1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

iPhone: tarifários em operadores *estrangeiros*

Discussão em 'Dispositivos iOS, watchOS e tvOS' iniciada por D1as, 25 de Junho de 2008. (Respostas: 98; Visualizações: 18848)

1. D1as

D1as Power Member

O2 Announces iPhone 3G Pay & Go Pricing

O2 has posted prices for their Pay & Go service. The new iPhone 3G costs £299.99 and 16GB for £359.99 for Pay & Go service which does not require a long term contract. This price includes unlimited browsing and Wi-Fi for the first 6 months after you activate your iPhone, but does require a £10/month plan to continue after that time.

The £299.99 price is much lower than the prices that has been previously rumored for unsubsidized iPhone. For reference, the original iPhone was priced at £269 and required an 18 month contract.

http://www.macrumors.com/iphone/2008/06/25/o2-announces-iphone-3g-pay-and-go-pricing/

Update:
    (info que estava no site da O2 mas posteriormente retirada)

Pay & Go Tariffs for iPhone

You'll be able to choose one of our standard Pay & Go tariffs to use with your iPhone. The more you top-up each month, the more free minutes or texts you'll receive.

Minimum top-Up each month £10-£14 £15-£29 £30
    Favourite Place 500 mins to any UK landline or O2 mobile from a registered postcode 1000 mins to any UK landline or O2 mobile from a registered postcode Unlimited mins to any UK landline or O2 mobile from a registered postcode
    Text Anytime 300 UK texts 500 UK texts Unlimited UK texts
    Talkalotmore 50 UK evening and weekend mins 150 UK evening and weekend mins 300 UK evening and weekend mins
    O2 Unlimited Unlimited texts to O2 mobiles Unlimited calls and texts to O2 mobiles
    Your Country 100 minutes to call international landlines and mobiles from the UK 150 minutes to call international landlines and mobiles from the UK 200 minutes to call international landlines and mobiles from the UK

Standard calls made in the UK outside of your allowance cost from 5p per minute and UK text messages cost 10p each. Downloading 1MB of data in an EU country will cost £3 and the same amount of data in a non EU country will cost £6. View more details about call charges tariffs

If you buy the iPhone online at o2.co.uk, you can choose to buy either the Text Anytime or Favourite Place tariff. If you buy elsewhere you'll be set up to our Favourite Place tariff. If you prefer one of the other tariffs, you can easily change tariff once a month.

Each iPhone for Pay & Go also includes unlimited browsing and Wi-Fi for the first 6 months after you activate your iPhone*. At the end of the six months you can continue to receive unlimited browsing and Wi-Fi for just £10 per month. We'll notify you at the end of the six month period by text and you can easily unsubscribe if you choose to do so.

*This offer is applicable to all new and upgrading customers who purchase an iPhone on Pay & Go until Dec 31st 2008. Unlimited data and Wi-Fi applies to use in the UK only, subject to excessive usage policy. Unlimited Wi-Fi is available at any of the 9,500 Wi-Fi hotspots from our partners The Cloud or BT Openzone. Terms apply.

Unlimited text and minutes are subject to an excessive usage policy.

http://www.digmo.co.uk/mobile/iphone-payg-pricing-announced/

Última edição: 25 de Junho de 2008
  2. Kisai

Kisai Power Member

Sr. Xerife este pode ser posteriormente adicionado ao Tópico Geral do iPhone.

Quanto a comentar isto, acho Digno da O2, e gostava de viver em Inglaterra, pois acho Brutal mesmo o preço e a maneira do plano, era algo que eu se fosse inglês estaria lá dia 11 as portas para ir buscar o meu, espero que os Tugas façam algo de semelhante !

3. ricardoq

ricardoq Power Member

Bem abaixo dos 499 anunciados pela vodafone italiana.

Mesmo assim fica por 375€.

Agora estou mais confiante num contrato de 199€ + 20€/mês (tarifário e-ganza ou TAG)

4. Vicos

Vicos Power Member

A italiana e que e, 500 euros acho que vai ser o valor certo :)

5. ricardoq

ricardoq Power Member

Nos próximos dias deverão ser anunciados (pelas 2 operadores) os preços.

6. syMMys

syMMys Banido

Pelo que li fiquei com a ideia de que depois do periodo de graça, os tais 6 meses, passas a pagar o "minimum top-up" de 10 £ a 14 £ mais os adicionais 10£ pelo tráfego. Isto dá pelo menos 20 £, ou seja 25 euros, no "tarifário" mínimo. Mesmo assim é preço abaixo das minhas previsões.

