HD 2000 & 38x0 Series AGP

mascarilha

I folded Myself
Sapphire Adds AGP TO HD 2000 Series

First to bring the latest AMD graphics architectures to the industry standard AGP bus for desktop graphics, leading supplier Sapphire Technology is now shipping AGP versions of several of its HD 2000 series products. First to be available is the Sapphire HD 2600 PRO AGP which will be shortly followed by the XT version and HD 2400 models.

Bringing the latest ATI RadeonTM HD 2000 series architecture to the AGP bus for the first time, the Sapphire HD 2600 PRO AGP delivers fast gaming performance to the upgrade market together with industry-leading image quality and crystal clear High Definition digital video. With 120 stream processors and 24 Unified Shader pipelines the HD 2600 PRO AGP is unrivalled in its class and delivers an impressive set of image quality features like simultaneous HDR with adaptive anti-aliasing and a palette of over one billion colours. The Sapphire HD 2600 PRO AGP will enable users to get the most out of their gaming experiences and is DX10 ready.

The Sapphire HD 2600 PRO natively supports HDCP and features the highly acclaimed ATI Avivo HD Technology for High Definition video and display, delivering a better quality home theatre viewing experience than most consumer systems.

Sapphire's graphics cards are Microsoft Windows Vista certified and supported by the ATI Catalyst Software Suite, ensuring customers have easy and ongoing access to software updates for performance, stability and added features.

For more details please visit www.sapphiretech.com

Source: Sapphire


TechpowerUp

cumps
 
huum... em dx9 será que a hd2600xt AGP terá muita diferença para a x1950pro AGP???

Provavelmente a real vantagem destas placas vai ser o dx10.. mas ainda não há jogos dx10 que justifiquem e depois.. entretanto saí o dx10.1, que estas placas serie 2000 não fazem.. Só a serie 3000.. Caso tivesse de actualizar uma AGP pareceme melhor aposta uma barata x1950pro e esperar um pouco por uma eventual serie 3000 AGP...
 
Porreiro pro ppl dos Media Centers só com slot AGP. Ficando habilitados para HD estão prontos para mais uns bons anos.

Para um sistema normal a esta altura do campeonato mais vale mesmo rifar isso tudo.
 
HIS Radeon HD 2600XT HDMI 512MB GDDR3 AGP

HIS unleashed today the HD 2600XT 256MB/512MB GDDR3 AGP card, the world’s first and only HDMI AGP card based on the ATI Radeon HD 2600XT GPU. HIS Radeon HD 2600XT GDDR3 features special cooling with single-slot-design cooling fan (generate noise less than 20dB), core speed of 800MHz, and 256 or 512MB GDDR3 memory clocked at 1,400MHz. The full product specs can be seen here.



Source: HIS

TechpowerUp


cumps
 
Isto das novas gráficas HD 2x00 AGP é muito bonito, mas vê-las cá à venda é que chapéu...:mad:

edit----
afinal não, começam agora a aparecer.
resta esperar por uma versão passiva para o htpc
 
Última edição:
em termos de pipelines, estao um bocadito "cortadas" ^^"
E as XT ja estao a chegar :D http://www.*****.pt/produtos.php?catalogo=1&Prod_ID=27801

quais XT ? HD2600XT 512MB ?





aqui estao as novas 2600xt e pro:

Sapphire HD 2600XT 256MB GDDR3 AGP8x - 104.99€ - http://www.*****.com/detail/index.php?id=845
Sapphire HD 2600pro 512MB DDR2 AGP8x - 88.99€ - http://www.*****.com/detail/index.php?id=844

cumps
 
Para quem la tem um sistema AGP encostado, da com esta grafica para fazer um bom media center.
Mesmo assim era preferivel ter uma 2400PRO AGP... :D foi o que eu comprei pro meu pc secundário (mas pci-exp)... da imagem e qd for necessario... HDMI com ela... e por baixo preço... 50€...
 
Mesmo assim era preferivel ter uma 2400PRO AGP... :D foi o que eu comprei pro meu pc secundário (mas pci-exp)... da imagem e qd for necessario... HDMI com ela... e por baixo preço... 50€...
Mas a 2400 Pro não chega para tirar todo o "trabalho" do sistema ao reproduzir material a 1080p. Só as 2600 é que fazem isso.
 
Em jogos mais recentes a HD2600 XT sempre é mais rápida em relação à 7600GT.

Isto à partida se estiver a excluir o uso de Antialiasing que como deves saber nestes chips baseados no R600 a performance deixa bastante a desejar.

Tenho uma HD2600 XT versão GDDR4 e com um bocado de overclock (860/1250), jogo Oblivion a 1280x1024 0xAA8xAF tudo no máximo possível nas opções do jogo.

Ainda vou ter que experimentar CoD4, UT3, Crysis para ver como se porta.
 
Mas a 2400 Pro não chega para tirar todo o "trabalho" do sistema ao reproduzir material a 1080p. Só as 2600 é que fazem isso.

Mas não tem as duas o mesmo chip, o UVD? Eu comprei uma 2400pro (um bocado arrependido, mas prontos) e nem 1080p deconding aquilo faz..... bah só lhe vi uma coisa boa, o cabo HDMI de boa qualidade, que custa cerca 25/30€ e veio numa placa de 50€.
 
Back
Topo