Goodbye CrossFire Xpress

Zarolho

Power Member
AMD ATI CrossFire Xpress Chipsets Renamed, Again

AMD recently completed its acquisition of ATI and absorbed ATI.com. Nevertheless, ATI’s two performance chipsets remained branded by ATI. AMD’s CrossFire Xpress 1600 and CrossFire Xpress 3200 chipsets still carry ATI branding. AMD will be changing the names of its ATI CrossFire Xpress 1600 and CrossFire Xpress 3200 chipsets according to the latest roadmap.

The ATI CrossFire Xpress 1600 chipset will be renamed to AMD 480X CrossFire. This is the second time the RD480 chipset has been renamed. It was previously named Radeon Xpress 200 CrossFire until ATI changed it to CrossFire Xpress 1600 to match the then newly released RD580 Radeon Xpress 3200 nomenclature. Features of the AMD 480X CrossFire remain unchanged. The chipset still supports two half-speed PCI Express x16 slots in CrossFire with a PCIe link to the SB450, SB460 or SB600 south bridges.

The enthusiast ATI RD580 CrossFire Xpress 3200 will be renamed AMD 580X CrossFire. Features of the AMD 580X CrossFire will remain the same. The chipset will continue to support two full-speed PCIe x16 slots with a PCIe link to the SB450, SB460 or SB600 south bridges.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4945
 
Gosto dos nomes novos

Um gajo seguir os nomes de código de tudo o que anda para aí já chateia e depois ter de traduzir para nomes comerciais...

Por mim podiam também lançar a ATI Radeon R600 em vez de inventar um número qq fanhoso.

nvidia Geforce G80 também me soaria bem.
 
Gosto dos nomes novos

Um gajo seguir os nomes de código de tudo o que anda para aí já chateia e depois ter de traduzir para nomes comerciais...

Por mim podiam também lançar a ATI Radeon R600 em vez de inventar um número qq fanhoso.

nvidia Geforce G80 também me soaria bem.

Concordo. É bem mais pratico para nós. Mas também, 8800GTX, X1950XTX, etc, são nomes mais impressionantes para os que não percebem muito do assunto
 
Concordo. É bem mais pratico para nós. Mas também, 8800GTX, X1950XTX, etc, são nomes mais impressionantes para os que não percebem muito do assunto

Nem mais... Puro marketing meus amigos!
E, quer queiram, quer não isso ajuda muito a vender.
Se não percebessem muito da coisa o que preferiam (em termos daquilo a que soa)?
Uma X1950XTX ou uma G80? :coolshad:

Cumps.
 
Concordo com o timber, mas percebo que tem a ver com marketing :P

PS: No outro dia fui sacar as drivers para a minha ATI e fiquei triste ao ver aquilo tudo verde :'(
 
Back
Topo