Imation - Blu-ray & HD DVD Disc Development Complete

pofxxx

Power Member
US company Imation has announced that they have completed the Blu-ray and HD DVD disc development, and will start to produce and sell the discs soon. The timing is perfect to the slated disc drives in the middle of 2006. The detailed release date and price is yet to be announced.

HD DVD standard is made up of:

* HD DVD-R 15GB (Single Layer) / 30GB (Double Layer)
* HD DVD-RW 15GB (Single Layer) / 30GB (Double Layer)

Blu-ray Disc standard is made up of:

* BD-R 25GB (Single Layer) / 50GB (Double Layer)
* BD-RE 25GB (Single Layer) / 50GB (Double Layer)

The company is also working on some coating for durability of the discs.

50gb num Dvd!!!
 
Eu só vejo a mostrar tamanho, e velocidade de gravação............eu já acho que 15min para gravar um DVD (sim, eu gravo apenas a 4x devido a compatiblidade dos leitores) é muito tempo, e é "apenas" 4gb, agora 50gb vai ser giro.............

Bom, era mesmo isso que preciso para fazer backup's:lol: ..........
 
artsite disse:
Eu só vejo a mostrar tamanho, e velocidade de gravação............eu já acho que 15min para gravar um DVD (sim, eu gravo apenas a 4x devido a compatiblidade dos leitores) é muito tempo, e é "apenas" 4gb, agora 50gb vai ser giro.............

Bom, era mesmo isso que preciso para fazer backup's:lol: ..........
Sim, é complicado, mas é uma questão de juntares os dados todos que queres e quando quiseres limpar o disco arrastas e vais ao café.

Eu pessoalmente devo esperar até que evolua um pouco.
 
btw

Imation Corp (NYSE: IMN) and Memorex International, Inc, today jointly announced that they have entered into a definitive agreement under which Imation will acquire Memorex International in an all cash transaction for $330 million. Additional cash consideration ranging between $5 million and $45 million would be paid out over a period of up to three years after close, contingent on financial performance of the purchased business. The Boards of both companies have approved the transaction.
 
E ja agora, para não abrir outra thread:

HD-DVD Case
hddvdboxes8ah.jpg


Blu-Ray Case
bluray0vg.jpg


Aquelas caixas d hd-dvd... :nie2:
 
ja se tinha visto aqui
http://www.techzonept.com/showthread.php?t=80523

de qualquer maneira, caixas e titulos em hd-dvd ainda não tinha visto.
mas, que é que têm as caixas do hd-dvd? para mim continuava tudo igual, com as caixas dos dvd's.
estas novas agora são todas "flower-power" isso so vem encarecer o produto.
essas do hd-dvd parecem-me quase iguais às dos dvd, o que so pode ser bom :)
 
Umas azulinhas, outras vermelhinhas, com o logotipo e tudo...

O mais chato é que agora teremos DOIS formatos... enquanto não surgir leitores/gravadores all-in-one vai ser uma seka :p
 
O mais certo é daqui a uns 2 anitos quando o BR e o hd-dvd tiverem a bater mais, deve começar a sair drives e gravadores que leem logo ambos os formatos. Eles devem conseguir fazer isso, depois só temos de escolher a media que queremos e toca a andar.

Um pouco ao estilo de dvds +r e -r.
 
(um pouco OT desta thread... ainda assim: )

Toshiba Samsung Storage Technology Corp. has completed the technical development of its Blu-Ray disc drives for PCs, the company said.

The backward-compatible single-layer technology will read CD and DVD formats and is expected to launch in March, according to Richard Aguilera, western regional sales manager for optical disc-drive products at Samsung. "The first technology will burn Blu-Ray, but only read DVD and CD disks," he said.

"The next technology we'll launch," Aguilera said, "will burn all three technologies--Blu-Ray, DVDs and CDs." Samsung's second-generation is scheduled for release between April and August, Aguilera said.

Today's DVDs use red lasers at 650nm to read and write data, while Blu-Ray and HD-DVD use a shorter wavelength, blue laser at 405nm. The Blu-Ray beam can focus more precisely, enabling it to read information recorded in pits that are only 0.16 microns long, which is more than twice as small as the pits on a DVD. The smaller pit length allows for the storing of up to 25 Gigabytes in a single layer disc, about five times more than can be stored on a standard DVD disc.

Blu-Ray will initially surface in high-definition consumer products sometime before September, Aguilera said. As prices begin to fall, more PC manufacturers are expected to build the drives into their products.

"First, you'll probably see the technology pop up in storage applications to replace tape technology," he said. "And you're likely to see the technology used by the telecommunications and the financial markets before you see it built into PCs."
Resta saber se a blank media aparece pela mesma altura, e já agora os preços estimados...


Koncaman disse:
ja se tinha visto aqui
http://www.techzonept.com/showthread.php?t=80523

de qualquer maneira, caixas e titulos em hd-dvd ainda não tinha visto.
mas, que é que têm as caixas do hd-dvd? para mim continuava tudo igual, com as caixas dos dvd's.
estas novas agora são todas "flower-power" isso so vem encarecer o produto.
essas do hd-dvd parecem-me quase iguais às dos dvd, o que so pode ser bom :)

Sorry, n tinha visto essa thread.
Eu acho as caixas hd-dvd feias.. tanto em cor como formato (tipo arrredondado)... mas pronto... tb deve ser uma questão de hábito :rolleyes:


destr0yer disse:
Umas azulinhas, outras vermelhinhas, com o logotipo e tudo...

O mais chato é que agora teremos DOIS formatos... enquanto não surgir leitores/gravadores all-in-one vai ser uma seka

exacto, ao contrário dos formatos DVD+ e DVD-, que não trouxeram 'problemas' para o mercado (pelo menos o de filmes), com estes dois novos vai ser mais esquisito. tendo em conta que um filme sai apenas num dos formatos, se comprar uns quantos o mais certo é ter um mescla de cores (vulgo formatos) na minha private collection de filmes :rolleyes:


EDIT: Preços
Panasonic will ship four types of Blu-ray discs to the U.S. this year: recordable 25GB single-layer and 50GB dual-layer discs for $17.99 and $42.99 respectively as well as rewritable 25GB and 50GB discs for $24.99 and $59.99 respectively. The blank media can be used with Blu-ray disc burners at the speed of up to 2x and then read by consumer electronics or personal computer equipment capable of Blu-ray discs playback.
+ info
 
Última edição:
Back
Topo