Gravador de DVDs. Ajuda a escolher

Metro

Benevolent Dictator For Life
Staff
Venho pedir ajuda para escolher um gravador de DVDs. Neste momento penso que só vale a pena num gravador multiformato. Os que gravam a 8X parece que só chegarão dentro de algum tempo. O Plextor já saíu mas ainda não o vi à venda em nenhum lugar.
Dentro dos modelos disponíveis que gravam DVD+R a 4X
Nec 1300A 172€
Pioneer DVD AO6 219€
Sony DRU510A 269€

Qual o melhor? Parece que o sony é esquisito com os discos.
Conhecem outro modelo que seja melhor?
 
Originally posted by Draven
tens o Plextor k já tá á venda na *****!

www.*****.pt

Plextor é Plextor!! =))

É assim Plextor é e era muito bom em CD-RW, em DVD não confundam, não quer dizer que seja assim tão bom, o melhor neste momento é Pionner e NEC tambem é muito bom, eu tenho e recomendo. ;)
 
All right folks were getting serious here with 8X DVD+R writing and 4x DVD+RW. This is the first dual format drive from Plextor and what a way to say "hello" with dual format drives.

Check out the Press Release

PLEXTOR SUPPORTS LEADING DVD FORMAT STANDARDS WITH NEW DUAL DVD±R/RW DRIVE

Plextor PX-708A Drive is First to Market with 8X DVD+R, 40X CD-R, 24X CD-RW

FREMONT, Calif. - July 28, 2003 - Bridging the gap between the two leading DVD recordable format standards, Plextor® Corp., a leading developer and manufacturer of DVD and CD recording equipment, today announced its first ever drive to burn DVD-R/RW, DVD+R/RW, and CD-R/RW discs. The new Plextor drive helps remove the risk of purchasing a DVD/CD burner that does not comply with future DVD recording standards, and gives customers greater flexibility in choosing which DVD recordable media they use today.

Plextor's PX-708A drive supports 8X DVD+R and 4X DVD-R Writing; 4X DVD+RW and 2X DVD-RW Rewriting; and 12X max DVD-Reading. The new DVD/CD burner also boasts high-speed 40X CD-R Writing, 24X CD-RW Rewriting, and 40X max CD-Reading. The internal ATA/ATAPI-5 interface drive includes a bundle of premium digital media software from Roxio, Inc. (NASDAQ:ROXI), including Easy CD & DVD Creator® 6.1 Basic DVD Edition and PhotoSuite® 5 SE.

"DVD burners today are similar to VCRs in the early Eighties, when people had to choose between VHS and Betamax," said Howard Wing, vice president of sales and marketing for Plextor. "With so many different recordable formats for DVDs, how do users even know which DVD format is compatible with their existing systems? The PX-708A supports nearly every standard in the DVD universe, including DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, and DVD-ROM. This highly flexible standard support makes the PX-708A the DVD/CD recorder of choice for the vast majority of business and consumer applications."

Plextor PX-708A DVD±R/RW Drive
The Plextor PX-708A is a highly versatile DVD/CD burner specifically designed to deliver high-quality recording performance. The drive gives users the ability to create, edit, and share customized DVDs and CDs using video, photos, audio, and data. Lossless-linking technology enables users to perform basic editing tasks directly on the DVD disc, so there is no need to reload DVD content back to a PC to make minor changes, and no need to re-burn an entire DVD after making small edits.

The unit features a 2MB data buffer and burst data transfer rates of 33 MB/sec., allowing users to burn a 4.7GB DVD+R disc in approximately eight minutes. All Plextor DVD/CD drives are designed for easy installation with Microsoft® Windows®-based personal computer systems. The PX-708A features an ATA/ATAPI-5 (EIDE) interface, support for horizontal or vertical drive bay orientation, and Plug & Play compatibility with Microsoft Windows 98SE/Me/2000/XP operating systems.


A unique combination of Plextor features and technologies deliver unparalleled CD-R/RW recording reliability. Buffer Underrun Proof technology prevents buffer underrun errors, so users can multi-task during a recording session. PoweRec￾ (Plextor Optimized Writing Error Reduction Control) technology is a sophisticated write strategy for stable recording at maximum speeds. VariRec￾ allows adjustment of the laser power to produce the highest quality audio recording possible.

Premium Software Bundle - Roxio Easy CD & DVD Creator® 6.1 and PhotoSuite® 5 SE
Easy CD & DVD Creator 6.1 Basic DVD Edition includes feature-rich digital media applications desired by today's "digital consumer" to capture, edit, manage and burn photos, videos, music, and data to CD or DVD. Among the most compelling new applications in Easy CD & DVD Creator 6.1 is DVD Builder￾. Roxio's new DVD Builder allows users to easily capture, edit and combine video and photo to create Hollywood-style DVDs of users' home movies and photo slideshows on CD, VideoCD, SVCD or DVD. Easy CD & DVD Creator 6.1 also boasts a sleek new user interface to empower users of all skill levels to enjoy creating, copying, and customizing CDs and DVDs.

