1. Este site usa cookies. Ao continuar a usar este site está a concordar com o nosso uso de cookies. Saber Mais.

Kampana.MBR.A

Discussão em 'Dúvidas e Suporte Técnico PC' iniciada por zezim30, 30 de Junho de 2007. (Respostas: 2; Visualizações: 461)

1. zezim30

zezim30 Power Member

Boas!
    Eu quero formatar o meu computador.
    Mas este possui um disco SATA. Por isso mesmo qd estou a instalar o o windows XP ao carregar em F6 para instalar discos RAID, ele dá-me um erro no ficheiro via.sys. Fiz uma perquisa por virus e dá-me esse erro (AVG) mas nao op consigo apagar. Terá isso haver com a nao formatação do comp?
    Como posso apagar esse virus?
    Obrigado a todos
    Um abraço

An interesting family of Spanish origin which comment on the quality of Spanish Telecom services. Kampana is not a multi-partite virus in its true meaning. It attacks COM files and releases a bootvirus, which lives its own life and is not capable of infecting files.

Kampana masks the increased length of infected files and attacks loaded (in some versions even opening) programs. It tries to trace original addresses of DOS services of some system functions (int 13h and 21h) and then use them. By taking over interrupt 21h it tries to mask itself by having in its body several different bridges leading to the real access point of service and it randomly selects which one to use. The body of the virus (only part in variant Kampana.3445) is encoded and it contains (but doesn't use) a short text.

The bootvirus calculates how many times the system has started and once a set value is reached , the hard disk overwritten.
    Contains text:

Campaña Anti-TELEFONICA (Barcelona)

Destruction begins after 400 boots from an infected hard disk.

2. core2duo

core2duo Power Member

Formata o disco ...

3. zezim30

zezim30 Power Member

lol é isso que digo em cima, quero formatar, mas a disquete para instalar discos sata, nao tá a dar... mas sempre deu e dá noutros computadores

Partilhar esta Página