1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.
  2. A secção Microsoft/Windows encontra-se actualmente em processo de reestruturação.
    Remover anúncio

falha no JAVA

Discussão em 'Windows Desktop e Surface' iniciada por Andr0m3da, 26 de Novembro de 2004. (Respostas: 5; Visualizações: 712)

1. Andr0m3da

Andr0m3da Power Member

Sun Microsystems has reported(*) a serious security flaw in the Java Plug-in technology in Java Run-time Environment
    (JRE) and Software Developers' Kit (SDK), which could allow arbitrary code to be run on affected computers.

The vulnerability lies in the lack of controls when exchanging data between the JavaScript code and Java in browsers that use Java Plug-in technology.
    This flaw could allow an attacker to run an applet, which could carry out different actions, including - reading and writing files with the privileges of the affected user.

This security problem has been detected in SDK and JRE 1.4.2_05 and earlier, all 1.4.1 and 1.4.0 releases, and 1.3.1_12 and earlier, in Linux, Solaris and Windows platforms. Sun has released the updates 1.3.1_13 and 1.4.12_06, which resolve this vulnerability.

(*) More information and the updates released are available in the bulletin published by Sun, at:
    http://sunsolve.sun.com/search/document.do?assetkey=1-26-57591-1

2. SoundSurfer

SoundSurfer Power Member

3. enok

enok [email protected] Member

Omfg! Damn Coders!

4. _zZz_

_zZz_ Professional Folder

isto afecta kem mesmO? um utilizador normal do winxp sp2 tb precisa deste update?=

_zZz_

5. SoundSurfer

SoundSurfer Power Member

A falha não tem a haver com a versão instalado do windows, mas sim com a JavaVM. Painel Controlo -> Java Plugin -> Update

Penso que é tudo.. vou ver melhor

EDIT: não sei porque dá um erro qualquer no installer.. quem tiver este problema:

www.java.com -> Manual Download -> Windows (Offline Installation) (Download)

Última edição: 27 de Novembro de 2004
  6. _zZz_

_zZz_ Professional Folder

mas na minha instalacao,no painel de controlo nao me aparece nenhum java plugin! azelhice minha?

_zZz_

Partilhar esta Página