Multiplataforma Destiny 2 (Bungie)

Bastou apenas 1hora e pouco para o primeiro clear da raid em prestige. E já se sabe que a reward da quest exotica da raid é um ornament.

Podes elaborar nas diferenças? Talvez pôr em spoiler para quem não queira saber

Diferenças para o Prestige Mode, via planetdestiny.

The raid’s hard mode is, indeed, much more difficult. Besides the fact that enemies take more damage, and will hit significantly harder, Revive Tokens are now lost upon death. If you have never completed the raid, click here for a starting guide.
Challenge modes are coming soon, which will add even more layers of complexity.
For completing the Prestige raid, you’ll earn the “Glory to the Emperor” emblem, “Imperial Aura” and be able to complete the Legend of Acrius Quest for “The Emperor’s Pleasure” Ornament. You’ll also be able to get a slightly different aesthetic version of raid armor.

Pleasure Gardens
Instead of 6, there are now 8 war beasts to contend with.

Royal Pools
Ceremonial Bathers, now with the “Oiled” prefix, drop a temporary effect on the ground after they’re killed that will take away 5 Psionic charges per second if you stand in it. Stay clear!

Once the initial phase is finished and everyone moves to the middle to damage the purple Censers, many Bathers will spawn. Make sure at least 1 person is able to use their Super to manage the constant influx of enemies.

After enough time passes during the damage phase, the “Burden of Worthiness” debuff will be applied. Guardians with this debuff will see a symbol above the center platform, and they’ll need to move to the corresponding platform to pick up an orb to remove the Burden.

The Gauntlet
Once the first 2 players teleport in after picking up the Psionic Charges, a Counselor and Psionic Projection will need to be dispatched. Melee the Counselor, and shoot the Psionic Projection. They’ll spawn in every time the runner goes through the ‘Tic-Tac-Toe’ board. It’s critically important that these are killed.

Once the runners have got to the end and are teleported back out, they’ll be unable to run again. Every member will be required to run with the Psionic Charge, so you’ll have to coordinate who will switch in and out after each run.

When everyone is inside during the final phase, only 3 orbs will spawn.

Calus – Throne Room
Everything begins as normal, but when the Psion is melee killed, that person who killed the Psion will be brought to the Mind’s Eye realm. A random person who’s currently in that realm will be brought back to the Throne room. So everyone in the group is going to have time in both areas.
 
Bastou apenas 1hora e pouco para o primeiro clear da raid em prestige. E já se sabe que a reward da quest exotica da raid é um ornament.

Podes elaborar nas diferenças? Talvez pôr em spoiler para quem não queira saber

O @pjrblue já colocou mas mesmo assim acrescento a minha opinião do que joguei até agora, a maior dificuldade que senti foi mesmo o dano que se leva (excepto nos cães). Nas Royal Pools aquilo está muito duro, mesmo a passar pelo meio facilmente se morre.

O que mais me desanima é saber que quando acabar a única coisa que vou ganhar que realmente me interessa é o emblema. Também sei que todo o gear que vou ganhar não vai mudar em nada a minha forma de jogar atual, não há uma peça de gear que me facilite a vida quando voltar a fazer a raid em prestige, não há uma arma que dê vantagem na raid e não houve aumento de light.

Ou seja, excepto o emblema o resto é lixo... Armas já as tenho todas e o fato "funcionalmente" é igual, muda apenas a cor.
 
O que mais me desanima é saber que quando acabar a única coisa que vou ganhar que realmente me interessa é o emblema. Também sei que todo o gear que vou ganhar não vai mudar em nada a minha forma de jogar atual, não há uma peça de gear que me facilite a vida quando voltar a fazer a raid em prestige, não há uma arma que dê vantagem na raid e não houve aumento de light.

Ou seja, excepto o emblema o resto é lixo... Armas já as tenho todas e o fato "funcionalmente" é igual, muda apenas a cor.

A minha razão principal para ter deixado de jogar. O jogo vende-se com o loot a ser uma parte fundamental e depois o desafio maior não tem loot? Emblems não contam como loot...
 
