Codecs incorporados no Windows XP

Moliko

Power Member
Boas

Andei para aqui a brincar com uns packs de codecs de audio e video que só me deram bronca... o prob é que mesmo depois de desinstalar o pack alguns problemas mantiveram-se (estilo os filmes nos jogos ficarem com soluços). Apaguei pelo painel de controlo todos os codecs de audio e de video e instalei o WM9Codecs.exe da Microsoft (porque pensei que tivesse todos os codecs que o windows instala pela 1ª vez) e também o ffdshow. O problema é que fiquei com problemas a ler Audio CD.. o que me leva a pensar que algum codec não está instalado.

Existe maneira de repor os codecs que são instalados por defeito pelo windows? Um system restore tá fora de questão porque esta brincadeira já foi há semanas e já não tenho o restore point. Também não quero um codec pack porque estou escaldado.

Também já me disseram que convem reinstalar o directX, o windows media player 10 e o programa leitor de dvd (PowerDVD no meu caso) porque também eles instalam codecs que podem ser necessários. Verdade????
 
Problema resolvido... foi uma questão de googlar melhor... por vezes falta-nos a palavra certa no search para se encontrar o que se quer :)

Para os que tb precisarem têm este link


Retirado do site:


How to (re)install Default Codecs in Windows XP/2000

1. Choose Start > Control Panel and double click Add hardware, then click Next.
Click "Yes, I have already connected the hardware" and click Next.

2. Choose Add a new hardware device at the bottom of the list and click Next.
Select "Install the hardware that I manually select from a list (Advanced)", and click Next.

3. Select "Sound, video and game controllers" from "Common hardware types" list and click Next.
Select "(Standard system devices)" from "Manufacturer" and click Have Disk.

4. Click Browse in the "Install From Disk" dialog box and open the folder C:\Windows\System32
Find mmdriver.inf file, select it and click Open then click OK in the "Install From Disk" dialog box. If you see a warning about logo compatibility, just click "Continue Anyway".

5. Now you should finally see a list of audio codecs. Amongst the other items, you should find Microsoft ADPCM Audio Codec and IMA ADPCM Audio Codec. You need to install them one by one so select either of these and click Next. This should re-install the codec (take care, you may need your Windows XP CD).

6. Reboot


- All default audio codecs are in the same list with Microsoft ADPCM Audio Codec and IMA ADPCM Audio Codec; just go to step 5 and select them.
- If you want to (re)install video codecs go to step 3 Select "(Standard system devices)" from "Manufacturer" and "Video Codecs" from "Model" then follow the instructions.
 
Back
Topo