Multiplataforma Elden Ring (FromSoftware)

Daimon

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Alguma vez se questionaram o porquê de os últimos dois livros de Game of Thrones estarem a demorar tanto tempo? Esta talvez seja uma das razões. De acordo com várias fontes, a FromSoftware encontra-se a trabalhar num novo jogo que conta com a participação de George R.R. Martin.

O rumor surgiu no final de Março, quando o canal Spawn Wave no Youtube revelou que a FromSoftware se encontrava a trabalhar com o autor de Game of Thrones, na criação de um título estilo Dark Souls mas com um formato em mundo aberto. Supostamente, o jogo terá diferentes reinos e também diferentes habilidades que podem ser encontradas em cada área, com Martin a trabalhar na criação daquele mundo.

Ninguém fez grande caso nessa altura, mas agora, as coisas mudaram um pouco. Numa publicação no seu site, Martin falou sobre o final da série e sobre os seus actuais projectos, e foi aqui que revelou que foi “consultor de um jogo no Japão”. Isto alimentou os rumores iniciais, e o site Gematsu ofereceu mais alguns detalhes.

Segundo consta, o projecto é chamado internamente de “GR” e encontra-se em produção há três anos. É um jogo em mundo aberto que será editado pela Bandai Namco, e é o fruto de uma colaboração de Hidetaka Miyazaki, criador da série Souls, e de George R.R. Martin, criador de Game of Thrones. Os rumores falam também que este título deverá ser apresentado na conferência de Microsoft na E3 2019.

https://jogos.zwame.pt/2019/05/21/rumor-george-r-r-martin-esta-a-colaborar-com-a-fromsoftware/
 
Hmm, open world? Ehh...

Outros zumzuns falam em motor Unreal e Miyazaki a supervisionar.

Mas enfim, menos de um mês para se saber, ou não, alguma coisa.
 
Se fosse só isto,era o mal ao menos. Spin-offs de GoT,series sci-fi em outro canais. O homem não está exactamente a coçar-los,mas também não é por isto que os livros não saem.


Já no que toca a isto,tenho pena de não gostar deste gênero de jogos. É que coisas como o Bloodborne,Sekiro e The Surge tem uma estética que me agrada.
 
Pá é bom ver o homem de boa saúde e a trabalhar. E dado que ele até escreve boas coisas que venha aí conteúdo que passou pelas mãos dele de alguma forma.

Anda assim o homem que vá escrevendo, porque ainda são dois livros e ele já não vai para novo. E depois de como ficou a série, um gajo mais que nunca quer mesmo que ele acabe os livros.

E pronto, quanto ao jogo para não desviar muito do tópico, opá não sou fã do trabalho da From Software mas um gajo dá sempre uma olhada. Nunca se sabe se não aparece algo que chame a atenção.
 
Veremos. Ainda não sei o que pensar disto, mas se for verdade que é o Tanimura a realizar isto...not a good sign guys.


Bem, já está mais que confirmado :biglaugh:
 
Fonte

Elden Ring

PS4, XB1, PC

Confirmado pela Bandai Namco:
ELDEN RING, developed by FromSoftware, Inc. and BANDAI NAMCO Entertainment Inc., is a fantasy action-RPG adventure set within a world created by Hidetaka Miyazaki – creator of the influential DARK SOULS video game series; and George R.R. Martin – author of The New York Times best-selling fantasy series, A Song of Ice and Fire. Danger and discovery lurk around every corner in FromSoftware’s largest game to-date. Hidetaka Miyazaki, President and Game Director of FromSoftware Inc. known for directing critically-acclaimed games in beloved franchises including Armored Core, Dark Souls, and Sekiro: Shadows Die Twice. George R.R. Martin is the #1 New York Times bestselling author of many novels, including the acclaimed series A Song of Ice and Fire - A Game of Thrones, A Clash of Kings, A Storm of Swords, A Feast For Crows, and A Dance with Dragons. As a writer-producer, he has worked on The Twilight Zone, Beauty and the Beast, and various feature films and pilots that were never made.

A new world created by Hidetaka Miyazaki and George R. R. Martin From Software

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Última edição:
Confirmação do esperado, com um trailer/teaser que me deixou na mesma, eh :wvsore:

Achei curioso foi não ter data, será próxima geração?

Espero que a colaboração tenha sido boa, especialmente no que toca a personagens.

Edit: Afinal está no site oficial como PS4/X1 e PC.
 
Última edição:
Confirmação do esperado, com um trailer/teaser que me deixou na mesma, eh :wvsore:

Achei curioso foi não ter data, será próxima geração?

Espero que a colaboração tenha sido boa, especialmente no que toca a personagens.

A questão é se foi mesmo ele,ou o assistente como foi com o jogo de GoT da Telltale.