Ao menos o prestige mode está ao nivel de dificuldade esperado, obriga a maior coordenação e escolha certa de loadouts/subclasses.

Concordo mas só não acho correto a maior parte da dificuldade estar no dano que se leva quando não podemos subir a light ou ter gear com perks de raid. Aumento de dificuldade nas mecânicas foi muito fraca comparativamente ao aumento do dano que se leva e a redução de dano que se dá.
 
Concordo mas só não acho correto a maior parte da dificuldade estar no dano que se leva quando não podemos subir a light ou ter gear com perks de raid. Aumento de dificuldade nas mecânicas foi muito fraca comparativamente ao aumento do dano que se leva e a redução de dano que se dá.

A alteração das mecânicas está guardado para os challenges, prestige é basicamente um light superior com mínimas mudanças.
 
Ainda andavam aí uns iluminados a dizer que havia milhões a jogar destiny. É o que faz fazerem um jogo mais para os casuality. Não alterem o rng e o pvp do jogo que não é preciso!

Esse teu comentário é que foi bastante iluminado.
O gráfico que comentaste mostra literalmente que apesar de a população ter caído ainda não houve um único dia que não houvessem milhões de jogadores a jogar.
 
Entretanto a semana passada criei o meu 3º char, o Titan, e realmente está muito OP em relação aos demais. A dupla granada então dá 465350 a 0 a todas as outras!
 
Entretanto a semana passada criei o meu 3º char, o Titan, e realmente está muito OP em relação aos demais. A dupla granada então dá 465350 a 0 a todas as outras!


Em PVP os especiais do titan não dão hipoteses.....

E o que o titan devia perder em mobilidade para as outras 2 classes, não notei nada disso.

Até acho o titan mais rápido que o Warlock.
 
Challenges? Não estou a contar muito com isso mas pode ser que surpreendam.

E surpreenderam...

You have yet to master every aspect of the Leviathan. Starting on October 31, we will be adding an optional challenge to a different raid encounter each week to spice things up. We won’t be giving you any hints on how to complete these challenges, but we will let you know when you fail with an in-game message. Your Director will tell you what is at stake each week.

You are probably asking, “What do we get for completing it?”

Glad you asked. You will receive a new emblem for each Raid Challenge you complete. You are also guaranteed a raid drop for that encounter. You have some time to start thinking about what extra challenges lie ahead. Let the speculating begin!
 
Então ganhamos um emblema e gear... Com a mesma light... Então basicamente ganhamos emblemas xD eu não percebo o motivo de não colocarem o gear do hard mod a 320 como fizeram no tkk em que o light do hard era superior ao normal... Não existe motivo para ir hard
 
Então ganhamos um emblema e gear... Com a mesma light... Então basicamente ganhamos emblemas xD eu não percebo o motivo de não colocarem o gear do hard mod a 320 como fizeram no tkk em que o light do hard era superior ao normal... Não existe motivo para ir hard

Para mim ainda existe motivo para ir raid, principalmente pelo desafio e pelo tempo que se passa com pessoal porreiro. De vez em quando também tenho tentado ajudar quem nunca teve a oportunidade de fazer.

Atualmente tenho andado na raid em prestige e tem sido um bom desafio, tentar melhorar a cada ronda, todos os jogadores participam e dão ideias, etc... Com os challenges vai ser o mesmo, pelo menos eu garanto que os vou tentar fazer no mínimo 1x, nem que seja pelo desafio.
 
Para mim ainda existe motivo para ir raid, principalmente pelo desafio e pelo tempo que se passa com pessoal porreiro. De vez em quando também tenho tentado ajudar quem nunca teve a oportunidade de fazer.

Atualmente tenho andado na raid em prestige e tem sido um bom desafio, tentar melhorar a cada ronda, todos os jogadores participam e dão ideias, etc... Com os challenges vai ser o mesmo, pelo menos eu garanto que os vou tentar fazer no mínimo 1x, nem que seja pelo desafio.
Boas entao tens de me ajudar a fazer a raid nunca fiz ... adiciona se puderes psn cardinali83
 
Resumo da apresentação das Seasons. Resumidamente, Seasons é a forma que a Bungie arranjou de ter um período fixo para reconher informação e feedback e fazer os ajustes necessários à economia. E com isto, a comunidade fica mais a par das alterações e de quando estas vão ser implementadas.

