1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.
  2. Informação: Pela 0:30 desta Sexta-feira (9 de Dezembro, 23:30 de Quinta-feira nos Açores) o Fórum e restantes sites da ZWAME vão estar offline para manutenção durante cerca de 1h30.
    Se necessário faremos actualizações via Twitter e Facebook.
    Remover anúncio
  1. DekkeR

DekkeR Power Member

FAH Viewer

FAH viewer lets you easily keep track of your console-based Folding @ Home client. It uses
    a very small amount of cpu time and memory.FAHViewer periodically checks the unitinfo.txt which
    is generated by the Folding @ Home client. The included setup program lets you assign different
    processor numbers for multiprocessor and networked systems. You can also force the viewer window
    to always be on top. You also have control over the frequency of FAHviewer's updates.

Features:

-Completely configurable via a gui-based setup program
    -You can tell FAHView how frequently it should check the unitinfo.txt file, in minutes
    -You can assign a unique CPU number to each copy of FAHView
    -Shows the number of work-units completed while FAHView was running
    -Display uses hardware-accelerated OpenGL, for lowest CPU usage possible
    -Uses 3-10 megs of memory, depending on hardware
    -Window can be set to always be on top
    -Display window minimizes to the systray
    -Can be run in windowless mode without systray icon
    -Optional log file shows average frame times for each protein processed
    -Can report all data collected to FAHServe via TCP/IP
    -Can be started in the systray. This drops memory usage to 900k-1.5mb
    -FAHServe can send commands to the client. It can be put into Silent(windowless) mode and shutdown remotely
    -FAHserve can also ask the client to restart the Folding @ Home service, if it runs into problems
    -Team Rage3D members can submit their folding data to a central Rage3D stat server
    -In its simplest configuration, FAHView acts as a simple progress bar for the Folding @ Home console
    -Fully configured, it is a powerful network client that can be used to montior your folding machines remotely

Make sure you install FAHviewer to your Folding @ Home directory.

FAH Serve

FAHServe is a simple to use server that collects data from all of your FAHView clients over a local network or the internet. Once you
    have configured each of your FAHView clients properly, you can start the server and let the clients connect. The picture above shows the
    data that is available for each client. FAHServe can connect to up to 3000 clients, allowing you to keep track of every machine you have folding
    on your network and across the internet. If you need to configure your clients for using FAHServe, look at the examples above.

FAHServe uses TCP/IP port 25876, so make sure your firewall allows connections on that port.

You can send a limited set of commands to these clients. You can shut the clients down, make the clients go into or come out of silent mode, and
    you can restart the Folding @ Home service on each client. See the examples above to learn how to configure your FAHView clients.

To send a command, click on the cpu number of the computer you would like to send the command to, and press the appropriate command button on the
    right. Your command will be queued until the client connects to the server again. When the client reconnects, the command is sent and performed.

Official Website: http://www.kcrew.org/~delsyd/folding.html
    Folding Community: http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=12904

Download:

FAHView 1.1
    FAHServe 1.01

2. Madril

Madril 1st Folding then Sex

O FAHServe é pros amigos_da_protaina :D

Ainda que vá testar isso lá em casa :P

3. Metro

Metro Benevolent Dictator For Life
    Staff Member

Será possivel com isto que as sub-teams consigam saber quem está a produzir?
    Não sei se me expliquei bem...

4. DekkeR

DekkeR Power Member

Instalei agora para experimentar e o cliente não me reconhece o unitinfo.txt mesmo estando na mesma directoria :confused: .. Vou ter de falar com o coder para ver o que se passa.

Metro, acho que é possível fazer isso.

Se cada um instalar o FAHView na directoria do Folding e activar a opção de enviar as estatísticas para o FAHServe, é só colocar o IP da máquina que está a fazer host ao FAHServe que supostamente as informações aparecem lá.. desde que a máquina que tenha o FAHServe tenha a porta TCP 25876 aberta. É uma questão de experimentar ;)

5. Metro

Metro Benevolent Dictator For Life
    Staff Member

Há algum tempo alguem me perguntou se isso era possivel.
    O problema das sub-teams é o fraco controlo que se tem sobre quem está a foldar. Se se arranjar uma ferramenta destas é capaz de ajudar e eventualmente de contribuir para entusiarmar mais algum pessoal a aderir:)

6. DekkeR

DekkeR Power Member

Mas o 'problema' é que tinha de haver uma máquina central para a qual toda a gente mandava as estatísticas e sendo assim só uma pessoa é que teria acesso a essa informação.
    A não ser que instalassem um programa de assistência remota tipo VNC de maneira a que pudesse ser administrada por algumas pessoas.
    De qualquer das maneiras, uma pessoa que queira ver o progresso das WUs da sub-team nunca o poderá fazer, visto não ter acesso ao servidor central.

7. DekkeR

DekkeR Power Member

Bem, o problema de não dar é que os ficheiros do FAHView têm de estar na directoria principal do Folding, dentro de uma pasta FAHView.

Exemplos:

C:\Programas\[email protected]\FAHView\
    C:\Folding\Consola1\FAHView\
    C:\Folding\Consola2\FAHView\

Só assim é que funciona :)

Realmente é uma aplicação muito simples e leve, mas eu já estou habituado ao FahMon e como não tenho sub-team não me faz diferença.

Se mais alguém já experimentou, nomeadamente o FAHServe, é favor dar um feedback ;)

Partilhar esta Página