Intel to Acquire Havok

DJ_PAPA

Power Member
SANTA CLARA, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

ADVERTISEMENT
The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel's innovation and technology leadership in the creation of digital media.

"Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel's visual computing and graphics efforts," said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. "Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry."

Havok's modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company's combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world's best-known game titles, including "BioShock," "Stranglehold," "Halo 2," "Half Life 2," "The Elder Scrolls IV: Oblivion," "Crackdown," "Lost Planet: Extreme Condition," "MotorStorm" and "Harry Potter and the Order of the Phoenix." In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as "Poseidon," "The Matrix," "Troy," "Kingdom of Heaven" and "Charlie and the Chocolate Factory."

"This is a great fit for Havok products, customers and employees," said Havok CEO David O'Meara. "Intel's scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok's technology and customer know-how with Intel's scale. I am excited to be part of this next phase of Havok's growth."

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Intel, the world leader in silicon innovation, develops technologies, products and initiatives to continually advance how people work and live. Additional information about Intel is available at www.Intel.com/pressroom and blogs.Intel.com.

Intel and the Intel logo are trademarks of Intel Corporation in the United States and other countries.

Other names and brands may be claimed as the property of others.
http://biz.yahoo.com/bw/070914/20070914005675.html?.v=1
 
Ora aí está uma péssima noticia para a AGEIA. Acho que é uma jogada muitíssimo inteligente da Intel. Ao passarem a trabalhar em conjunto com a Havok, deverão conseguir optimizar imenso o código a correr nos seus CPU's. A AGEIA passa a enfrentar um gigante que pretende "manter" o processamento da física em software pelos CPU's.

Penso que a médio prazo quem ganha somos nós. A interacção destas duas empresas significará que passaremos a ter uma espécie de PPU embutido em cada CPU por defeito, isto para não falar já no suposto regresso da Intel ao high-end das placas gráficas e da forma como poderá também fazer as suas gráficas "trabalharem no API" da Havok.

Se praticamente já o era, isto como que carimba o software da Havok como um standard para a industria de jogos, e não só.
 
A AMD daqui a uns meses deve comprar a Ageia:lol: só para dizer que também têm.:002:

No momento em que a Intel começar a incluir um core dedicado á física nos seus CPUs, será quando a aceleração de física se vai massificar, e só aí é que os jogos vão começar a aproveitar realmente a aceleração de física por hardware.
E provavelmente vai ser o prego final no caixão da Ageia.
 
no comments :lol:

a AMD tá a ficar para tras

a Intel podia era comprar a nvidia, se comprasse, aí é que podiam dizer há AMD Good Bye
Ficar para trás?
Quem ficou para trás foi a Intel quando a AMD adquiriu um dos 2 gigantes das placas gráficas, a ATI.

Com a quantidade absurda de dinheiro que vão ter de pagar a muitos países por causa dos processos anti-trust, pergunto-me se foi inteligente da parte deles andar a comprar companhias.. Se bem que sendo uma companhia de software pequena eu duvido que tenha ficado muito "cara".

Ao contrário do que disse o SilveRRIng, eu acho que isto a médio prazo é mau para nós. Se a Intel se lembra de limitar a aceleração de física (ou mesmo a performance) para quem tiver CPUs AMD, isso é mau para a comunidade de gaming.
 
Última edição:
Ao contrário do que disse o SilveRRIng, eu acho que isto a médio prazo é mau para nós. Se a Intel se lembra de limitar a aceleração de física (ou mesmo a performance) para quem tiver CPUs AMD, isso é mau para a comunidade de gaming.

Não é so com uma Ageia que consegues acelerar calculos de fisica...

se isso se viesse a provar verdadeiro (e é possivel), a AMD pode sempre socorrer-se das placas graficas para calculos de fisica...
 
O que poderá vir a acontecer nem é vir cpus com 1 core só par física, mas sim instruções específicas nos cpus, estilo um SSE para o havok.

