Codemasters grab F1 licence, game in ‘09

.DX.

Power Member
Codemasters has revealed they’ve got access to the coveted F1 licence, and will use it to develop a title based on the 2009 F1 season. The game will be released on 360 and PS3 as well as unspecified handhelds and PC. They boast their game will be the first to have Lewis Hamilton make an apparence in it.

“Formula One is ambitious in expanding its reach with more circuits planned beyond recent additions in the Middle East and China. It is also ambitious in expanding its reach via technology” commets Rod Cousens, chief executive officers of Codemasters,

“The digital communities that computer and video gaming creates will play a key role in further growing the F1 audience and connecting them globally. As a world-leading creator of driving games, this alliance with F1 is the jewel in Codemasters’ racing crown and creates an undisputed segment champion.”

Chris Denning, chairman of Codemasters, added: “Codemasters’ success and recent innovations in the racing game space makes the company more than appropriately tuned for the challenge. The combination of F1’s new momentum of expansion and Codemasters’ contemporary technology and past experience is the breaking of a new dawn for the sport, on the track and on the HD game screen.”

Work on the game has apparently already begun at with 350 people already working hard on the project. An updated version of the EGO Engine from Colin McRae: DIRT and the upcoming Race Driver: GRID will used to build the game.

http://darkzero.co.uk/game-news/codemaster-grab-the-f1-licence-game-coming-09/
 
Ok, mas esperemos que seja simulação mas não é de esperar isto, mas prontos menos mal, ao menos deverá ser multiplataforma. Já não sai para pc à uns tempos valentes.
 
Tudo menos a Codemasters... Provavelmente vão tentar adaptar a F1 aos americanos, como fizeram com o DiRT, fazendo uma jogabilidade arcade e o engenheiro da equipa a falar com sotaque redneck :lol:
 
Humm... vai ser um jogo dumbed down para agradar o publico das consolas, só se fossem duas equipas diferentes, uma para PC e outra para consolas como nos F1 da Electronic Arts, mas duvido muito... mas pronto ao menos vem para o PC.
 
Mais vale esperar para ver do que estar a mandar bitaites sobre a jogabilidade.
Muitos também acharam que o Grid ia ser arcade e mau e afins... e no entanto embora arcade, muitos dos meus conhecidos (sim fans) gostaram bastante da demo.

Toda a gente queria o Need For Speed mais realista e menos sim e viu-se no que deu. :x

E sinceramente não estou a ver um F1 a ser 100% arcade.
Ainda por cima oficializado terá que ter o seu quê de realismos e de simulador.
 
Mais vale esperar para ver do que estar a mandar bitaites sobre a jogabilidade.
Muitos também acharam que o Grid ia ser arcade e mau e afins... e no entanto embora arcade, muitos dos meus conhecidos (sim fans) gostaram bastante da demo.

Toda a gente queria o Need For Speed mais realista e menos sim e viu-se no que deu. :x

E sinceramente não estou a ver um F1 a ser 100% arcade.
Ainda por cima oficializado terá que ter o seu quê de realismos e de simulador.

Se tiver uma jogabilidade parecida com a demo do Grid ardeu logo a tenda xD
 
Arcade ou não compro... se for puramente simulação.... é que não compro... não tenho $$ pro volante nem tempo pra desfrutar totalmente o jogo.
 
Arcade ou não compro... se for puramente simulação.... é que não compro... não tenho $$ pro volante nem tempo pra desfrutar totalmente o jogo.

Fico então à espera, desde que esteja dentro dos meus requisitos em jogos de condução, é na boa :D Tb gostava de ter um volante para estes jogos mas não há guito para isso de momento :(
 
Finalmente a Sony não fazia um jogo de F1 de jeito, ainda bem que a codemasters conseguiu a licença.
Imaginem 1 jogo com graficos e fisica do GRID de F1 :003:
Espero ansiosamente!

Cumps
 
Última edição:
Não percebo a vossa paranoia com a total simulação ou total arcade..

Um jogo multi sistema nunca pode ser total simulação, para isso tem rfactors e afins para pc ou então conduzam na realidade...

E se querem jogos 100% arcade, têm as maquinas ou jogos que lá existem.


