problemas.

17. vEgA

vEgA Power Member

Então e uma 9500 pro :D

É só abrir o apetite, mas nada de concreto...

Mas a ATI anunciou agora redução de preços nas gamas 7500 e 9000pro para abrir caminho à introdução das novas placas.

Já não falta muito....

18. TosteX

TosteX Powre Membre

entretanto esperamos e desesperamos... :rolleyes:

19. scar19

scar19 Power Member

Pois, tava pra comprar uma MSI GF4 Ti4200 128MB, mas já não sei, não...

Acham ke faço bem em esperar mais algum tempo pelas 9500???

Embora, diga-se, se sairem só com 64 MB vão ter probs com os jogos mais recentes, que já utilizam texturas de + de 64MB...

E preços??? Será ke cá em PT ficaram ao preço das Ti4200???

Tou mesmo indeciso....>(

Partilhar esta Página