Mas isso a medio-longo prazo, talves os nehaheim já venham com este I. Set ;)

A curto prazo, o código do havoc deverá ser refinado para tirar melhor proveiro dos cpus actuais...
 
Penso que isto não esteja relacionado com os cpu.
Parece-me estar mais relacionado com o Larrabee, que não parece ser só uma gráfica, pelo menos pelos rumores.
 
Mas a Havoc não tem experiência nenhuma a nível de hardware. No seu estado actual, o máximo que podem fazer é optimizar o código deles para certo tipo de instruções (conhecendo a Intel, certo tipo de instruções que só existam nos CPUs deles).
 
Email (anónimo) de um suposto trabalhador do edifício em k funciona a Havok:

I work for a small start-up in the same building as Havok. The office building is an open plan with a series of small incubator units. Havok, being one of the larger companies here, has an entire floor all to themselves.

On Monday morning, I went to grab a coffee from our shared kitchen and on the way back to my desk I overheard two people discussing putting physics API's on chips. Interesting, I thought, since I had imagined that Havok had taken a different approach from Ageia (a competitor that already has a hardware physics solution). Havok had opted to use the GPUs in high-end graphics cards to help offload some of their processing. Upon returning to my desk, I checked the register and saw the news that Havok had been sold to Intel and it all made sense. I just mentioned my coffee tale to a coworker, who said he'd seen printouts describing plans to move some of the Havok APIs from software to hardware.

So I'd say that with the purchase of Havok, Intel has really bought their APIs and game developer tie-ins. By moving the API implementation from software to hardware they will be able to produce chip sets aimed specifically at the gaming market. With the existing links to developers and big budget titles already using Havok, Intel will have the leverage to persuade the big names to write for their new platform. Intel already has a graphics division, but hasn't been able to pull the big-name games companies into working with them. Is this integrated hardware game "stack" of graphics, processing, and physics Intel reacting to the purchase of ATI by AMD?

And what future for Ageia?

Oh yeah, best not to mention my name--just in case.
 
Interessante.
Se calhar o que vamos ver no futuro é uma AMD mais forte nos gráficos e uma Intel mais forte na física. E cada uma vai tentar "vender o seu peixe", dando mais ênfase ao que faz melhor.
 
Interessante.
Se calhar o que vamos ver no futuro é uma AMD mais forte nos gráficos e uma Intel mais forte na física. E cada uma vai tentar "vender o seu peixe", dando mais ênfase ao que faz melhor.

Axo que faz mais sentido adicionarem alguns trasistores para instruções de fisica e dps lançarem CPU's com (por ex.) SSE6.
N faz mt sentido fecharem a plataforma, mais tarde a AMD pode suportar as mesmas instruções mas com um atraso para o mercado em relação à Intel.
 
Havok physics software on PC soon-to-be free for non-commercial use

Havok, now part of Intel, announced yesterday at GDC08 that come May 2008 it will offer the PC version of its renowned physics and animation middleware solution, Havok Complete, free of charge for non-commercial use.

Havok Complete package is made of the Havok Physics software development kit (SDK), the bread and butter of the company, as well as of Havok Animation, which provides various animation controls and other inversed kinematics (IK). However, it doesn’t contain Havok Behavior, the so-called event-driven character animation blending tool, nor the recently announced and self-explanatory Havok Cloth and Havok Destruction.

Havok stressed the fact that the company was still focused on the commercial licensing of Havok Complete for console and commercial PC games and in other industries such as offline CGI and simulators. Speaking for Intel, the parent company of Havok, Renee J. James, Corporate Vice President and General Manager, Software and Solutions Group –who must carry large business cards given the length of her full title-, said her company was “very pleased to be sponsoring this direction in the PC market. This aligns well with our ongoing strategy of putting the best software tools in the hands of PC games developers.”