7. Maverick5269

Maverick5269 Power Member

Os preços pay & Go foram retirados dos site da O2!!!!!!

Não se sabe porque... mas já foram retirados :( .. Estranho

Cumps ;)

8. syMMys

syMMys Banido

Foram retirados pq provavelmente acordaram com a Apple não o fazerem até dia 11 de Julho. A Apple gosta de aproveitar o hype e aposta nas vendas da primeira semana (dia). Se até lá não souberes os tarifários menos pensas. E para a Apple convém que penses pouco para que o impulso da compra do novo gadget não seja comprometido com pormenores irrelevantes como esvaziarem-te a carteira. :D

Mas estes números são interessantes. Dá-me a impressão que há uma orientação para que haja tarifários que desacoplem chamadas/SMS do tráfego de dados. No meu entender é bom que assim seja. Provavelmente teremos pacotes de chamadas (obrigatórios) a começar nos 10 a 15 euros / mês + tráfego ilimitado opcional por 10 a 15 euros/mês. Se assim for já não é mau. Só gostaria de saber se pretendem disponibilizar apenas o tráfego de dados, por exemplo. Algumas pessoas poderão estar interessadas em usar o iPhone apenas como dispositivo para aceder à net e não para fazer chamadas. :D Claro que a Apple prefere que no futuro seja este o tipo de utilização preferencial, sobretudo se mais tarde for possível usar o VOIP. :D
    Por outro lado como "gastar" 10 euros/mês em telemóvel já é uma coisa comum, não creio que seja importante desacoplar efectivamente os dois serviços a não ser em casos excepcionais.

Agora a pergunta do "one million dolars". Quem está disposto a gastar 15 Euros/mês para ter tráfego quase-ilimitado (na base da tanga da utilização responsável) num smartphone?

9. espinete

espinete Power Member

Na minha opinião estes tarifários são bem razoáveis.

Se assim for não hesito. Compro.

10. Anthrax_OC

Anthrax_OC 1st Folding then Sex

Se conseguir ligar o IPhone ao portátil e usá-lo como modem ficando com internet de banda larga parece-me excelente.

11. JPCarvalhinho

JPCarvalhinho Colaborador
    Staff Member

Nop...até agora isto não é permitido/possível

12. patg

patg Power Member

Orange (França)

In http://www.francetelecom.com/en_EN/press/press_releases/att00005101/CP_iPhone3G_eng.pdf

13. Demiurgo

Demiurgo Xerife de Nottingham

Mantenham-se ontopic sff.

14. ricardoq

ricardoq Power Member

Texto sobre os preços do iPhone no Canadá:

"Rogers Wireless said Friday that the price of its basic voice-and-data combo for iPhones, which become available in Canada on July 11, will start at $60 a month.
    Customers must commit themselves to a three-year contract under this and all other plans.
    The $60 service will get a person 150 minutes of voice time with unlimited evenings and weekends, allowance for 75 outgoing text messages, and, as with all plans, unlimited incoming text messages and voice mail. With this package, customers get 400 megabytes of data. Rogers said this amount will allow a person the transmit up to 200,000 text e-mails or 3,100 web pages or 1,360 photo attachments.
    The plans come with unlimited Wi-Fi access at Rogers or Fido hot spots.
    The highest-end service costs $115 a month. This gets you 800 minutes of voice, permission to send 300 text messages, and two gigabytes of data transmission. This amount of data, Rogers said, is equal to more than one million text e-mails or 16,000 web pages or 7,000 photo attachments.
    Rogers spokeswoman Liz Hamilton said customers will be warned as they approach their data limits. Any data used beyond what's specified in their plans will cost them an extra 50 cents per megabyte for the first 60 megabytes, after which it drops to three cents per megabyte.
    She said the iPhone itself will cost $199 for the eight-gigabyte model or $299 for the 16-gigabyte version.
    Asked about requiring a three-year contract, Hamilton said: "Our business model is not unique in Canada. It is a subsidized one that takes many factors into account, including cost of acquisition, cost of customer services, etc., that permits our customers to have very affordable handsets. And in turn, they sign up for a contract."
    The iPhone 3G is what Rogers will make available. It is promoted as being twice as fast as the first iPhone launched by Apple Inc. last year.
    Rogers said data-less plans for the iPhone, with just voice and basic text, will start at $15 a month."
    in canada.com

Se assim for cá, com a possibilidade de optar por um plano com dados e sem dados vai ser óptimo. Eu tenho wi-fi em casa e na faculdade portanto não preciso de plano de dados.

