Call of Duty 4 vence 2007

.:SP:.

What is folding?
Call of Duty 4 vence 2007

Num ano tão concorrido em termos qualitativos como o de 2007, ser-se o jogo mais vendido em todo o mundo é, sem dúvida, um grande privilégio. E de acordo com um comunicado de imprensa lançado hoje pela Activision, essa distinção coube ao seu muito aclamado Call of Duty 4: Modern Warfare, que chegou aos mercados apenas no mês de Novembro do ano passado, e rapidamente dizimou toda a concorrência à sua volta.

A Activision juntou os dados do NPD, da Chart Track e da Gfk, e concluíu que Call of Duty 4 foi mesmo o título que mais vendeu durante o ano de 2007 no conjunto de todas as plataformas para as quais está disponível (PlayStation 3, PC e Xbox 360), totalizando mais de 7 milhões de unidades vendidas. "Estamos muito satisfeitos com este feito, ainda por cima tendo em conta a concorrência que houve no ano passado", salientou Will Kassoy, vice-presidente da Activision.

Call of Duty 4: Modern Warfare acabou ficando em terceiro na geral de vendas na América do Norte, atrás de Halo 3 e de Wii Play, e também não foi o jogo que mais vendeu no Japão... logo é de supor que grande parte deste feito se deve à devoção europeia pelo Atirador da Infinity Ward.

Fonte:MyGames
 
nao o considero jogo do ano. Teve muitas vendas porque ja era muito conhecido, como o Halo 3, Talvez o 3º melhor jogo do ano 2007 ou secalhar na melhor das hipoteses o 2º, o 1º vai meio ano mais avançado:lol:(Crysis) isto na minha opinião
 
O VGchartz mostra vendas do Halo 3 nos 7 milhões e a Microsoft diz q até ao fim do ano 2007 tinha vendido 8 milhões...

Seja como fôr, e "quem quer q tenha ganho 2007", o COD4 é de facto excelente (experimentei a beta online e adorei), e n é por acaso q destronou recentemente o Halo 3 do top do Live...
 
um pouco receoso com ás próximas sequelas do cod
ainda não há cartas dadas na historia da " activision blizard "
mas sem duvida cod4 é o melhor jogo de 2007
 
Anuncio da Treyarch

Level Builder - Call of Duty

Description

Treyarch (an Activision Studio) is looking for exceptional Level Designers! Come join the team responsible for the award winning games Call of Duty 3, Call of Duty: United Offensive, and Return to Castle Wolfenstein.

Treyarch is home to some of the best and brightest talent, and has garnered a reputation for being one of the industry's premier art, design and technology video game powerhouses. Our studio's teams are focusing on delivering high quality, fun and leading edge games for Sony’s PlayStation 3, Microsoft’s Xbox 360 and Windows PC. Our extensive infrastructure, investment in next-generation tools and technology and strong management provides a solid foundation to continue pioneering great new titles for years to come.

Treyarch is located in Santa Monica, California, just minutes from the beach. Team members enjoy playing weekly basketball and soccer games, afternoon foosball, or working out at the neighboring gym. The studio has great benefits and competitive salaries.

If you are ready to do the best work of your career, collaborating with top talent in the industry, in an environment that supports, enables and rewards you, please send us your resume!

Level Designer - Call of Duty

Level Design teams are comprised of a Scripter and a Level Builder working closely together on one or more levels in the game – these teams take ownership of the design from concept to completion. We are looking for self-motivated designers with intense creative vision and fresh ideas for gameplay.

Responsibilities:
Brainstorm new gameplay ideas with level scripter, and craft levels that bring those ideas from concept to reality
Build realistic 3D levels using Radiant level editor – experience with other 3D applications a bonus
Detail & polish geometry (including lighting) based on photo reference, concept art, and design documents
Research subject matter for history and look of the level
Prioritize to meet deadlines – must also be proactive in communicating progress and seeking resolution to issues

--------------------------------------------------------------------------------

Qualifications
Must have a strong passion for First-Person Shooters and be able to communicate critically likes and dislikes of other games
Must be able to take constructive criticism from peers and design leads — refining gameplay is a collaborative & iterative process
Level editor experience with Radiant — experience with other level editors or 3D applications is a plus
MOD community experience is great — industry experience is better
Must have a demo reel, portfolio of screenshots, or playable examples of levels in relevant engines (Quake based) to qualify for an interview
Must be able to explain the creative process that went into past work and discuss how the concepts contribute to a fun & unique experience

http://activision.taleo.net/servlet...rt_servlet_language=en&csNo=10067#topOfCsPage
 
Ja jogo cod desde o primeiro e ainda hoje jogo ao 2 e ao 4 , experimentei o tres e detestei percebi logo que nao podia ter sido feito pelas mesmas pessoas ou seja ou a infinity ward ja esta a trabalhar no 6 como fez com o 3 deixou outra empresa a trabalhar no 3 para se concentrar no 4 ou entao temos uma sequela que vai deixar de ser tao brilhante apesar disso tudo cod 4 e realmente o melhor jogo do ano e o multiplayer esta uma coisa abismal
 
Back
Topo