Xbox Doom (id Software, Bethesda Softworks)

ValtermcPires

Colaborador
Staff
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Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Platform: Xbox One, PS4 e PC
Release: 13 Mai, 2016

Developed by id software, the studio that pioneered the first-person shooter genre and created multiplayer Deathmatch, DOOM returns as a brutally fun and challenging modern-day shooter experience. Relentless demons, impossibly destructive guns, and fast, fluid movement provide the foundation for intense, first-person combat – whether you’re obliterating demon hordes through the depths of Hell in the single-player campaign, or competing against your friends in numerous multiplayer modes. Expand your gameplay experience using DOOM SnapMap game editor to easily create, play, and share your content with the world.

STORY:
You’ve come here for a reason. The Union Aerospace Corporation’s massive research facility on Mars is overwhelmed by fierce and powerful demons, and only one person stands between their world and ours. As the lone DOOM Marine, you’ve been activated to do one thing – kill them all.

KEY FEATURES:
  • A Relentless Campaign
    There is no taking cover or stopping to regenerate health as you beat back Hell’s raging demon hordes. Combine your arsenal of futuristic and iconic guns, upgrades, movement and an advanced melee system to knock-down, slash, stomp, crush, and blow apart demons in creative and violent ways.

  • Return of id Multiplayer
    Dominate your opponents in DOOM’s signature, fast-paced arena-style combat. In both classic and all-new game modes, annihilate your enemies utilizing your personal blend of skill, powerful weapons, vertical movement, and unique power-ups that allow you to play as a demon.

  • Endless Possibilities
    DOOM SnapMap – a powerful, but easy-to-use game and level editor – allows for limitless gameplay experiences on every platform. Without any previous experience or special expertise, any player can quickly and easily snap together and visually customize maps, add pre-defined or completely custom gameplay, and even edit game logic to create new modes. Instantly play your creation, share it with a friend, or make it available to players around the world – all in-game with the push of a button.
Videos:



http://www.youtube.com/watch?v=RO90omga8D4

Packshot:

Ai3SDH4.jpg


Special Edition:

or0Abbg.jpg


Reviews:

PCGamer
- IN PROGRESS
- "A good homage will imitate and elevate its source material. Right now, Doom feels like an excellent Doom game—a thrilling twitch shooter dipped in 1980s stoner metal—but it doesn’t stray very far from home. Look for our complete review of Doom next week."

Rock, Paper, Shotgun
- SINGLE PLAYER REVIEW
- "Propulsive, thrilling and breathless, DOOM is the triumph I never expected. I just can’t see there being a better shooter this year, I really can’t."

IGN
- 7.1/10

Gamespot
- IN PROGRESS

GameInformer
- IN PROGRESS


Videogamer
- 8/10

PCWorld
- 4/5

Gamechup
- 9.5/10

Play3.DE
- GERMAN
- 8.5 /10

GamesGlobal.de
- GERMAN
- 8.5/10

Gamer.no
- NORWEGIAN
- 8/10

Gadgets360
- 9/10

Attack of the Fanboy
4/5

PlayStationLifeStyle
- 8/10

Metro
- 7/10

Independent
- 4/5

ACG
- BUY
- Out of a possible score of "Buy, Wait for Sale, Rent, or Never Touch"

Worth a Buy
- YES

LevelCapGaming
- SINGLE PLAYER - 9/10
- MULTIPLAYER - 5/10
 
Zwame - 9/10

DOOM não é exactamente o mesmo tipo de jogo que eram DOOM 1 e DOOM 2, principalmente no ritmo dos encontros. Aliás, nota-se uma certa influência de Quake na mistura. Mas aquilo que torna este título tão agradável é o facto de ser reminiscente dos shooters de uma era passada. DOOM é rápido, recompensa uma boa pontaria e mobilidade, e os pilares do design do jogo assentam fortemente no combate. Entrar no ritmo certo, equilibrar o uso do equipamento à disposição, controlar a composição das mobs, e dominar a arena de combate enquanto a musica pesada e a guitarra estridente passa em background, é exactamente o que torna DOOM tão divertido.
 
Encomendei o meu ontem pela amazon mas so devo receber na proxima semana, podem me adicionar Markito85 para umas batalhas online ;)
 
Não gostei do beta mas o jogo parece estar muito divertido e há sempre aquela nostalgia de quando jogava doom 2 com um amigo com modems de 14400bps.
 
O meu esta agora a instalar e precisa de um update de 5.4GB, depois do jantar vou experimentar até a malta do Destiny chegar, daqui a uns dias deixo aqui opiniao
 
O meu esta agora a instalar e precisa de um update de 5.4GB, depois do jantar vou experimentar até a malta do Destiny chegar, daqui a uns dias deixo aqui opiniao
Depois diz alguma coisa.

Planeio em Junho decidir se avanço ou não com a montagem de um PC novo. Se o fizer, vai ser um dos primeiros jogos, juntamente com o City Skylines, aquele jogo anunciado para a Xbox One há um ano, mas que só deve chegar quando sair a Xbox Five.
 
Ainda só fiz 4 missoes, os graficos sao muito bons, tudo se passa a uma velocidade incrivel, já morri diversas vezes porque não jogava um jogo assim desde... sei la o Serios Sam? Ja me tinha habituado a jogos como o Halo, COD, Destiny, enfim jogos mais lentos onde conta nos escondermos para evitar fogo inimigo e ja me tinha esquecido de como funcionam os jogos old school.

