Drivers Nvidia - Discussão Geral

GTX 460 here.

Andei ai uns tempos com freezes, a grande maioria navegando no Chrome, que obrigavam ao reinicio da máquina. Ultimamente não me tem acontecido, e estou com a última versão WHQL disponível no site da nvidia.
 
Drivers

Download the GeForce 326.98 OPenGL 4.4 BETA Driver
This is a developper OpenGL Driver revision 326.98 Windows driver. These provide beta support for OpenGL 4.4 and GLSL 4.40 on capable hardware.
Release notes

You will need any one of the following Fermi or Kepler based GPUs to get access to all the OpenGL 4.4 and GLSL 4.40 functionality:

  • Quadro Series: K600, K5000, K4000, K2000D, K2000, 6000, 600, 5000, 410, 4000, 400, 2000D, 2000
  • GeForce 700 Series: GTX TITAN, GTX 780, GTX 770, GTX 760
  • GeForce 600 Series: GTX 690, GTX 680, GTX 670, GTX 660 Ti, GTX 660, GTX 650 Ti BOOST, GTX 650 Ti, GTX 650, GT 645, GT 640, GT 630, GT 620, GT 610, 605
  • GeForce 500 Series: GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560 SE, GTX 560, GTX 555, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520, 510
  • GeForce 400 Series: GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 v2, GTX 460 SE v2, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420, 405

The extensions listed below are part of the OpenGL 4.4 core specification, but they can also be used in contexts below OpenGL 4.4 on supported hardware:

For OpenGL 4 capable hardware:

  • ARB_buffer_storage
  • ARB_clear_texture
  • ARB_query_buffer_object
For OpenGL 3 capable hardware:

  • ARB_enhanced_layouts
  • ARB_multi_bind
  • ARB_texture_mirror_clamp_to_edge
  • ARB_texture_stencil8
  • ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev
These new ARB extensions are provided, for GeForce 6xx and above capable hardware:

  • ARB_bindless_texture
  • ARB_seamless_cubemap_per_texture
For OpenGL 4 capable hardware:

  • ARB_compute_variable_group_size
  • ARB_indirect_parameters
  • ARB_shader_draw_parameters
  • ARB_shader_group_vote
  • ARB_sparse_texture
These new NV extensions are provided:

  • NV_blend_equation_advanced
  • NV_bindless_multi_draw_indirect
  • NV_gpu_program5_mem_extended

Additional details:

  • PhysX-Systemsoftware PhysX_9.13.0604
  • HD-Audiotreiber 06/16/2013,1.3.26.4
  • DriverVer 08/26/2013, 9.18.13.2698


Download PhysX System Software 9.13.0725 for Windows 7, Windows Vista 64-bit, Windows XP 64-bit, Windows Vista, Windows 8.1, Windows 7 64-bit, Windows XP.
Supports NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8-series, 9-series, 100-series, 200-series, 300-series, 400-series, 500-series, 600-series and 700-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory.


  • Includes the latest PhysX runtime builds to support all released PhysX content.
  • Changes & fixed issues in this release
    • Fixes a bug that caused the Metro Last Light to not be GPU accelerated on some systems.
  • Supports NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8‑series, 9‑series, and 100‑series to 700‑series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory.
    Note: Some applications may have higher minimum requirements.
  • Supports NVIDIA PhysX acceleration on GeForce for SDK versions 2.7.1, 2.7.3, 2.7.4, 2.7.5, 2.7.6, 2.8.0, 2.8.1, 2.8.3 and 2.8.4 (requires graphics driver R310 or later).
  • Note: For games that use SDK versions before 2.7.1 the PhysX Legacy Installer must also be installed. These are games that were released around the end of 2007 or earlier. (AGEIA titles) Examples of these games include CellFactor, Clive baker’s Jerich, Gears of War, Pirates of the Burning Sea, Switchball and Velvet Assassin.
  • Supports control of your GPU PhysX configuration from the NVIDIA display driver control panel.
  • AGEIA PhysX processors users should use and install older PhysX system software such as version 8.09.04. Note – AGEIA PPU acceleration support for 2.8.1 SDK or earlier, and Windows Vista and Windows XP only.
 
Digam-me uma coisa, quais são as drivers mais estáveis no momento?
Estou a dizer isso, porque formatei o pc e: as 1º drivers que instalei 320.49 deram-me bluescreen. Depois aconselharam-me usar a versão anterior 314.22 que me faz ver os bonecos brancos em alguns jogos. Ou mesmo aquela que estão a usar nos vossos pcs? Até porque não sei se também tem a ver mas o pc da-me freezes no browser (chrome) ou penso eu que seja por causa disso que tenho os freezes.
Ainda não consegui encontrar nada estável alguém ajuda?
Obs: não sei se é importante mas a gráfica que tenho é uma gtx 560oc e uso o windows 7 64bits.
 