Uma coisa é certa,não se apeguem a ninguém lol
 
A questão é se foi mesmo ele,ou o assistente como foi com o jogo de GoT da Telltale.


Uma coisa é certa,não se apeguem a ninguém lol
Sinceramente se é para o marketing da coisa e foi uns bitaites sem substância mais valia estarem quietos, mas como o Miyazaki é fã do homem espero que tenha aproveitado.

Se é como os rumores apontam e vamos a trucidar líderes/bosses de regiões julgo que poderia ser interessante ter nesses mais do que o habitual diálogo, pode ser que seja aí.

Por acaso nos Souls e afins já é comum personagens que goste baterem a bota, por isso não é por aí. Como seguidor de GOT também já penei com isso, especialmente quando não sabia nada e alguns finais de temporada deram para mandar uns berros à tv.
 
Sinceramente se é para o marketing da coisa e foi uns bitaites sem substância mais valia estarem quietos, mas como o Miyazaki é fã do homem espero que tenha aproveitado.

Se é como os rumores apontam e vamos a trucidar líderes/bosses de regiões julgo que poderia ser interessante ter nesses mais do que o habitual diálogo, pode ser que seja aí.

Por acaso nos Souls e afins já é comum personagens que goste baterem a bota, por isso não é por aí. Como seguidor de GOT também já penei com isso, especialmente quando não sabia nada e alguns finais de temporada deram para mandar uns berros à tv.

Pois,agora que ponho a pensar,os jogos da From Software não costumam ser assim para o ligeiros em termos de diálogo corrido? Não é a acção e o ambiente os meios de contar a história(stou a ir pelo que ouço acerca de Dark Souls e Bloodborne)? Essa maneira de fazer as coisas não é um bocado diferente da escrita do GRRM? O homem gosta de diálogos e descrições até dar com um pau. Será que ele só ajudou a criar a mitologia?
 
Pois,agora que ponho a pensar,os jogos da From Software não costumam ser assim para o ligeiros em termos de diálogo corrido? Não é a acção e o ambiente os meios de contar a história(stou a ir pelo que ouço acerca de Dark Souls e Bloodborne)? Essa maneira de fazer as coisas não é um bocado diferente da escrita do GRRM? O homem gosta de diálogos e descrições até dar com um pau. Será que ele só ajudou a criar a mitologia?
Diálogo corrido por vezes acaba por ser mais críptico sim. Ambiente e itens que apanhas normalmente dão o lore, história de determinadas armas/armaduras e ajudam a criar uma espécie de narrativa que terás tu que construir, nunca tens uma coisa mais direta.

Tendo conta esta descrição sim, faz sentido pensar num papel de criar uma mitologia, nunca explicada por completo, onde pelos caminhos dos reinos/áreas (vamos dar de barato os rumores como certos) nos é “explicado” a história, se o quisermos chamar assim, de onde estamos a explorar.

Nesse aspeto acaba por ser um pouco contra natura este tipo de colaboração, mas a Namco quer claro um PR jeitoso para por na capa e marketing.

De qualquer maneira ninguém sabe ainda o que isto é, portanto...
 
Informação retirada do Xbox Wire:

Sam Wilkinson, Bandai Namco: First off, please tell me when and how development forElden Ringtook off.

Hidetaka Miyazaki,Game Director:Development forElden Ringstarted just after development for theDark Souls 3DLC had ended. At the time,Elden Ringwas being planned as a more classic fantasy title compared to others that were either being considered or already in the early stages of development.

We wanted to create a new dark fantasy action RPG full of things that we weren’t able to do in the Dark Souls series.

Wilkinson:Elden Ringseems to have been in development at the same time asSekiro. How did you go about its development?

Miyazaki: The overall process of development has been the same as it was inSekiro.

While assigning co-directors to each project, I took direction over the various game design, art and musical aspects of the titles.

We tend to space out the development-peak for our projects to make use of what little time we have, however being able to share a vision with the co-directors as well as the development staff has allowed us to build a trusting relationship which makes this kind of development style possible. I am incredibly grateful for them and their hard work.

Of course, this project still has a load of work ahead of it as well (laughter).

Wilkinson: What genre do you thinkElden Ringwill fall under?

Miyazaki: It is a third-person action RPG.

UnlikeSekiro, which has a heavy focus on action,Elden Ringputs more focus on RPG elements.

Of course, we are not shying away from the fun of responsive melee-based combat, and these elements will be present as well.

Wilkinson: Do you believe this title will turn out to be a very From-like and challenging game?

Miyazaki: Yes, I do. The importance we place on the joy the player experiences through overcoming challenges will be the same as it is in our other titles. I believe it will prove to be a very satisfying experience.