Roxio PhotoSuite 5 SE allows consumers to capture, organize, edit and share digital photos. It includes simple electronic albums and a combination of automated and advanced photo editing tools, including the ability to easily remove red-eye and wrinkles, lighten or darken, crop and rotate. Consumers can also print and share online or quickly E-mail them without leaving the program. With PhotoSuite 5 SE's integrated Easy CD Creator burning technology, Plextor consumers will be able to burn photos to CD, Video CD or DVD.

The PX-708A drive also includes a 30-day trial version of Dantz Retrospect®. Built on patented technologies, the Dantz Retrospect family of backup products has earned numerous awards for protecting vital information on file servers, business-critical application servers, desktops, and notebooks.




se procurares na net por mais info acerca do Plextor verás k é o melhor gravador de dvds de momento!
 
Epá pra mim o melhor é o Pionner, porque o que interresa aqui não é tanto velocidade de gravação, mas sim compatibilidade e qualidade de gravação e nisso o Pionner com as suas tecnologias é o melhor, pralem disso perferia quantas vezes mais um gravador 8x DVD-R do que DVD+R, uma vez que esse formato é mais caro e nem sequer existe media DVD+R 8x á venda... :rolleyes:
 
Originally posted by Tecnoboy
Epá pra mim o melhor é o Pionner, porque o que interresa aqui não é tanto velocidade de gravação, mas sim compatibilidade e qualidade de gravação e nisso o Pionner com as suas tecnologias é o melhor, pralem disso perferia quantas vezes mais um gravador 8x DVD-R do que DVD+R, uma vez que esse formato é mais caro e nem sequer existe media DVD+R 8x á venda... :rolleyes:

e axo k acima disso é a relacao preco/performance...


é muito bom o plextor, grava a 8x+r mas... 300 euros? quando o pionner ta a 200 e o NEC a 170?
 
O que comprar? Gravador de cd, dvd....

Estava para comprar um gravador de cd, mas um amigo aconselhou-me a dar o salto para um gravador dvd, pois caso contrário estaria a deitar fora dinheiro.

Qual a vossa opinião e que modelos de gravadores DVD aconselham. :?:

Estive a ver algumas coisas:

NEC DVD-RW ND-1300A
http://www.nec.co.uk/ND1300A.asp

Plextor DVD-Recorder - PX-708A
http://www.plextor.be/English/products/PX708A.html

ASUS DRW-0402P/D (DVD±R/RW Drive)
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=DRW-0402P/D&langs=01

Sony DRX-500UL
http://www.sony-europe.com/view.x?prod=31577&cat=22467&tech&loc=eu

Sony DRU-500A
http://www.sony-europe.com/view.x?prod=31576&cat=22467&tech&loc=eu

Obrigado. :D 8)

==============================================

PS: No site da Pioneer não encontrei nenhum desses modelos compativeis com as duas normas. Onde poderei vê-los?
 
Pessoalmente preferia comprar um gravador mais rápido. Mas o Plextor está esgotado. E de facto só tenho ouvido falar bem do Pioneer. Mais alguma opinião.
 
olá,

eu próprio tb vou comprar um gravador de dvd's, conseui arranjar o Plextor DVD-Recorder - PX-708A (em preto), mas ainda n o comprei, custa-me dar 300 € por ele, lol, mas, enfim, o q é bom sai caro, mas tbainda n sei se será o melhor, em termos de gravação de cd's, para mim, são os melhores ao lado dos Lite-on, mas em dvd, não faço a mínima idéia ...

Um abraço, e espero que te digam mais qq coisa ...
 
Originally posted by tiagottx
Onde posso encontrar o NEC a esse preço??? Tx :)

O Nec custa 172€ em www.*****.com
Eu comprei o Pioneer e até agora muito satisfeito. Só não estou satisfeito coma minha incompetência para fazer backups de filmes.
 
Eu comprei um Iomega Dual DVD+/-RW ha algum tempo ja (acho ke é igual ou pelo menos muito parecido ao NEC) e devo dizer que estou muito satisfeito com ele, até agora n tive problema nenhum a fazer backups com nenhum DVD+/-R virgem que comprei.

Já agora, alguem ja xprimentou os DVD-R da ***** ? funcionam muito bem no meu DVD da Sala da Sony.
 
Com q então já estamos a tentar comprar um gravadorzito de DVD's :D ?
Pessoalmente digo-te para ires para o mais barato, eu uso um Sony 500AX e nunca tive problemas com media de qq fabricante, mas reconheço q existe essa pequena 'issue'!
Se realmente esperas performance, o Plextor é uma boa opção mas media é de gritos e quando surgir não vai ser mais barata q a actual!
Por mim, the bang for the buck - NEC!

inté!
 
Depois de ter feito a viagem Sony --> Pioneer (ao5 e ao6) --> Plextor .. o Plextor e sem duvida o melhor, nao so em termos de qualidade mas como em termos de compatibilidade de media.
MAs se tivesse que escolher entre o Nec e o Pioneer .. ia para o Pioneer tambem.
 
E a nível de gravadores externos o que aconselham?

Já agora este - Lite-on DVD+/-Rw 0402LT-D - tá na ***** a um óptimo preço... o que acham? (é interno)
 
Back
Topo