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Gtr

Discussão em 'Jogos - Discussão Geral' iniciada por supercocos, 30 de Março de 2004. (Respostas: 83; Visualizações: 5657)

  1. supercocos

    supercocos Power Member

    O sucessor do mod GTR2002 para o F12002, esta previsto para ser lançado em Junho deste ano, durante o LGWeekend em Donigton.

    Ao contrário do GTR2002 este novo jogo será um "stand alone" ou seja não será um mod para qualquer jogo. Vai ter uma versao em CD e DVD e estará à venda em qualquer loja da especialidade :D Rumores dizem que também existirá uma versao X-Box. Mas nao li nada oficial sobre isto... Se alguem souber.. ;)

    O jogo terá dois tipos de competição, o modo arcade mais facil para jogadores menos hardcore, e o modo simulador que tudo aponta para que estaja muito bem feito, ou nao fossem nomes de referencia a tratar das fisicas do joguinho.. Entre eles alguns ex-pilotos..

    Quanto às pistas.. bem.. só posso dizer que dêm uma vista de olhos nos videos (links em baixo) e nas imagens.. estão simplesmente lindas.. Os técnicos da GTR tiverem acesso a dados GPS de todos os circuitos, assim como dados relativos a solancos proprios das pistas, para dar um feeling real da pista.
    Quanto aos gráficos dos carros.. também peço para que vejam as imagens.. lindos.. então os cokpits são uma coisa de outro mundo. :)

    O som é excelente e podemos comprovar nestes MP3 que estao disponiveis na pagina do jogo.

    http://www.simbin.com/sounds/550_clip.mp3

    http://www.simbin.com/sounds/drive_by.mp3

    Multiplayer:
    A grande esperança neste jogo vai mesmo para este componente que espero que seja muito melhorado em relação aos jogos da EAsports. Já existe confirmação de uns server dedicados para fazer corridas.. mas ainda muito pouco. Espera-se um suporte multiplayer ao nivel do Nascar2003 da Papyrus.. o que era muito bom! :)


    Agora vou meter aqui algumas pics.. e depois deixo o link para as outras para o post nao ficar muito pesado. Em baixo o link para os videos :)

    Foto1: Vista do Estoril :)
    [​IMG]

    Foto 2: Um cokpit
    [​IMG]

    Foto 3: Lambo
    [​IMG]

    Para verem o resto das fotos:
    http://www.bhmotorsports.com/GTR/screenshot/11001


    Videos:

    http://www.bhmotorsports.com/GTR/movies

    Have fun! :D :D
     
    Última edição: 30 de Outubro de 2004
  2. Nemesis11

    Nemesis11 Power Member

    Os screens estão incriveis. 8o

    Existe alguma preview do jogo, ou alguem que tenha feito uma reportagem sobre o jogo?

    Vai ter pistas fora do campeonato GT? (Le mans, Nürburgring, etc)

    Edit: O Saleen "portugues" :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Última edição: 30 de Março de 2004
  3. supercocos

    supercocos Power Member

    Vai ter algumas pistas fora do campeonato. Umas pistas extras que até foram escolhidas pelo pessoal do forum da racesimcentral... para já pelo menos foi confirmada a versao 1978 de Spa. :)

    Esta foi a confirmação do Boss no forum.

    quanto a outras nao sei.. mas podem estar descansados que com uma comunidade como nos Sims.. se o jogo for realmente bom, passado uns meses tens muito mais pistas à escolha.. :D

    Existe uma preview feita por um jogador que foi o autor das fisicas do jogo "Netkar" que teve opurtunidade de jogar uma demo jogavel durante a prova de Monza do LG Super Racing Weekend.
    Fica aqui o link para a mini-review :)

    http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=144682
     
  4. FELiYCORA

    FELiYCORA 1st Folding then Sex

    se o jogo n for da easports deve ser bom...

    n é pois n?
     
  5. supercocos

    supercocos Power Member

    :rolleyes: Não sei porque dizes isso.. o F1challenge é da EAsports e com um volante sem ajudas o jogo torna-se muito fixe. :)

    Não para já este jogo esta a ser desenolvido pela SIMBIN, no entanto eles ainda nao confirmaram o distribuidor do jogo.. pelo que se calhar ate pode vir a ser a EAsports.. nunca se sabe..
     