Read the complete press release here.
http://www.beyond3d.com/content/news/595

Novo motor de física da Havok grátis. A versão paga possui mais algumas caracteristicas que a versão gratis não tem mas é um bom passo para massificar mais o seu motor.
 
Última edição:
Apenas está a seguir o que a Nvidia fez.
Como o SDK PhysX vai ser portado para dentro do CUDA SDK, e o CUDA SDK é 100% gratuíto para as plataformas Windows, Linux e MacOSX (32 e 64bit), a Intel tinha de fazer o mesmo.
 
Apenas está a seguir o que a Nvidia fez.
Como o SDK PhysX vai ser portado para dentro do CUDA SDK, e o CUDA SDK é 100% gratuíto para as plataformas Windows, Linux e MacOSX (32 e 64bit), a Intel tinha de fazer o mesmo.

Não tem nada a ver. Que eu saiba o Cuda é exclusivo placas Nvidia. Naõ é exclusivo na plataforma mas é exclusivo no hardware que é muito pior.

O lançamento da Havock consiste numa serie de tools que permitem desenvolver aplicações para qualquer gráfica Matrox, Nvidia, ATI, S3, Intel em qualquer computador sem pagar por essas tools.
 
Não tem nada a ver. Que eu saiba o Cuda é exclusivo placas Nvidia. Naõ é exclusivo na plataforma mas é exclusivo no hardware que é muito pior.

O lançamento da Havock consiste numa serie de tools que permitem desenvolver aplicações para qualquer gráfica Matrox, Nvidia, ATI, S3, Intel em qualquer computador sem pagar por essas tools.

Sim, o CUDA está limitado pelo hardware (funciona em qualquer Geforce 8 ou Geforce 9, ou superior).
Hardware esse que a Intel não tem, porque o Larrabee está muito longe de chegar, e a performance relativa dessa solução é ainda uma incógnita.

BTW, o PhysX SDK também está disponível para x86 e ***** (CELL/PS3, Xbox 360, Wii).
Ou seja, o Havok SDK não funciona nativamente nas CPU's das 3 principais consolas de jogos actuais, enquanto o concorrente o faz. :P
 
Última edição:
Sim, o CUDA está limitado pelo hardware (funciona em qualquer Geforce 8 ou Geforce 9, ou superior).
Hardware esse que a Intel não tem, porque o Larrabee está muito longe de chegar, e a performance relativa dessa solução é ainda uma incógnita.

Então ta limitado pelo hardware e so funciona sobre esse hardware.

blastarr disse:
BTW, o PhysX SDK também está disponível para x86 e ***** (CELL/PS3, Xbox 360, Wii).
Ou seja, o Havok SDK não funciona nativamente nas CPU's das 3 principais consolas de jogos actuais. :P
Que eu saiba o Havock tem jogos na PS3, Xbox360 e Wii deves estar confundido. Alias a lista de jogos da Havock é anos luz melhor que a do PhysX SDK ;)
Best-selling titles featuring Havok physics include: Halo 3, Assassin’s Creed, Guitar Hero III, BioShock, World in Conflict, Half Life 2: The Orange Box, and Heavenly Sword

Havok works in partnership with the world’s best known game developers - including Sony, Nintendo, Microsoft, EA, Ubisoft and Pandemic Studios. Havok’s cross-platform, professionally supported technology is available for the PlayStation®2, PLAYSTATION®3, PSP™, Xbox™, Xbox360™, Wii™, GameCube™, and the PC. Havok’s combination of superior technology and dedication to delivering for our customers every time has led to our technology being used in more than 150 of the world’s best known game titles, including BioShock, Halo 3, MotorStorm, Stranglehold, Crackdown, Age of Empires III and Cars.

Havok products have been used to drive special effects in movies such as Poseidon, The Matrix, Troy, Kingdom of Heaven and Charlie and the Chocolate Factory.
 
Última edição:
Back
Topo