Cosmology@Home - Tópico oficial

nunyx

Digital Member
O Cosmology está em baixo. Tenho aqui uns 4 resultados à espera... :wvsore: Alguém sabe de alguma coisa? Já está assim há umas boas horas. O último contacto com sucesso foi às 05:20am, às 05:50am já estava em baixo.
 
Eu ontem inscrevi-me neste projecto e quando ele foi interrompido para correr outro projecto perdi o progresso que já tinha. Isto é mesmo assim ou foi um bug ocasional?
 
É mesmo assim. É um dos projectos que necessita de correr em computadores que estejam ligados 24/7. Se bem que se suspenderes a(s) WU(s) em progresso, podes mais tarde voltar ao mesmo ponto, mesmo que tenhas reiniciado. Ainda ontem fiz isso. ;)
 
as wu's deste projecto sao eskesitas...

em 5 minutos vao aos 60 ou 70%, e assim de repente descem aos 10% e continuam ate ao fim...

mas este projecto e muito rentavel em termos de pontos, pois as wu's valem uns 40/50 pontos e eles atribuem-nos sempre 100 pontos certos :D

sim, o projecto ta down, tb n sei pk...
 
Eis então a explicação que o admin do projecto deu:

We had a sudden unforeseen hardware failure Friday night - we have been working to get the server back up and running. Since it is the week-end it is harder to get replacement parts, so the system may continue to be down for of a couple of days before things will be back on track.

It would be great if you could get a message to our users about this - we were trying to think of a way, but I could not even post on my webpage because it is running on the same server that is hosting cosmology@home.

All the best,

Ben

Fonte
 
Já está de novo a funcionar.

November 14, 2007 More Server Fixes and Message Board Down-Time
We just fixed the server's clock so that it's no longer fast. However, this has the side-effect of making it impossible to post for the next 7 or so hours. In the mean time, we've also fixed the file uploader, so it looks like almost everything is back up and running.


November 14, 2007 Cosmology@Home is back!
We are back! We just recovered from a hardware failure which caused the downtime for the last few days. Cosmology@Home is back online, running on a new server. Once the old server is repaired we will have a fully redundant system, which will avoid downtime due to hardware failure. Since we already had a fully redundant disk setup none of the science data was lost. Everyone will get credit for the work they did. Please give us some time (a few days to a week) to sort through the credit issue. If some WU expired before you were able to upload the results we will have to intervene manually to make sure you get the credit you deserve. Happy crunching! We have some lost time to make up for!
 
Num E6400 tal como no amd @2.8 costuma demorar entre os 40 e os 50 minutos, de vez em quando vem uma que demora menos, outra que demora mais. Mas a grande maioria anda por esses valores. A melhor parte é que cada workunit vale 50 pontos... ou seja, para mim é o projecto mais rentável do boinc. Ou pelo menos dos mais rentáveis...

(só é pena estar em baixo)
 
Então deve ser um bom projecto para ter como backup no meu Duplo P3/550 certo?
Isto tendo em conta o tempo das WU do ABC no P3 e no xeon.
 
É capaz de demorar muito tempo no P3 para acabar uma workunit. Mas uma coisa é certa. Dá-te 50 pontos no final.

É um projecto bom para quadcores, sobretudo com overclock... conheço quem tenha um Q6600 neste projecto e são 50 pontos por cada core a cada 35 min. +/-


edit: Notícias do projecto:

July 12, 2008 Server back up after thunderstorms
The server is back up after being shut down during some thunderstorms in Champaign-Urbana this afternoon.
 
Última edição:
Epá, o P3 tava com ABC. Os 74 mil minutos no Xeon levam muito mais no P3.
Mas é capaz de ser um bom projecto. O SETI leva tempo demais. Vou experimentar logo.
 
July 14, 2008 WU validation and fixed CAMB application
The number of WUs awaiting validation is now under 2000, so we should be back in business soon. We've also fixed the lensing problem with CAMB, so we'll be releasing a new app version soon. Before that, however, we have to let the work queue drain a bit, so we'll be keeping the WU generator offline until the queue goes back to normal.
 
Back
Topo