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Futuro motor PS3, XBOX2 ...

Discussão em 'Jogos - Discussão Geral' iniciada por bfpaiva, 21 de Março de 2004. (Respostas: 2; Visualizações: 705)

  1. bfpaiva

    bfpaiva Power Member

    Motor de jogo é "Blimey 2", produzido pela Climax

    [​IMG]


    Blimey 2's improvements include:

    New plug-in based rendering architecture allowing complete control of rendering.
    * Massive terrains - dynamic LOD, streaming heightfields.
    * Advanced particle systems - multiple chainable behaviors.
    * Full screen effect - motion blur, depth-of-field, bloom effects.
    * Highly optimized 4 pass rendering - allowing base texture, environment map, specular highlights and damage / scratches and scrapes.
    Advanced character animation - supporting blending, overlays, component animations, IK, ragdoll and event triggers.
    Solid multi-platform core libraries - streaming file systems, powerful memory management, optimizes vector mathematics.
    State-of-the-art sound rendering - Dolby Surround, 3D sounds with multiple realtime effects, streaming music.
    Highly optimized libraries - optimization using Sony's PS2 performance analyzer ensuring maximum performance.
    Fully cross-platform online support (including support for online API's such as Gamespy, Xbox Live, SCE-RT etc).
    DYNE2 highly advanced and optimized physics library - constraint based rigid body dynamics, adaptable, flexible and accurate collision detection, multi-body equation solver.
    Advanced AI framework and library for all racing games, including those that have split routes.
    Enhanced toolset allowing artists and designers greater control over fine tuning game assets for outstanding visuals and gameplay (Nipple, Tomcat).
    What are the benefits of Blimey?

    It enables the creative talents of developers within the Climax Group to concentrate on making the best games possible, without worrying about the hardware platform.

    Key Features:

    Modular architecture
    Solid design principles
    Dedicated core development team
    Fully cross-platform
    Open and extensible

    Performance Specs:

    4 pass renderer - 12 million poly/sec
    Sprite renderer - 6 Million sprites/sec (12 M polys/sec), fully textured
    Terrain renderer - 10 million poly/sec
    Textures - 12MB per frame, fully managed
    Xbox - Full usage of both pixel and vertex shaders
    Hundreds of interactive objects in one scene
    32 players online
     
    Última edição: 21 de Março de 2004
  2. Kursk_crash

    Kursk_crash Banido

    124

    isso é tudo muito bonito para demonstrar as características possíveis da máquina...

    agora, os programadores usarem isso tudo nos seus jogos, é outra coisa..... o hardware nunca é aproveitado....

    vamos esperar para ver....
     
  3. Nemesis11

    Nemesis11 Power Member

    Foi este motor que eu falei nesta thread (http://www.techzonept.com/showthread.php?s=&threadid=32483) e que vinha na EDGE.

    Nessa reportagem de 6 paginas, vinham screens das ferramentas, etc.

    Pelo menos para pc, esse motor penso que é bem possivel e para o resto pode-se sempre diminuir o detail ( nessa reportagem diziam como. ).

    É pena a foto não ser maior para verem os pormenores que aquilo tem.
    Além disso, penso que o proximo motor Unreal 3 deve ser melhor que esse.
     

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