First SD flash memory card with integrated Wi-Fi coming

Xeron

Power Member
eye_fi_425.jpg


Chicago (IL) – Eye-Fi has received FCC approval for its wireless SD flash memory card, which will allow users to upload images from a digital camera to a PC without a cable connection.

The FCC database had a surprise for us on what we have to admit was an otherwise rather slow news day. Eye-Fi is apparently gearing up to release its wireless 2 GB SD memory card which integrates Wi-Fi 802.11b/g capability.

According to the manual posted on the FCC website, the card has to be installed on a PC though a SD-USB-adapter which comes with the card. After this process has been completed, the card can be inserted in a digital camera, from where users can upload images to a PC without removing the card or connecting the camera to a PC via a cable.

The device will work with Windows PC and MaC OS systems.

There was no information on how much the device will cost or when it will be released. But it surely looks like the Eye-Fi card is just about ready to hit the market.

http://www.tgdaily.com/content/view/34463/145/

Cumps
 
isto já começa a cheirar a add ons para o Microsoft Surface :p

mas gosto disto.. pena que nao me parece que o preço será para já muito interessante
 
isto ja existe. eu tinha po meu pda... so que o cartao era maior que o normal por kausa da antena. e n era assim tao caro, na altura custou 60€ na ***** com 256mb (pai ha 3 ou 4 anos).Cumps
 
isto ja existe. eu tinha po meu pda... so que o cartao era maior que o normal por kausa da antena. e n era assim tao caro, na altura custou 60€ na ***** com 256mb (pai ha 3 ou 4 anos).Cumps

acho que não percebeste bem... isto é um cartão SD que permite tranferência de ficheiros através de wireless... não é um simples SD WiFi.

o teu cartão não fazia isto de certeza:
After this process has been completed, the card can be inserted in a digital camera, from where users can upload images to a PC without removing the card or connecting the camera to a PC via a cable.
 
Isto dava um jeitao na minha maquina:P

a minha nao permite ligar um transmissor wireless, como noutras superiores. isto talvez seja uma maneira de fazer isso.

Ed_
 
acho que não percebeste bem... isto é um cartão SD que permite tranferência de ficheiros através de wireless... não é um simples SD WiFi.

o teu cartão não fazia isto de certeza:

na makina fotografica não obviamente, mas no pda sim. é comparável a uma placa PCMCIA para portatil mas num cartao SD com wireless e memoria


O que existia eram adaptadores Wi-Fi SDIO, isto não é um adaptador SDIO.

nao é adaptador. era um cartao SD com um modulo wireless imbutido!

Cumps
 
Back
Topo