Earlier I had said that this title focuses more heavily on RPG elements. This title will include a wide variety of weapons, magic, and ways to engage enemies, that make it possible to provide users with a style of gameplay and strategy that suits them.

Even when compared to the Dark Souls series, I believe this title will provide even more variety in the ways for players to overcome challenges and tweak their tactics when facing enemies.

Wilkinson: WillElden Ringcontain character customization elements like inDark Souls, or will it be similar toSekiroin that there is a fixed protagonist that the player controls?

Miyazaki: Yes, it will contain character customization elements.

Similar to the Dark Souls series,Elden Ringallows players to design and control their own unique character. As I said earlier, this title puts a heavy focus on RPG elements, and we thought this approach would best suit that focus.

Wilkinson: Regarding the collaboration with George R. R. Martin, can you further explain how this collaboration came about and in what role it has served throughout the project?

Miyazaki: I suppose the start of this collaboration came from the fact that I myself am I huge fan of Mr. Martin’s work.

I loved “A Song of Ice and Fire” as well as the “Tuf Voyaging” series, however if I had to pick a favorite I would probably say “Fevre Dream.”

I personally see “Fevre Dream” as a masterpiece among vampire fantasy and had even previously recommended it to all new employees.

Me being such a known fan of Mr. Martin caused our executive business director Eiichi Nakajima to reach out to him with the expectation that we would get turned down.

However, we were then given the rare opportunity to talk one-on-one with Mr. Martin which was an incredibly fun and stimulating experience. It was then that I strongly felt that I wanted to work with Mr. Martin.

I am still unable to put into words how grateful I am to Mr. Martin for agreeing to our offer.

The actual collaboration itself begun with Mr. Martin ever so politely confirming what sorts of themes, ideas as well as many game-related aspects I had envisioned for the game.

This allowed us to have many free and creative conversations regarding the game, in which Mr. Martin later used as a base to write the overarching mythos for the game world itself.

This mythos proved to be full of interesting characters and drama along with a plethora of mystical and mysterious elements as well. It was a wonderful source of stimulus for me and the development staff.

Elden Ring’s world was constructed using this mythos and stimulus as a base. Even I myself find it hard to contain my excitement from time to time. We hope that everyone else is looking forward to the world we have created.

Wilkinson: What are some differences when compared to your previous titles (especiallyDark Souls)?

Miyazaki: If I were to put aside the world full of fresh stimulus thanks to our collaboration with Mr. Martin, I would have to say the biggest difference is it being open world.

Due to this, the scale of the world and its narrative, as well as the depth and freedom of exploration have increased dramatically. It is without a doubt our biggest title yet in terms of sheer volume.

There are many definitions to the term “open world,” and I might not be phrasing it correctly, but we have simply tried our own approach to a game with a large, open field to play in.

It is a world full of danger and threats, as well as many areas ripe for exploration.

Among those areas, you will also find intricately designed, multi-layered castles and such.

Wilkinson: What is the meaning behind the title?

Miyazaki:Elden Ringis the name given to a mysterious concept that defines the world itself.

As the trailer at the conference implied, this “Elden Ring” has been shattered. The significance of this will be one of the important themes of the game.

That’s about all I can say at this point in time (laughter)

Wilkinson: WillElden Ringcontain the gritty, intense boss fights we’ve all come to love and expect from From?

Miyazaki: Yes, of course. Boss fights are something we enjoy making and make up one of the climaxes to this title as well. We feel there is a wide variety of unique and horrifying bosses for players to look forward to.

Wilkinson: What can you teach us about the character shown in the concept art that was released?

Miyazaki:We chose this character because of his eccentric aspects as well as the way he portrays the darkness that the world and story possess.

WhileElden Ringmay be a classic dark fantasy title, it is more than just that.

This character also represents one more theme in addition to the previously mentioned eccentricity.

That theme is the will, or ambition of mankind.

https://news.xbox.com/en-us/2019/06/09/hidetaka-miyazaki-and-george-rr-martin-present-elden-ring/
 
This allowed us to have many free and creative conversations regarding the game, in which Mr. Martin later used as a base to write the overarching mythos for the game world itself.
Tinhas razão @RuiBK

Mais foco nos aspetos rpg, estou para ver como vai ser a magia desta vez. Criação de personagem.
Open world à From Software, que presumo que seja igual aos outros. A questão mesmo é como isto vai afetar o design do mundo, que por norma é excelente.
 
Tinhas razão @RuiBK

Mais foco nos aspetos rpg, estou para ver como vai ser a magia desta vez. Criação de personagem.
Open world à From Software, que presumo que seja igual aos outros. A questão mesmo é como isto vai afetar o design do mundo, que por norma é excelente.

Um "Obrigado Lord of the Light" dito por parte da malta à espera do Winds of Winter foi ouvido por todo o mundo lol
 
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