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Edit: Mais...Just read about a bunch of details from the newest GI about Bioshock 2 from the TXB forums.
-You play as Jack Abbott
-Game takes place in 1967, 7 years after the original
-A cutscene starts the game off In New York City as Jack intercepts the Big Sister kidnapping his daughter in his beachhouse. He follows it to the near by shores as it submerges into the water.
-Mark chases the Big Sister with his boat, and follows the bright red light it makes underwater.
-Mark fires a gun at the Big Sister and pisses it off, causing it to wreck his boat, causing Mark to black out.
Solving the whole Big Sister debate:
-Only one Big Sister (Mastermind of game)
-Big Daddies are no longer in the game, but new enemies include dogs and soviets
Some other goodies
-Completely new levels of Rapture, including a fully explorable zoo.
-Underwater exploration levels.
-Squid Boss battles
-New weapons and plasmids (Including a telepathy and time control)
-Challenge maps
-2 Player co-op. (No mention on who second player is)
-New Health and Revival System.
NeoGAF
Here is an alternative retelling of the Game Informer article that backs up some points and has a few other pieces of info.
"- Takes place 7 years after the original. The main character is Jake Abbott, a private investigator searching for one of the girls kidnapped by Big Sister.
- Two-player co-op is added.
- New enemies include spliced up dogs and bipedal robots, which like other mechanical enemies can be hacked to assist the player.
- Two of the new plasmids were revealed. One slows down time for a few seconds. The more interesting one is Telepathy, which you can use to eavesdrop on the thoughts of NPCs and gain information. For example, you can use Telepathy to uncover the combination to a keypad or gain insights into enemy weaknesses which translate into damage bonuses and new tonics.
- Epic boss battles and underwater gameplay. Much of Rapture is now flooded and you will need to don a diving suit to explore these areas as well as venture outside Rapture itself. An underwater boss fight was shown with a gigantic squid, which can cloak itself and use its massive tentacles to smash into Rapture and hurl debris. One of the concept artworks hinted at a boss battle with a mutated, spliced rhino in Rapture's zoo.
- Jake won't be the only one investigating Rapture. At some point in the story, Soviet agents arrive from a submarine, hoping to acquire Adam and use it to gain an advantage over the Americans in the Cold War. Soviet enemies will be much smarter than splicers, using cover and flanking maneuvers and working in groups. As the game progresses they will begin splicing themselves and be able to use plasmids against you. The Soviets and splicers will fight against each other and the player can use that to their advantage. "
NeoGAF
Não fazia grande sentido ser exclusivo. O Bioshock é um novo IP de grande sucesso que foi lançado para PC e X360 em simultâneo, posteriormente sendo feito um port para a PS3. Lançar uma sequela exclusiva para uma plataforma só iria fragmentar a userbase, mesmo que houvesse dinheiro envolvido para garantir a exclusividade dificilmente iria cobrir o que perdiam ao cortarem duas plataformas. A Take Two já afirmou várias vezes que quer tornar o Bioshock num franchise de peso, e isso implica mantê-lo multiplataforma.
Quando se fala em exclusivo é sempre Xbox360 & PC. Eu não vejo qualquer intresse em a Microsoft gastar $$$ para manter este jogo exclusivo por um certo periodo de tempo, ate porque mais tarde acaba por sair na PS3, mas não vejo também onde é que vão fragmentar a base deste jogo se o grosso da mesma esta na X360 & PC. Não digo que fique exclusivo durante um ano, mas existe uma possiblididade de 6 meses. Nem acho dificil chegarem em acordo, ja que a Take2 sabe bem que as vendas na X360 vão ser sempre para cima de 1 milhão de unidades, e se a microsoft dar um "incentivo" extra para um exclusivo temporario, onde esta o problema para eles (Take2)? Para eles sera sempre uma situação Win-Win em qualquer dos casos.
Isso não quer dizer nada. Passou-se o mesmo com o Bioshock e acabou exclusivo durante um ano.
Ai sim? Saíram artigos em revistas oficiais PS, antes sequer do jogo ser mostrado?
Não esquecendo que o jogo foi anunciado precisamente na versão PS3 do 1º.
Wow descobris-te a polvora. So não sabes ainda é se sai na mesma altura que as outras versões.Parece-me óbvio que a versão PS3 está garantida desde logo.
Portanto a não ser que a Microsoft pague pela exclusividade, não faz grande sentido este jogo não ser lançado em simultâneo nas 3 plataformas em que o original se encontra.
Provavelmente não, mas o que isso tem a ver! O jogo sempre foi anunciado para o PC & X360 no inicio. Mas desde 2006 que as revistas PSM tiveram sempre artigos, noticias, scans. So falharam foi no timing
Mas em 2006 a Revista Oficial Playstation do UK, fez isto e ate chegaram adiantar a data de Março de 2007.
E houve mais casos, com scans e previews. Ou seja, scans numa revista oficial, não quer dizer nada.
Mas fica descansado, que mais cedo ou mais tarde uma versão de Bioshock2 vais ter na PS3.
Wow descobris-te a polvora. So não sabes ainda é se sai na mesma altura que as outras versões.
-Big Daddies are no longer in the game, but new enemies include dogs and soviets
-Big Daddies are no longer in the game, but new enemies include dogs and soviets
-2 Player co-op. (No mention on who second player is)
?????? medo...
Espero que não mudem o estilo do primeiro jogo, espero que não aconteça a BioShock o mesmo que aconteceu ao Resident Evil só para venderem mais. O primeiro continua a ser o meu jogo preferido desta geração e um dos melhores que já joguei, não estraguem a experiência!
Lá teremos de ficar à espera então, para ver o que se confirma ou não.Big Problems With The Bioshock 2 Rumors On The 'Net
The Bioshock 2 news that is running around the web is quite...interesting.
While we can¹t confirm or deny anything that is being said, let us give you a quick piece of advice: don't believe everything you read from some dude on the Internet.
If people had actually read the Bioshock 2 cover story from this month's issue...well, you will see how it matches up with the real deal when it arrives this weekend, as the rumors floating around are so amazingly wrong on a very "big" point. Watch for the magazine in stores and in mailboxes this weekend, so you will have your information soon enough.
Game Informer