GTA Lawsuit

Korben_Dallas

Zwame Advisor
October 22, 2003 - The Associated Press is reporting that Sony Computer Entertainment, Take-Two Interactive and Rockstar Games have been named in a $246 million lawsuit that claims the Grand Theft Auto series "inspires and trains players to shoot at vehicles and persons" after a pair of Virginia teens killed one woman and seriously wounded another on June 25.
Take-Two and Rockstar had this to say:


The Company believes that the claims against it are without merit and are similar to lawsuits brought and uniformly dismissed by courts in other jurisdictions where the plaintiffs' sought to hold entertainment companies responsible for the violent behavior of individuals who used those company's products. The Company intends to defend vigorously the action against it and seek a dismissal of the action.
The suit seeks $46 million in compensatory damages and $200 million in punitive damages from Sony Computer Entertainment, Take-Two Interactive and Rockstar Games, as the marketers, publishers and designers of the Grand Theft Auto series.

Attorney Jack Thompson is representing the families of the shooting victims and has previously made charges against Halo, Everquest and other popular titles as diversions that promote violence.

IGN will have more on the Grand Theft Auto series in the coming days and weeks.
fonte: IGN
 
USA o sitio onde não se trabalha, mete-se em tribunal tudo e mais alguma coisa mesmo que seja do mais estupido que há...

bahhh otários de *****...cenas como estes dá-me cabo da cabeça dasss :puke:
 
Não concordo com as vossas opiniões. Eu passei 3 meses da minha juventude a saltar para cima de pessoas que encontrava na rua e a comer cogumelos todos os dias. O culpado? Super Mario Land que jogava no meu gameboy. E agora, quem me paga os 2 anos de terapia que eu precisei?
 
Tontice à americana. :)

Rudzer, não digas que não se trabalha porque as projecções de crescimento do PIB para este 2º semestre dos US é só acima de 2,5%...
 
Originally posted by SUp3rFM
Tontice à americana. :)

Rudzer, não digas que não se trabalha porque as projecções de crescimento do PIB para este 2º semestre dos US é só acima de 2,5%...

Epá mal seria se não fosse positivo né..tendo em conta o tamanho e importancia do pais

Agora que esta treta de lawsuits a torto e a direito...é mais uma das coisas que so mesmo na terra do uncle sam...
 
Tá-me a faxer lembrar uns artigos k vi na TV portuguesa k so faltou dixerem k é graças à internet k começou a haver a pedofilia...enfim

PS: Lembro agora k houve uma mae k pos uma acção em tribunal contra a Nintendo por o filho ter morrido a jogar Mario64... ou um rapax que meteu o gato no micro ondas e morreu , alegaram k no manual n dixia k n s podia secar gatos no micro ondas.
 
Back
Topo