  6. Nemesis11

    Nemesis11 Power Member

    Estou a ver tudo o que encontro do jogo.
    Aquela review dá grandes esperanças. Os pormenores parecem excelentes. Sujidade nos vidros, grids com 59 carros, pistas com o detalhe todo, etc.
    Espero mesmo que eles metam Le mans e Nürburgring. Alguns Gt's fora do campeonato Europeu tb era porreiro ( Gt's japoneses e americanos por exemplo ).

    Quanto à editora, pouco importa. A EA tem e teve bons jogos de carros. A serie F1, superbikes (muito boa) e aquele jogo de GT que não me lembro o nome e que ainda hoje se joga.

    Cá o espero.....
     
  7. FELiYCORA

    FELiYCORA 1st Folding then Sex

    n é k n curta, mas a easports so ker dinheiro, o k baixa mt a qualidade dos jogos, por exemplo, produtoras desconhecidas mts vezes fazem jogos fantasticos (Live for Speed)
     
  8. Gandalf

    Gandalf I fold therefore I AM

    Wow!!! Ja tou com agua na boca :D

    Se a conduçao se mantiver como no mod temos jogao á seria .. venha ele!

    Uma demozita nao era mal pensado :D
     
  9. doner

    doner Power Member

    Os screens estão brutais.
    Agora é só esperar para ver como será a jogabilidade
     
  10. Elkingti

    Elkingti Power Member

    Kéééééé isto mermão ??? Se a versão final ficar como nos videos, acho que vamos ter jogo para muitos dias .... parece estar impecável.
    Vrummm Vrummm vrummmmmmmmm
     
  11. Elkingti

    Elkingti Power Member

  12. Elkingti

    Elkingti Power Member

    Ai jasussssss se isto for mesmo assim ....
     

    Ficheiros Anexados:

    • gtr54.jpg
      gtr54.jpg
      File size:
      41,9 KB
      Visualizações:
      107
  13. Nemesis11

    Nemesis11 Power Member

    Muitos Ferraris vou atirar para fora de pista com aquele Lamborghini preto :D.
     
  14. Gandalf

    Gandalf I fold therefore I AM

    DITTTO .... mas ao contrario :D :D
     
  15. supercocos

    supercocos Power Member

    lol :D

    Já agora a primeira pic de noite..

    linda

    [​IMG]

    8o
     
  16. supercocos

    supercocos Power Member

    e mais alguma info:

    The game and its features

    “GTR – The Ultimate Racing Game”, is a next generation racing simulation, based on the FIA GT Championship and includes all the cars that race in the series.
    The FIA GT Spa 24H event is also included in the game, featuring more 3D cars running on track simultaneously than any other title in history. It features mind-blowing endurance racing from dusk to dawn.
    The world’s greatest supercars modeled with the most intricate detail ever seen in a game.
    All of the real world tracks meticulously recreated using GPS and CAD print data with detail and accuracy surpassing any other title.
    Two completely different Game modes.

    Simulation mode
    Arcade mode- with individual physics to suit every game fan.
    The company structure and it’s deep roots in real racing and it’s affiliate companies from the racing industry provides the perfect setup for making a racing Simulation.

    In addition to the most accurate racing simulation on the planet, GTR has a completely separate Arcade mode for those gamers who love to throw the car around with wild abandon. The arcade mode is all about fun with thumping music and forgiving handling - a perfect introduction to real racing for the average gamer.
    GTR is the Ultimate Racing Game which appeals to ALL kind of gamers.



    GTR Contains

    10 officially licensed real world tracks
    68 officially licensed team specific GT and NGT cars
    Additional unlockable bonuses.
    The following car models are included

    Ferrari 550 Maranello
    Ferrari 575 GTC
    Ferrari 360 Modena
    Chrysler Viper GTS-R
    Lister Storm
    Lamborghini Diablo GT-R
    Lamborghini Murciélago R-GT
    Saleen S7-R
    Mosler MT900
    Chevrolet Corvette C5-R
    Porsche 993 GT2
    Porsche 996 Turbo
    Porsche 996 GT3-RS
    Porsche 996 GT3 Cup
    Seat Toledo
    Morgan Aero 8
    BMW Z3 M
    Lotus Elise
    Vertigo Streiff
    The following official tracks are included.

    Barcelona
    Magny-Cours
    Enna-Pergusa
    Brno
    Donington
    FIA GT Spa 24H
    Anderstorp
    Oschersleben
    Estoril
    Monza


    The development team

    SimBin Development Team is a new studio which has brought together some of the most experienced professionals in the industry and a worldwide network of developers focusing on what they know and do best – making racing games that simulate reality. The company itself is based in Sweden and was established
    during mid 2003. At present, 32 people are employed working around the clock on GTR and the Development Group comprises 25 highly dedicated individuals, all experts in their field, led by the Head of Studio, Ian Bell.