Um jogo de carros tem que ser equilibrado, nem totalmente arcade senão tem pouca duração, nem totalmente simulação senão também cansa para quem não tiver muito tempo para jogar. Nesse aspecto, a codemasters acho que tem feito um bom trabalho nos jogos de velocidade com os TOCA(ainda não joguei o ultimo). Acho que o TOCA 3 estava bem conseguido, um bom motor com bons gráficos e boa jogabilidade atendendo a diversidade de corridas que existia... Se pegassem nesse motor e o tranformassem para esta geração penso que seria um bom equilibrio.

Já nos jogos de Rally(também não joguei o ultimo Colin), têm muito caminho pela frente mas não são francamente maus.. Deviam ter o Rallisport Challenge 2 como referencia..


Quanto a noticia em si, fico contente de ver a licensa de F1 numa editora multi-sistema, principalmente a codemasters que até é das que tem publicado mais jogos de condução. Como disseram, so falta a licensa do WRC mas talvez não na codemasters.


Outro ponto é trazer esses franchises para editoras europeias e não editoras japonocas ou americanas que pouco ou nada sabem o que é estes dois grandes desportos. Os japonocas que fiquem la com os tunnings e street racings e os americanos com as ovais de nascar e indycar. Nós ficamos com a classe dos Rallys e F1 tal como os GT's e Turismo está nas boas mãos da Simbin..
 
LOL, n deves ter jogado o F1 da PS3...

Deves pensar que 1 jogo faz-se apenas dos gráficos, a jogabilidade é nojenta, já desde os da ps2, e sim ps2 tenho, o jogo era muito fraquinho. Então o F1 pra PSP ui ui, é a pior compra que jamais fiz, está mesmo muito mau.
Além disso acho bem que toda a gente possa jogar 1 jogo de F1 e não apenas quem tenha consolas sony.

Cumps
 
Última edição:
Codemasters talks Formula One

Codemasters has been discussing its forthcoming Formula One sim, including how it will be using its experiences from GRID in the game and outlining its bold vision for the game’s online elements.

Speaking to the official Formula One website, Codies’ CEO Rod Cousens reiterated that the game – which is due out next year – will be using the same EGO engine that powered GRID and DIRT, and that this will help create a truly top-hole racing experience.

“[The EGO engine is] what drives DIRT and GRID, so its pedigree on next-generation systems such as PlayStation 3 and Xbox 360 is already proven,” Cousens said.

“The Formula One games will have the benefit of this.

“It typically takes us two years to develop such a game, but a lot of the assets have already been created - we have a number of the tracks because they already exist in GRID, and we have the basics of the car dynamics and handling.”

As far as how the game will play, Cousens said that the new title will target both hardcore sim fans as well as gamers who prefer a more arcade style of play.

“We want to be able to offer both things within the game - simulation for the hardcore gamers, but also an arcade experience that you can truly pick up and play.

“I believe we’ve balanced that in GRID, and I believe we’re going to balance it in Formula One.”

According to Cousens, the experience as a whole will be key.

“The real context of racing is to make it an absolute adrenalin rush for the consumer when they are playing, a real fix,” he explained.

“We want that top-down, wheel-to-wheel racing experience that nothing else can give - we’ve got to get that to the consumer and we believe we can do it.”

Cousens also outlined a bold vision for the game’s online elements.

“Ultimately online is it and hopefully we can be an integral part of Formula One,” Cousens continued.

“In theory the game could almost become quasi-TV. For example, you could speak to drivers during practice and ask them, ‘how are the tyres, how is the suspension?’

“They may not give much away, as they have to race, but it’s all part of the compelling experience that you could replicate in the game - and with every extra piece of information the player can adjust his or her racing experience accordingly.”

Cousens also confirmed that Codemasters would be releasing a Formula One game for Wii.

“The plan is to use the controller like a steering wheel,” he said, stating that the British developer-publisher will “go through a parallel development process on that, the Xbox 360 and the PlayStation 3.”

Codemasters first Formula One game is expected to be released next year. To check out the full interview, click here.

http://www.gamer.tm/news.php?id=2533&filtr=360
 
Espero bem que não se ponham a inventar, jogo de F1 a sério tem que ser simulador e não arcade ao estilo grid.
Parece-me que já estão a antever um fracasso de jogo, espero estar enganado

Cumps
 
Back
Topo