Última edição:
Para a tua gráfica a versão mais estável é mesmo a 314.22, removeste completamente a anterior antes de passares para essa?

Caso não resolva podes sempre experimentar a versão 326.80 beta, até agora não tive nenhum problema.
 
Isso é capaz de ser a GPU que está a ir de vez. Se tiveres oportunidade experimenta-a num PC doutra pessoa (um amigo/familiar, p.e.).

EDIT: Se acontecer o mesmo nesse outro PC, então, é problema da GPU.
 
Que estranho... depois de testar as drivers as 314.22, as 326.80 e as 320.98 todas dão problemas, depois resolvi não usar drivers e correu bem.
A questão é, sem as drivers não estou a usar a gráfica?
Estou a perguntar isso, porque tenho jogado muitos jogos e em nenhum deles tive problemas, o único que tenho algum problema é com a demo do fifa 14
 
Benfiquista, eu também tive problemas com drivers com a minha GTX 560 Ti, mas acabei por resolver.
Estou a usar a driver 326.80 Beta e desativei no Gestor de dispositivos todos os controladores "NVIDIA High Definition Audio".
Experimenta e depois posta aqui o resultado.

Cumprimentos.
 
Resultou, a minha pergunta é porque?
Se o problema é audio, que têm a ver com a imagem?

Bem o problema mesmo desactivando todos os controladores "NVIDIA High Definition Audio" resolveu durante um bocado depois voltou ao mesmo.
Hoje depois de pesquisar na net fui ao painel de controle da nvidia, fui a "Anti-aliasing - Configuração", e pus a opção "controlado por aplicativo".
Resolveu pelo menos desde manha que não tenho tido mais problemas, pode ser que resolva para mais alguém.
 
Última edição:
eu ja testei as drivers todas, desde as 304.48 beta ate estas novas e tenho sempre stuttering no bf3, é impressionante como é o unico jogo com spikes manhosos.

client side deve ser a minha resposta, que abuso.
 
É um post já antigo mas só reparei nele hoje: Nunca te ocorreu que pode ser dos teus lados isto? Eu uso os últimos drivers Nvidia na minha 670 GTX e não tenho nenhum dos problemas que referes.

Formata o pc pode ser que resolva.
 
Última edição pelo moderador:
GeForce 327.23 Driver
Release Summary
This Game Ready WHQL driver ensures you’ll have the best possible gaming experience and is also a recommended driver update for the Windows 8.1 Preview. GeForce R326 drivers also provide performance increases for a variety of different games.
New in GeForce R326 Drivers
• Performance Boost – Increases performance by up to 19% for GeForce 400/500/600/700 series GPUs in several PC games vs. GeForce 320.49 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:
• GeForce GTX 770:
• • Up to 15% in Dirt: Showdown
• Up to 6% in Tomb Raider
• GeForce GTX 770 SLI:
• • Up to 19% in Dirt: Showdown
• Up to 11% in F1 2012
• SLI Technology
• • Added SLI profile for Spinter Cell: Blacklist
• Added SLI profile for Batman: Arkham Origins
• SHIELD
• • Enables GeForce to SHIELD streaming. Learn more here.
• 4K Displays
• • Adds support for additional tiled 4K displays
• Adds support for 4K FCAT testing
• Extended support for tiled 4K features
Additional Details
• Installs new PhysX System Software 9.13.0725.
• Installs HD Audio v1.3.26.4
• Includes support for applications built using CUDA 5.5 or earlier version of the CUDA Toolkit. More information at http://developer.nvidia.com/cuda-toolkit
• Supports OpenGL 4.3 for GeForce 400-series and later GPUs.
• Supports DisplayPort 1.2 for GeForce GTX 600 series GPUs.
• Supports multiple languages and APIs for GPU computing: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute, and Microsoft C++ AMP.
• Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, and OpenGL, including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel and AMD motherboards.
 
Medo porque? Já agora alguém sabe onde o geforce experience guarda os drivers quando faz download? Queria guardar mas não os encontro... :s
 
Instalei e tudo ok e como não betas devem garantir melhor estabilidade. , agora espero que facam uma major boost para os jogos.
Por acaso não, esta branch é pior do que a branch das .24, e pelo que tenho lido estas são piores.
Eu por cá vou esperar pela nova beta que vai sair até ao fim do mês
 
Back
Topo