    SimBin has a genuine passion for motor racing as well as racing simulations.

    The development method

    The development team has been attending FIA GT races since mid-season 2003, gathering masses of reference material (including video footage, sounds, and thousands of photographs) which have all been utilized in the development of GTR.

    In addition, GPS measurements taken at each circuit and 3D CAD prints sourced from the track designers and constructors have been used for modeling the circuits with unprecedented detail and accuracy.

    Working from within the FIA GT = Access to privileged information = Greater Realism

    Working with both drivers and teams is not a new concept in game development, but never before has the relationship been so close. Cooperation between Simbin, the SRO organization ( Organizers of FIA GT ) and the racing teams is all the more important since realism is one of our primary goals. The teams competing in the FIA GT Championship have provided us with real telemetry data from their cars during each race. We input this data directly into GTR’s physics engine and this in turn provides the gamer with the most realistic physics engine and car handling ever seen (or felt!) in a racing game.

    SimBin’s Doug Arnao (a former racer with three US GT season championships to his name) who is responsible for the game physics modeling and driving dynamics, has received highly sensitive data – data that is normally not available to game developers – from the teams and the tyre manufacturers. This means that we have been working with real life slip curves, temperature curves and additional up-to-theminute tyre engineering data; data that not even the racing teams themselves have access to! Doug brings over 20 years experience in chassis dynamics/design on real racecars with him.



    GTR utilises ISI Motor 1.0 technology from Image Space Incorporated.

    “Image Space Incorporated is proud to announce, a new generation of technology modules designed to elevate racing and entertainment products to new heights of realism and fun. With over a decade of experience, ISI is a veteran of the PC racing simulation market. ISI Motor 1.0 is the product of over 10 years
    of research with commercial applications in man-in-the-loop simulators and award winning racing games.”

    Gjon Camaj - VP of Product Development

    KW Suspension - a partner from the real racing sphere.

    KW Suspension has provided real racing suspension data that will be adding further to the realistic physics represented in GTR. Quote: “Working closely together, both KW Suspension and SimBin will gain from this joint venture. We are extremely excited about this cooperation, and are very much enjoying our cooperation with SimBin in the making of the most realistic racing simulation ever.”

    Klaus Wohlfarth, CEO, KW Suspension

    Motec - an external partner also from the real racing.

    MoTeC Engine Management Systems are used worldwide in the highest levels of motor sports for data logging of the physics and handling in the real race cars.
    Quote: "We are pleased to contribute to the GTR project and hope that the inclusion of our dashboard and data analysis system will take the gaming experience to the next level. With “real” data analysis tools the gamer will be able to tune the car like never before. This will be great exposure for Motec"

    Tony Whitfort, Engineering Director, Motec.

    Sounds - sampled from the real thing…

    Engine sounds recorded directly from the real cars has been used to create a sonic experience which puts the gamer directly in the driver’s seat. SimBin’s detailed implementation of engine and environmental sounds represents a quantum leap beyond any other title.

    Music – An original Soundtrack, plus tracks from several pop/rock groups are featured

    The game includes an original electronic soundtrack composed by Stephen Baysted (Simbin’s Sound Director), music for the user interface and some exciting new tracks from several pop/rock/hip hop bands. Henrik Roos – an experienced racing driver – the CEO and company leader of SimBin Development Team

    Henrik Roos, SimBin’s CEO, is also a real-life “racing junkie” and is participating in the 2004 FIA GT Championship. Henrik, driving a Chrysler Viper GTS/R, competed in several races during the 2002 season, and contested the full 2003 FIA GT Championship. In 2004 he will be again driving a Viper GTS/R in a team with GTR The Ultimate Racing Game as its main sponsor. Henrik Roos held the title of Swedish GT Champion for three consecutive years: 2000, 2001, and
    2002.

    fonte: http://www.worthplaying.com/article.php?sid=17047&mode=thread&order=0
     
  17. soundlover

    soundlover Banido

  18. essas imagens deixa agua na boca
    demo! demo!
     
  19. |Oc|CRASH_OVer

    |Oc|CRASH_OVer Suspenso

  20. Flyer

    Flyer Power Member

    essas imagens estao lindas...

    mas na minha makina a pedal n deve correr metade do bonito :(
     

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