1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Diferenças entre Symbian 9.1 e 9.2

Discussão em 'Telemóveis' iniciada por spyderboy, 28 de Maio de 2009. (Respostas: 1; Visualizações: 1684)

1. spyderboy

spyderboy Power Member

Estou à procura de um telemóvel que suporte s60v3 e há pelo menos duas versões do mesmo: Symbian 9.1 e Symbian 9.2

Pesquisei muito acerca das diferenças entre estas duas variantes, mas não encontrei nenhuma resposta prática. Quase todos os sites indicaram-me que o Symbian 9.2 traz o Feature Pack 1, mas também não consegui saber o que é o Feature Pack 1 e quais as novidades...

Logicamente 9.2 é melhor que 9.1, pois 9.2 > 9.1, mas queria saber o que posso fazer no 9.2 que não posso fazer no 9.1, no que toca a instalação de software e interface de utilizador, por exemplo. Alguém sabe?

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Symbian_OS

2. Beowulf_pt

Beowulf_pt Power Member

Symbian OS v9.2 is targeted to address the prosumer 3G handset market segment and represents a major step for the Symbian platform as it is the first product to be subject to a strict compatibility policy. This has delivered on Symbian’s commitment to a backward binary compatible release to v9.1, whilst still providing key updates and improvements in the performance of the Symbian OS.

Enhancements introduced since Symbian OS v9.1 include:

• Graphics and Multimedia – support for additional input data types including YUV and YCbCr; Camera API enhancements
    • Hardware – support for ARMv6
    • Enterprise – consistent handling of time values; floating time support for Calendar entries; alarm services enhancements
    • IP Telephony and Networking – RTCP, SIP and SDP implementations; automatic initial bearer selection
    • Messaging – SMS support compliance with 3GPP release 6
    • UI Improvements – SVG icon support; Vietnamese and Hindi language support
    • Connectivity – publication of software install, backup and restore protocols; OBEX APIs
    • Device Management – OMA DM-compliant management; OMA DM client alert mechanism; OMA DataSync support to version 1.2; additional synchronisation support
    • PIM Applications – support for additional contact fields

Change log detalhado em http://developer.symbian.com/main/downloads/papers/whatsnew9.2/What's_new_Symbian_OS_v9.2.pdf

Partilhar esta Página