Nemesis11
Power Member
Estava a ler um outro forum e encontrei uma thread e um ppt que fala sobre os objectivos da proxima versão do DirectX.
Achei interessante criar uma thread sobre isto.
Acho que tem informação muito interessante, como memoria virtual nas gráficas, Shaders 4.0, uso do Dx no interface do OS, etc.
Thread original ( tem lá o link para a apresentação ): http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=8959
P.S. - Não sei se este é o melhor sitio para criar esta thread. Está ligado às graficas, mas......
Se quizerem mudem.
Achei interessante criar uma thread sobre isto.
-Goals
-Customers
-I/O Model
-Shader Programming Model
-Surface Models
-Topology Operations
-Frame-Buffer access in pixel shader
-Virtual Video Memory
Goals
-Enable scenarios currently blocked
+Many desirable functions must still be performed on the CPU
-Add generality to reduce number of future scenarios that may get blocked
-Optimize interface to future OSs
+Better primitive throughput performance
+Better state change performance
+Better interoperation of multiple apps/processes
DirectX Graphics Trends
-DirectX Next: dynamic geometry/topology modification
+Move CPU/GPU transition to point of very low bandwidth
+Enable new capabilities for new GPU uses
General Programming Model
-Integer instruction set
-Support for more programming constructs
+stacks and arrays
-More flexible memory addressing
+less texture specific
-Resources are unlimited
+temporary memory store
+instruction count
+iterators, streams, etc.
-Non-real-time usage can be slow
+Performance may drop drastically below 640x480 10 Hz
-Improves hardware as an HLSL target
+All algorithms will at least compile instead of hitting instruction count limits
-Identical for all shader model 4.0 shaders
Acho que tem informação muito interessante, como memoria virtual nas gráficas, Shaders 4.0, uso do Dx no interface do OS, etc.
Thread original ( tem lá o link para a apresentação ): http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=8959
P.S. - Não sei se este é o melhor sitio para criar esta thread. Está ligado às graficas, mas......
Se quizerem mudem.