PC Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games)

Benchmark agora com a 3080 colocada e uns patchs já em cima, estive um mês sem jogar isto por causa de esperar pela gráfica lol..

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Em comparação com o anterior:

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Patch 1.06

Hi everyone,

We’re very happy to release Patch 1.06 for Horizon Zero Dawn on PC today!

First of all, we want to thank you all for your continued feedback, patience and support. In the past couple of weeks, our team has worked hard on some trickier changes that needed some extra time to develop and test. Patch 1.06 addresses some of these issues with additional crash fixes and further improvements on the game. These include some issues reported by the community, such as Aloy not walking in the direction where the camera was facing when pressing forward.

Rest assured that our team is still working on other known issues, which we hope to have more info on soon.

You can find the Known Issues and full Patch Notes for Patch 1.06 below; if your issue isn’t among them, you can send us your reportshere.

Please download Patch 1.06 and let us know what you think!

–Guerrilla


Known Issues
  • Some players are experiencing an out of memory error during the game optimization process.
  • Some players are experiencing graphical settings issues, such as Anisotropic Filtering or HDR not working correctly.
  • Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.
  • We're aware of and continue to investigate issues that are not yet solved on both the player-compiled lists byu/EvilMonkeySlayerandu/Rampage572– thank you!

Patch Notes
Crash Fixes

  • Fixed a streaming compute shader crash
  • Fixed a crash on startup related to file paths with non-ANSI characters

Graphical Improvements
  • Fixed an issue where characters would noticeably warp between cuts during a specific cutscene in main quest “The Point of the Spear”
  • Fixed an issue where box graphics would flash during the final cinematic of the game
  • Fixed an issue in HDR where the UI could get overlapped by a black scene
  • Fixed an issue where turning on the Adaptive FPS option gave lower performance results than setting similar results manually


Gameplay Improvements
  • Aloy forward walking direction – Aloy now walks directly towards the direction the camera is facing when you press forward, rather than at a slight angle

Other Improvements
  • Executable details – Properties of the executable now also displays the current version

Corri o bench e obtive uma média de 95 fps. Ou seja, um fps acima do resultado com a 1.05
Não creio que seja margem de erro, pois este bench é dos mais estáveis que alguma vez vi.
 
Última edição:
Estão a demorar para dar um fix ao AF se bem que no painel de controlo da NVIDIA da para minimizar a coisa:Dcom este Patch nas opções não passa da setting "Medium",estou a acabar o DLC Frozen W. e está com excelente aspecto:wow:mas estão a carburar devagar esse patch é bem pequeno.
 
Performance wise o jogo já está fixed.

Ryzen 5 3600 + RX 570 4GB (1400/2000), mix de settings por forma a caber nos 4GB de vRAM, limitei os FPS a 60, que poderá ser placebo mas aparentemente confere alguma estabilidade ao framerate (no dips).


upload images online
 
Eu andei á dias a jogar a expansão e não me posso queixar muito,apesar do meu processador não ajudar muito,a expansão é mesmo linda:D
 
Também terminei a pouco a história principal, tinha adorado o jogo na PS4, mas não o tinha terminado. Agora no PC isto foi uma experiência espetacular e a fluidez a que o jogo corre no meu sistema é absolutamente fantástico.

Já estou a meio da expansão e digo, isto sim são DLCs a sério. Ao estilo do conteúdo que temos nas dlcs do the Witcher 3.

Este mundo está sublime e só tenho pena que o horizon 2 ainda esteja a muito tempo de sair no PC, se é que irá sair algum dia.
 
Agora sim com o AF em condicoes vamos conseguir ver o jogo como devido visualmente,ja que desde que foi lancado nao aconteceu:D

Dantes podias ir ao painel de controlo da gráfica e forçar o AF16X para o jogo.
Depois de instalar a patch fui ao painel de controlo da nVidia e desliguei o AF.
No jogo liguei e parece estar a funcionar perfeitamente.
Corri um bench e o desempenho está igual.
 
Sim eu fiz isso no painel de control quando o jogo saiu mas nao se nota diferença para melhor em relaçao a forçar no painel de controlo Nvidia??no ultimo patch nas settings in game so tinha a opçao de ir ate Medium...este patch é como os outros ate aqui devagar devagarinho e muito poucas correcçoes de cada vez e de performance nada mais uma vez..
https://www.pcgameshardware.de/Play...878/News/PC-Spiele-PS-Now-Investment-1361447/
 
Última edição:
Saiu a patch 1.08

Known Issues
  • Some players are experiencing graphical settings issues, such as HDR not working correctly.
  • Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.
  • We're aware of and continue to investigate issues that are not yet solved on both the player-compiled lists byu/EvilMonkeySlayerandu/Rampage572– thank you!


Patch Notes
Crash Fixes

  • Fixed an audio crash when using mono audio devices
  • Fixed a crash that could happen in certain circumstances on 5.1 audio devices
  • Fixed a crash in NetPresenceManager
  • Fixed multiple crashes that could occur during Shader optimization
  • Fixed a crash in PlacementMeshUpdateJob that occurred on machines with more than 16 cores
  • Fixed a start-up crash for CPUs that do not support AVX instructions
Audio Improvements
  • Potential fix for dialogue sounding metallicy and blown out for some users
Performance Improvements
  • Improved VRAM budgeting which should help prevent VRAM-related instability and improve general performance and reduce micro-stutters
  • Improved Clouds performance on high and ultra settings
  • Improved swap-chain buffering to allow for smoother frame-pacing
Graphical Improvements
  • Fixed clouds looking pixelated in certain windowed resolutions
  • Added FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening functionality to Graphics Settings

Corri o benchmark interno e deu um aumento de 7.5%. O que é bem bom.
 
Essa diferença é claramente margem de erro e em nada significativa. Ninguém vai sentir diferenças na prática ;)

EDIT: O único caso grave que tenho conhecimento é com o Quantum break. A versão DX11 no steam é substancialmente mais rápida que a versão DX12 da store da Microsoft com gráficas nVIDIA.
 
Decidi que vinha primeiro a este e deixava o Cyberpunk em hold.

Ainda não comecei a jogar mas fiz um bench com as settings todas ao máximo e portou-se melhor que aquilo que esperava. Ainda que devo ter que reduzir em algumas coisas para ter algo acima >=60fps.

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