Uma das alterações é a forma como se obtém o gear do IB e dos Faction Rallies. Mas em baixo está um resumo retirado do reddit.

TL;DR
-
  • Torch has been passed from team who made Destiny 2 to the team that is maintaining it aka the Live Team.
  • Live Team's goals:
    • New reasons to keep playing
    • New pursuites, rituals, and challenges.
    • And more..
    • Examples: Iron Banner, Faction Rally's, etc.
  • Expansion 1 - Winter 2017 aka Osiris DLC
  • Seasons:
    • Max level so that old/smaller clans have a chance vs only larger more active clans to dominate. Keeps everything on a more fair level.
    • Seasons have themes associated with them. They take feedback from the community for adding and adjusting things such as new emotes, rewards, etc.
    • Goals:
    • More predictable time tables (what to expect and when)
    • Destiny 2 year 1: 4 seasons
    • Make big changes to the game
    • Sandbox tuning, new features, more content
    • Big patches to change the meta, etc.
    • Meant so you don't feel like youhaveto play Destiny ALL the time.
    • Season 2: The Dawning will make a return shortly after the launch.
    • Ice Hockey will be enabled
    • Other Easter Eggs
    • You can have snowball fights
    • Event affects will be throughout the world, not just the social space.
    • Armor preview
    • Armor, Weapons, Shaders, and possibly emotes will come
    • Iron Banner - What Bungie Learned:
    • 1,500 YEARS worth of time played between all guardians.
    • Learned how we interacted with the loot system. Will be changes to loot such as letting us direct purchase guns via tokens and legendary shards.
    • The token economy is not always the best way for everything.
    • Unlock ornaments via gameplay vs tokens for some events in the future.
    • Heard community feedback of wanting rewards more meaningful.
    • One more Iron Banner in Season 1.
    • For Season 2, there will be an ornaments slot requiring an objective to unlock to show that you completed a limited event objective.
    • Some new gear
    • Perks and stats will be updated.
    • There will be a complimentary energy and kinetic weapon so you can have one of each.
    • Trials of The Nine
    • There will be ornaments as well, not shown yet but "They look really cool"
    • Updated weapons, both visual look and perks
    • Faction Rally
    • Data was tallied cross-platform.
    • One more in Season 1
    • Screenshot
    • For Season 2 there will be changes to promote playing with a fireteam more vs just solo.
Season 2

  • Facton Rally
  • Clarion Call:
    • When: Before end of Season 1
    • Double XP while playing activities with your Fireteam
    • Pilot: Clan collaboration required
    • Screenshot
  • Bright Engrams
    • All the emotes, and other rewards from it will be updated and changed
    • New Mic Dropemote
  • Fun Fact: Bungie has a recording studio that they record the emotes.
  • New transmat effects
  • Exotic Ships
  • Exotic Sparrows
  • Ghosts
  • Shaders
    • Shaders stay season over season (Unless Bungie adjusts down the line, no plays at the moment)
    • They heard our feedback over deleting shaders in mass - On the to do list.
  • Armor
    • Changes in bright engrams when season changes
    • New armor with new seasons
  • Crucible Maps
    • When certain rituals complete special maps goes live to entire circulation -Example
    • Such as the Trials of Nine map, Raid themed map, Shores of time themed from Destiny 1, etc.
Sandbox Tuning

  • What is the sandbox? The playable space.
  • Diagnosing the Meta - Data view
  • They have data on basically everything you do such as most played subclass, weapon, what bullets fired from what weapon, usage of basically everything in game.
Clans

  • Clan rank resets at Season 2
  • New perks to earn, targeted at what the game goals are (based on the Season themes)
  • Clan rewards
  • You can change the staff/bar in the middle based on clan rewards from seasons.
  • Clan engram updates
    • Make sure loot pool updates
 
Não sei se fico a rir ou a chorar a ler essa lista.

Pelo menos a Liveteam trabalhou razoavelmente bem no D1, sempre é algo positivo para mim.
 
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