15. enikmaster

enikmaster Power Member

incrível... é ver quem consegue sacar mais ao consumidor...

16. Kisai

Kisai Power Member

de reparar que o dolar canadiano não é o dolar americano !

okay mas com a desvalorização do dolar são quase a mesma coisa :P

17. Makuro

Makuro Power Member

1.00 CAD = 0.989707 USD
    Canada Dollars United States Dollars

Se fosse há uns 2 anos atrás, ainda havia uma diferença significativa.

18. Crypter

Crypter Power Member

Para os canadianos dar 60$ por mês.. equivale a nos a dar 10€ por mes por uma assinatura.. a nivel de poder de compra!!! :D
    pode ser que tenham isso em consideração!

19. Maverick5269

Maverick5269 Power Member

Mais Preços por essa Europa Fora......

Mais preços por essa Europa Fora ....

"
    NetCom outlines iPhone 3G plans, pricing

Norwegian iPhone carrier NetCom has revealed its pricing and service plans for the iPhone 3G. Three different “iTalk” plans — Small, Medium, and Large — will be offered for the iPhone 3G, with the price of the handset varying based on the accompanying plan. The Small plan is priced at 399 NOK (~$79) and includes 100 voice minutes, 100 SMS messages, and 100 MB of data. When purchased with the Small plan, the 8GB iPhone 3G will cost 1390 NOK (~$275), while the 16 GB model will run 2290 NOK (~$452). The Medium plan provides 250 minutes, 250 texts, and 250MB of data for 699 NOK (~$138), and brings the cost of the 8GB iPhone 3G down to 690 NOK (~$136), while the 16 GB model runs 1590 NOK (~$314) with the plan. Finally, the Large plan runs 1099 NOK (~$217) a month and includes 1000 minutes, 1000 SMS, and 1000 MB of data. The 8GB iPhone costs only 1 NOK when purchased with the Large plan; users may upgrade to the 16GB model for 890 NOK (~$176). The iPhone 3G will launch in Norway on July 11."

Fonte-> http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/netcom-outlines-iphone-3g-plans-pricing/

"TeliaSonera announces iPhone 3G pricing for Sweden

Telia has announced its pricing for the iPhone 3G and its associated voice and data plans in Sweden, and will offer the iPhone 3G for as little as one Swedish Krona (basically free) with a 24-month contract on its most expensive iPhone plan. The carrier will offer three voice and data plans for the iPhone 3G, named iMini, iMidi, and iMaxi, that will cost 299 SEK (around $50), 489 SEK (around $82), and 859 SEK (around $144) a month, respectively. The iMini plan offers 100 voice minutes, 100 SMS messages, and 100MB of data, while the iMidi plans offers 250 voice minutes, 250 SMS texts, and 250MB of data, and the iMaxi plan offers 1,000 voice minutes, 1,000 SMS messages, and 1,000 MB of data. All three plans will include unlimited free Wi-Fi at over 1,800 hotspots in Sweden.
    Pricing for the iPhone 3G will be tiered based on the length of the contract and the plan selected. The 8GB model will sell for 1,695 SEK (roughly $283) with a 24-month contract for the iMini plan, 995 SEK (~$166) with the iMidi, and 1 SEK with the iMaxi plan. The 16GB model sells with the same agreements for 2,495 SEK (~$417), 1,795 SEK (~$300), and 795 SEK (~$133). 18-month contracts will also be offered for both models and with all three plans. The 8GB model will sell 2,495 SEK (~$417) with the iMini plan on an 18-month basis, 1,895 SEK (~$317) with iMidi plan, and 1,395 SEK (~$233) with iMaxi plan. Finally, the 16GB model will sell for 3,295 SEK (~$551) with the iMini plan on an 18-month contract, 2,695 SEK (~$450) with the iMidi plan, and 2,195 SEK (~$367) with the iMaxi plan. Telia will begin selling the iPhone 3G in Sweden at all 84 of its stores on July 11."

Fonte-> http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/teliasonera-announces-iphone-3g-pricing-for-sweden/

Cumps ;)

20. Kisai

Kisai Power Member

2 paises que são um péssimo termo de comparação, mas pela conversa que tive com o meu amigo noruegues o plano mais simples é bastante bom em comparação aos normais planos !

Partilhar esta Página