"Designed by Apple in California" (livro)

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Colaborador
Staff
Apple releases $300 book containing 450 photos of Apple products

A book like this takes courage

Running out of Christmas ideas for that diehard Apple fan in your life? Well, how about a $299 coffee table book filled with 450 photographs of Apple products. The iPhone-maker unveiled just such a tome today, announcing that the book will go on sale tomorrow at Apple.com and in select Apple retail stores. It’s a hardcover edition, bound in linen, and is available in two sizes: $199 for a smaller 10.20" x 12.75" version, and $299 for a larger 13" x 16.25" edition. The book is simply titled Designed by Apple in California — a name that somehow manages to be both humble and incredibly pretentious at the same time.

The photos inside are all new images shot by Andrew Zuckerman, and will show off 20 years of Apple design "in a deliberately spare style." In a press statement, chief designer Jony Ive described the book as "a gentle gathering of many of the products the team has designed over the years," and hoped that it would serve as a "resource for students of all design disciplines."

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In the foreword to the book, Ive writes:

While this is a design book, it is not about the design team, the creative process, or product development. It is an objective representation of our work that, ironically, describes who we are. It describes how we work, our values, our preoccupations, and our goals. We have always hoped to be defined by what we do rather than by what we say.

We strive, with varying degrees of success, to define objects that appear effortless. Objects that appear so simple, coherent, and inevitable that there could be no rational alternative.


The book is published by Apple itself, and is dedicated to the memory of Steve Jobs. It is, undeniably, an act of corporate vanity publishing on an impressive scale, but it's one Apple deserves to get away with more than pretty much any other tech company. No one denies that when it comes to industrial design, Apple earns the praise it gets.


That aside, though, the book’s publication does show a certain amount of self-interest, navel-gazing, and even arrogance from Apple — themes that were also present in September’s unveiling of the new MacBook Pros. It’s all very well to feel proud of the successes of the past, but we'll be interested to see if the company can justify releasing another such book 20 years from now.

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You can see Ive talking about the book in the video above, hosted by Japanese mens magazine Brutus. Ive has also done an interview with Brutus (in Japanese) here.
in The Verge
 
Sou só eu que acho isto um bocado ridiculo?

Se fosse uma coisa cheia de história a contar o detalhe de como cada produto foi feito, as decisões por detrás do design, e etc etc, ainda achava um bom artigo para se colecionar. Agora literalmente só fotos...
 
Isto é só mesmo para os fanáticos da marca, dificilmente qualquer outra pessoa consegue justificar dar 200 ou 300$ por um "catalogo".
 
Sou só eu que acho isto um bocado ridiculo?

Se fosse uma coisa cheia de história a contar o detalhe de como cada produto foi feito, as decisões por detrás do design, e etc etc, ainda achava um bom artigo para se colecionar. Agora literalmente só fotos...
Não acho ridículo o conteúdo, acho ridículo ser a Apple a lançá-lo.

Olhar para onde o disco esteve.
 
ao que chegámos. eu sou utilizador macOS e iOS há três anos. com o caminho que o hardware leva, acho que só me vou manter no iOS, porque macOS, em princípio, será só enquanto o meu macbook pro mid 2012 aguentar. tem três anos e está como novo. ou melhor, está melhor do que quando o comprei. um SSD muda tudo. a RAM ainda está com 4GB, mas um dia destes ainda meto 8 ou mesmo 16. ~

anacronismos!
 
Imagens que valem o que valem....
Na minha opinião tudo um grande exagero!
Na 3ª imagem do Iphone 7 e do Cabo Beats está um elemento a mais. Mesmo para exagerar.
Comprei o Iphone 7 e trazia os EarPos com o Lightning Jack e o adaptador.
Tenho uns Phones antigos e em um segundo liguei o adaptador no novo Iphone e ficaram ligados para sempre aos mesmos. Em casa ouço musica nestes Phones e quando vou correr levo os novos EarPods. Não percebo esta polémica, não perdi mais que 5 segundos da minha vida com isto e é de louvar que haja uma empresa a puxar tudo isto para a frente e para o Futuro!
Em relação aos MacBooks só com 2 postas USB-C é a mesma coisa. Não me lembro da ultima vez que utilizei algo para constar ao meu Mac. Faço tudo pela Cloud. Posso compreender somente o ponto de vista de Fotografos Profissionais que tem que comprar um adaptador para os Cartões on the go. Mas esse adaptador demora 2 segundos a conetar ao Macbook... não é por ai.
 
Na 3ª imagem do Iphone 7 e do Cabo Beats está um elemento a mais. Mesmo para exagerar.
Não me parece exagerado até porque falta-lhe um elemento já que aquela é praticamente a única forma de poderes ouvir música nuns Beats com jack 3.5mm (que a Apple vende) enquanto que carregas um iPhone 7 - portanto, falta lá ainda o carregador.
 
Pois, faltou o segundo cabo para carregar.

É isso ou comprar a dock para poder carregar e ouvir musica ao mesmo tempo...

Eu ainda estou à espera de um powerbank com jack de audio...
 
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