Aqui o que importa é correr, saltar, trepar e matar, matar muito, apanhar todos os items que nos possam ajudar e seguir em frente, parar por alguns momentos apenas para apanhar segredos e upgrades para armas/armadura.

Depois de me habituar já não morro tao facilmente, e confesso que este tipo de jogabilidade tem um encanto proprio que eu ja me tinha esquecido que existiu.

Multiplayer é um bocado basico, fez-me lembrar um pouco do Quake 3 Arena e do UT no bom sentido.

Ainda nao testei o snapmap mas estou mais curioso em ver o trabalho da comunidade do que criar algo em concreto.

Do pouco que já joguei recomendo vivamente, seja qual for a vossa plataforma(na xbox one ainda nao vi nenhuma quebra de frame rate, 60fps constantes!)
 
DOOM’s Next Update + Multiplayer Improvements

For DOOM’s next game update, we will be releasing the patch notes later this month, which will include several improvements and features. We thought it was important to share some of those improvements with you now:



  • Added Photo Mode for taking in-game screenshots
  • Added Classic DOOM weapon placement/view model option (1st person view option)
  • Added new Snapmap features (including skybox windows) and AI pathing and logic fixes.
  • Fixed various bugs including players accidentally triggering Dev Mode and Trophy/Achievement bugs (IDKFA, Every Nook and Cranny).


These are just a few of the improvements and fixes coming later this month, but we wanted to provide an update as soon as we could. Thank you all for your continued support. We greatly appreciate you taking the time to provide your feedback. We hope you’re enjoying your time in-game and we can’t wait to share more with you soon.
 
A bethesda anunciou ontem que vai disponibilizar durante uma semana uma demo do DOOM em que só pode jogar o primeiro nível.

Veio na melhor altura :-)
 
Markito, estou cada vez mais tentado a comprar e a não esperar muito mais para que desça o preço.

Quantas horas de jogo para terminares a campanha ?

Eu devo ter demorado entre 12 a 14 horas, mas apanhei imensos segredos, fiz todas as runas, enfim gastei imenso tempo nao foi so correr matar e next level.

No multiplayer devo ter gasto umas 5 horas depois fartou, o snapmap deu para umas 4 horas a curtir os niveis melhor criados.
 
Gostei muito da jogabilidade mas fiquei receoso que o jogo se torne bastante aborrecido à medida que formos jogando por ser muito repetitivo e pela falta de profundidade narrativa. O Wolfenstein New Order, por exemplo, está espectacular porque mais que uma reinvenção do original, cria um universo narrativo baseado no livro "The man in the high castle" que nos deixa verdadeiramente interessados e que faz com que nos sintamos ligados às personagens.
 
DOOM – Update #1 Coming June 30

New Features and Optimizations

General: Added Classic DOOM weapon placement/view model option (all modes)

Campaign: Added Photo Mode (You’ll find the new Photo Mode toggle in the game settings. It is available through the pause menu once you are loaded into a map via Mission Select)

Multiplayer

  • Updated weapon balance (live as of June 10, 2016)
  • Clan Arena and Freeze Tag now require the winning team to complete 5 rounds in order to win the match. (live as of June 10, 2016)
  • Customization UI has been implemented to show all possible unlocks
  • Cross Style option has been added to settings for MP.
SnapMap

  • Added Original Author to the map info page
  • Added a timeout for AFK in Lobby
  • Added a property to allow map authors to choose if SnapMap will auto-manage (hide/show) hand-placed AI
  • Added Enable/Disable to Shootable Trigger
  • Added Sky/Window props
  • Added an auto-rollback to previous version for corrupted maps
  • Improved sorting algorithms for Most Popular map searches
Single Player Fixes


  • Fixed Steam Friends’ Ultra-Nightmare Helmets not populating the map
  • Fixed freeze when opening weapon wheel at more than 142 FPS (PC)
  • Fixed quit to desktop when clicking campaign after initiating Dev Mode (PC)
  • Fixed “IDKFA” Trophy/Achievement not properly unlocking (all versions)
  • Fixed PS4 crash when reloading checkpoint in Foundry
  • Fixed some occurrences of the “Every Nook and Cranny” Trophy not unlocking after collecting all Doomguys (PS4)
  • Fixed an issue where the game required Internet access (Xbox One)
Multiplayer Fixes

  • Fixed crash while experiencing server connection issues (PS4)
  • Fixed crash when a client suspends the game while a lobby loads into a match (PS4)
  • Various cosmetic and gameplay fixes
  • Matchmaking improvements
  • Fix for restrictive NAT types being chosen as dedicated server lobby host
  • Fix for larger lobbies having longer matchmaking times
  • Fix for Player getting left behind if they join a friend as the lobby countdown finishes
  • Bug and stability fixes
SnapMap Fixes

  • Fixed Asian language font issues
  • Fixed AI pathing error with certain types of props
  • Fixed error where multiple maps share the same Map ID
  • Various map error fixes
  • Various logic fixes
  • Various stability fixes
PC-Only Fixes: Fixed Dev Mode incorrectly triggering when the user retrieves their own save data from Steam Cloud
 
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