Best Blu-ray players rated

dniepre

Power Member
Best Blu-ray players rated


With Toshiba conceding victory to their rival Blu-ray consortium in the High Definition DVD format war now is a good time to invest in a Blu-ray player.

Compiled what is believed to be the Blu-ray players offering the best combination of value and performance.




1. Pioneer BDP-LX70A (90%)

For: Superb HD 1080p pictures, supports HDMI 1.3 and can stream High Definition sound.

Against: Expensive.

Summary: Pioneer's BDP-LX70 is currently the most sophisticated and accomplished Blu-ray player, at a price.


2. Sony BDP-S300 (88%)

For: Excellent value along with 1080p playback and HDMI 1.3.

Against: No support for High Definition sound.

Summary: Sony's BDP-S300 is the first attempt to bring a stand alone blu-ray player to the masses. The goal is largely achieved with excellent features and performance for a reasonable price.


3. Sony PS3 (88%)

For: Excellent value for a combined blu-ray player and games console.

Against: Not the best High Definition picture.

Summary: Having had upscaling ability added through a firmware upgrade the PS3 offers a compelling option.


4. Pioneer BDP-LX70 (87%)

For: Excellent pictures with 1080p playback.

Against: No DTS High Definition sound or HDMI v1.3.

Summary: Same excellent performance as the BDP-LX70A with fewer features.


5. Sony BDP-S500 (86%)

For: Excellent pictures with 1080p playback and HDMI 1.3 along with support for High Definition sound.

Against: Almost twice the price of its S300 blu-ray sibling.

Summary: Sony's BDP-S500 is well specified and puts in a great all round performance.


6. Sharp BD-HP20H (85%)

For: Excellent 1080p playback

Against: Poor standard DVD performance

Summary: Sharp's BD-HP20H is one of the best High Definition players, but standard DVD performance is a disappointment.


7. Samsung BD-P1400 (85%)

For: Excellent features for the price including support for High Definition sound.

Against: High Definition pictures are a little disappointing.

Summary: Samsung's BD-P1400 promised a high spec for a bargain price. It largely delivers, but the most important component, HD pictures, are slightly disappointing.

:P

FONTE: http://hdtvorg.co.uk/news/articles/2008021903.htm
 
Última edição:
A nivel de preço/qualidade é sem duvida a PS3!! Estou muito satisfeito!! Só quando sair os leitores c\ a norma 2.0 é q avanço para uma dedicado!!

Ainda ontem estive a ver o Blade Runner em BD e está fantastico!!

Só espero q c\ isto tudo os preços dos leitores baixem!!

cumps.
 
A nivel de preço/qualidade é sem duvida a PS3!! Estou muito satisfeito!! Só quando sair os leitores c\ a norma 2.0 é q avanço para uma dedicado!!

Ainda ontem estive a ver o Blade Runner em BD e está fantastico!!

Só espero q c\ isto tudo os preços dos leitores baixem!!

cumps.


Não esqueçer que a PS3 vai ser compactivel com a norma 2.0 :009:
 
Sim eu sei!! Basta um upgrade de firmware!! Mas um leitor dedicado quando sair c\ essa norma já vai ser bastante superior à PS3.

cumps.

E o que vai trazer esta norma???
Não fazia ideia que iam sair novas normas..

O meu leitor vai ser sempre a Ps3... Para o que é, já tem qualidade...
 
Independentemente da qualidade qualquer desses leitores é bastante caro.

O único que faz algum sentido comprar é mesmo a própria PS3.
 
E o que vai trazer esta norma???
Não fazia ideia que iam sair novas normas..

O meu leitor vai ser sempre a Ps3... Para o que é, já tem qualidade...


A norma 2.0 é a final, e tras novidades ao nivel de conectividade com a internet, trazendo novos conteudos, funcionalidades entre outras coisas ao filme .
 
A norma 2.0 é a final, e tras novidades ao nivel de conectividade com a internet, trazendo novos conteudos, funcionalidades entre outras coisas ao filme .

É a final?? Epa, estes gajos das empresas....Então parece que temos andado aqui a brincar à Alta Definição.

Já agora, aqui esta o que realmente tem de novo:

semttulovw4.jpg
 
Ou seja vem trazer (2.0) o que o HD-DVD já fazia.:x2:

Fazia e ponto final. Nem espaço tem em disco para poder haver evolução na qualidade do software.
Ao menos o BD pode evoluir mais e o espaço em disco permite que a qualidade do software ainda venha a evoluir muito mais.
O HD-DVD era um produto limitado em termos evolutivos.

Ainda bem que morreu :004:
 
Diferenças entre ambos só mesmo o espaço em disco e o laser para leitura, porque de resto tudo era passível de implementação num ou noutro formato.
 
Back
Topo